12 Kasım 2021 Cuma

ATATÜRK İLE İLGİLİ BİR ANEKTOD

 










Merhaba Gönül Dostlarım,


"Size Ata ile ilgili bir anekdot okuyayım"

İçişleri Bakanı Şükrü Kaya Atatürk’e gelerek;
– Size hakaret ettiği için bir köylüye dava açacağız! demiş.
Atatürk sormuş;
- Ben bu adamı tanıyor muyum?
- Hayır, demişler.
Atatürk sormuş;
- O beni nerden tanıyormuş?
- O da sizi tanımıyor Paşam!
Atatürk;
- Uzatma da anlat, demiş.
Şükrü Kaya anlatmış:
-Adam tütün tiryakisiymiş.
Tütün bulmuş, tütün kâğıdı bulamamış. Tütün kâğıdı bulamayınca, gazete kağıdına sarmış içmiş. İçerken fazla sarılan gazete kağıdı yanmış, sakalı da tutuşmuş. Ve bildiği en bariz küfürü; “Senin gibi Atatürk’ün…” demiş.
Atatürk sakin, Şükrü Kaya’ya sormuş:
- Sen hiç, gazete kağıdına sararak tütün içtin mi?
Cevap:
- Hayır Paşam!.
- Ben Trablus’ta içtim, demiş Atatürk. Berbat bir şey. Lakin, adam küfredecek kişiyi bilememiş. Ben hükümet değilim, tütünü üreten de ben değilim. Başbakana ve Tarım bakanına küfretmeliydi. O adama dava açılmayacak. 


" Atatürk’ün hukukun üstünlüğüne ve adalete olan inancına  nedenli sahip olduğunun  bir göstergesi."

.YIL       Gerçek Dostlar   

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                                                       12  Kasım 2021 Antalya-Türkiye



YIL       Gerçek Dostlar   

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                                                       






























.YIL       Gerçek Dostlar   

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder