18 Ağustos 2022 Perşembe

GERÇEKLERLE YÜZLEŞMEK

 
























DÖRT ÖNEMLİ İFADE

Doç. Dr. Şafak Nakajima

İçeride acı tortular bırakan yakın bir ilişkinin kopuş sürecinde, hissedilen duygular çok ağırdır.

Bir zamanlar deli gibi âşık olduğunuz ama zamanla karşılıklı emek kadar birbirinize zarar da verdiğiniz sevgili ya da eşten ayrılırken, o insandan birdenbire nefret edemeyeceğinizi bilirsiniz.

Yaşattığı sevgisizlik, ihmal ya da şiddet nedeniyle ruhunuzda derin yaralar bırakan anne ya da babanız ölmek üzereyken, ölümün yalnızca onun yaşamını sonlandıracağını ama aranızdaki ilişkiyi bitiremeyeceğini hissederseniz.
Ve ayrılık anında, ne söyleyeceğinizi bilemezsiniz.

Bu ikilemi yaşayan çok hastam oldu. Kopuş fırtınalarına çok şahit oldum.
Böylesi zamanlarda hastalarıma önerdiğim yöntemlerden birisi, deneyimli bir tıp doktoru olan Ira Byock’ın, dört ifadesidir.
Dr. Byock “En Önemli Dört Şey” kitabında, ölmekte olan hastalarının içtenlikle ve dürüstçe af dileyerek, ödül beklemeden gerçekten bağışlayarak, minnettarlığını ve derinde yatan sevgiyi ifade ederek huzura kavuştuğunu ve yakınlarıyla aralarındaki uçurumun kapandığını anlatır.
İyileşme her zaman mümkündür, der Dr. Byock; yıllar süren kopuşlar veya reddedilmelerden sonra bile…

Ben bu dört ifadeyi, sevginin sularının yeraltında akmayı sürdürdüğü ama ilişkiyi canlı tutmaya yetmediği ilişkilerde de öneriyorum.
Size de tavsiye ederim!
Siz ya da o, uzun süreliğine ayrılıyor ya da hayata veda ediyor olun, öfke ve nefretten beslenmiyorsanız, bu dört temel kavramı ifade ederek, karşılıklı iyileşebilirsiniz.
İlişkinizden geriye insani değerlerle dolu hatıralar kalır ve daha az pişmanlık duyarsınız.
İlk adımı siz atın!

İşte o kolay görünen ama içtenlikle söylenmesi büyük cesaret gerektiren dört önemli ifade:

"Lütfen beni affet"
"Seni affediyorum"
"Teşekkür ederim"
"Seni seviyorum"

www.safaknakajima.com

the Year 

  Gerçek Dostlar  ⚠️     18 Ağustos 2022

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder