8 Kasım 2023 Çarşamba

YÜZ YILIN YILDIZI




Merhaba Gönül Dostlarım,

 Bundan tam 100 yıl önce, Cumhuriyetimizin ilan edildiği saatlerde, tarihi II. TBMM binasının önünde, resmî 100. Yıl kutlamaları çerçevesinde Cumhuriyetin 100. Yılı için armağan ettiğim “Yüz Yılın Yıldızı” eserimin seslendirilmesi benim için çok büyük bir onurdur.

Başta Cemi’i Can Deliorman, Burak Onur Erdem olmak üzere, konserde emeği geçen tüm Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası ve Devlet Çoksesli Korosu sanatçılarına teşekkür ederim. Her eserimde olduğu gibi bu eserde de bana destek olan eşim Nazan Nihal Artun’a minnettarım. Marşın sözleri de aşağıdadır.
Nice yüz yıllara!
English
It was a profound honor to have my composition, "Yüz Yılın Yıldızı" performed in front of the historic Capitol building where the Turkish Republic was born a century ago.
My heartfelt thanks to all involved, especially Cemi'i Can Deliorman and Burak Onur Erdem, and to my ever-supportive wife, Nazan Artun. Cheers to many more centuries!
100. YIL MARŞI
‘’Yüz Yılın Yıldızı’’
Beste: UTAR ARTUN
Söz: UTAR ARTUN & NAZAN N. ARTUN
Yüz yılın ardından;
Halkımın kalbinde,
Bir ateş var sönmeyen!
Yılmadan savaşan!
Yüz yıllarca yıkılmaz,
Bu yüce Türk milleti.
Yurdumun dört bir yanı,
Cennetin kalbidir.
Ben ezelden geldim,
Hür bir yaşam için.
Yurtta sulh olunca,
Yüce atamın yolunda
Bulduğum o ışık,
Bizlere yol gösterir.
Bu büyük destanda;
Ben varım!
Yüz yılın ay yıldızı,
Göklerde parıldıyor.
Bir daha doğsam yine,
Vatanıma gelirdim.
Kalbimde umut var,
Aklımda ilim var.
Yurdumun dört bir yanı;
Medeniyetle örülmüş.
Ben ezelden geldim,
Hür bir yaşam için.
Yurtta sulh olunca,
Yüce Atamın yolunda
Bulduğum o ışık,
Bizlere yol gösterir.
Bu büyük destanda;
Ben varım!
Yüz Yılın Yıldızı!
UTAR ARTUN
https://youtu.be/7QmKhx3WIt8?si=T-85HX1aBmc4fYKq

the Year    Gerçek Dostlar   8 Kasım 2023   İbrahim Birol      http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder