13 Haziran 2023 Salı

YETER Kİ GÜLÜMSE

 























Merhaba Gönül Dostlarım,

Bir kez gülün ve değişsin hayat! Gülmek, vücuttaki stres seviyesini düşürerek sizi negatif duygulardan hızla uzaklaştırır. Kendimizi daha iyi hissetmemizi ve etrafımızdaki insanları da olumlu yönde etkilememizi sağlar. Hastalıklarla mücadelede sık sık ve içten gülmek en önemli yardımcıdır. 

" Strese neden olan her şeyi hayatınızdan uzaklaştırın ve gülümsemeye çalışın." 

****
GÜLMEK EN İYİ İLAÇTIR
"Göğsüme kanser teşhisi konduğunda, güçlü inancım ve tüm kalbimle şimdiden iyileşmiş olduğuma inandım. Her gün "İyileştiğim için şükürler olsun" diyordum. Buna günlerce ve günlerce devam ederek; iyileşmiş olduğuma tüm kalbimle inandım. Kanserin vücuduma hiçbir zaman uğramadığını düşündüm.
Kendimi iyileştirmek için yaptığım şeylerden biri de çok komik filmler izlemekti.
Tüm yaptığımız gülmekten ibaretti, gülmek, gülmek ve gülmek. Herhangi bir stres kırıntısının hayatıma girmesine izin veremezdim, çünkü iyileşmeye çalışırken, en büyük zararın stresten geldiğini biliyordum.
Teşhis konulduktan yaklaşık üç ay sonra iyileştim, üstelik bu süre içinde herhangi bir ışın tedavisi ya da kemoterapi de görmedim.”
Cathy Goodman’ dan dinlediğimiz bu güzel ve etkileyici hikâye, bizi etkileyen üç faktörün nasıl işlediğini gösteriyor: Bunlar; iyileşmiş olduğuna şükretmenin etkisi, dileğinin yerine geldiğine inanmanın etkisi ve kahkaha ile neşenin vücudumuzdaki hastalıkları yok etmek üzerindeki etkisi.
Cathy, iyileşme sürecine gülmeyi dâhil etmeye Norman Cousins’ in hikayesini duyduktan sonra karar vermişti.
Norman’a "tedavisi mümkün olmayan" bir hastalık tanısı konulmuştu. Doktorlar sadece bir kaç aylık ömrü kaldığını söylediklerinde, Norman kendi kendisini iyileştirmeye karar verdi. Üç ay boyunca sadece komik filmler izledi ve güldü, güldü, güldü. Bu üç aylık süreç sonunda hastalığı geçti ve doktorlar bu iyileşmeyi mucize kabul ettiler.
Norman, güldükçe tüm olumsuzlukları üzerinden attı ve hastalıktan kurtuldu.
Gülmek hakikaten en iyi ilaçtır.
Rhonda BYRNE
" Bedeli ölçülemeyecek ama en maliyetsiz eylem, gülmektir."




 the Year    Gerçek Dostlar    ⚠️            13 Haziran  2023   İbrahim Birol      http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder