27 Mart 2016 Pazar

PAZAR SOHBETLERİ




 























Merhaba  Dostlar,

Bu Gün günlerden Pazar olması, beni ev içinde bazı ev işlerine yardımcı olabilmek adına (Pazar alış verişi vs.) oyalanmama ve bu yazımı geç yazmama sebebiyet verdi. Neyse Pazar günleri, insanların aile bireyleri ile  birlikte geç kalkıp geç kahvaltı ettikleri bir gündür, diğer günlerden ayrı bir güzelliği vardır, istediğin her şeyi yapmakta serbest olduğun, her şeyi doya doya yaşayabildiğin bir gün olarak bilinir, Tabii ki bu herkes için geçerli olmayabilir, vardiyalı çalışan insanlarımız ve hafta sonunu iş yerinde geçiren dostlarım olduğunu biliyorum, onlara en büyük temennim, izinli bir Pazar gününde bu güzel dakikaları aileleriyle veya sevdikleri ile  beraber yaşamaları.

Değerli dostlar, bu yazımda sizlere 15.09.2004 tarihinde yani bundan yaklaşık 12 yıl önce çok değerli mesai arkadaşlarımla paylaştığım, geçmişte yaşanmış bir hikayeden bahsedeceğim.



" Seçim Hakkı"
Jerry, çevresindekiler tarafından çok sevilen insanlardan biriydi. Keyfi her zaman yerinde, her zaman söyleyecek olumlu bir şey bulurdu. Hatta bazen etrafındakileri çıldırtırdı bile " Bu adam bu halde bile nasıl iyimser olabiliyor?" diye. Birisi ona nasıl olduğunu sorarsa" Bomba gibiyim" diye yanıt verirdi.
Hep " Bomba gibiyim"... Jerry doğal bir motivasyoncu idi.
Yanındaki insanlardan biri, o gün, kötü günündeyse, Jerry yanına koşar duruma nasıl olumlu bakılacağını anlatırdı. Bu tarzı fena halde düşündürüyordu beni. Bir gün Jerry' e gittim ""Anlamıyorum" dedim  "Nasıl  oluyor da, her zaman ve her koşulda bu kadar olumlu bir insan olabiliyorsun? nasıl başarıyorsun bunu" Jerry "Her sabah kalktığımda kendi kendime, Jerry bu gün iki seçimin var, havan ya iyi olacak ya da kötü, derim. Her zaman havamın iyi olmasını seçerim. Kötü bir şey olduğunda yine iki seçimim var. Şikayetini kabul etmek ya da, ona hayatın olumlu yanlarını göstermek. Ben olumlu yanlarını göstermeyi seçerim. "Yok ya" diye dalga geçtim." Bu kadar kolay yani" " Evet kolay" dedi Jerry.
Hayat seçimlerden ibarettir. Her durumda nasıl davranacağını seçersin, sen insanların tavrının iyi yada kötü olmasını seçersin, yani sen hayatını nasıl yaşayacağını seçersin.
Jerry' nin bu sözleri beni oldukça etkiledi, onu uzun yıllar görmedim. Ama hayatımdaki talihsiz olaylara dövünmek yerine olumlu seçimler yaptığımda hep onu hatırladım.
Yıllar sonra Jerry' nin başına çok talihsiz bir olay geldi. Soygun için gelen hırsızlar, Jerry' i delik deşik etmişler.
Ameliyatı 18 saat sürmüş, haftalarca yoğun bakımda kalmış. Taburcu edildiğinde kurşunların bazıları hala vücudundaymış.
Ben onu olaydan 6 ay sonra gördüm " Nasılsın?" diye sorduğumda "Bomba gibi" dedi.
"Bomba gibi"
"Olay sırasında neler hissettin Jerry ?" dedim "Yerde yatarken iki seçimim vardı diye düşündüm, ya yaşamayı seçecektim, ya ölümü, ben yaşamayı seçtim" " Korkmadın mı?  şuurunu kaybetmedin mi?"
" Ambulansla gelen sağlık görevlileri harika insanlardı. Bana hep iyileşeceksin, merak etme" dediler.
Ama acil servisin koridorlarında sedyemi hızla sürerlerken, doktorların ve hemşirelerin yüzündeki ifadeyi görünce ilk defa korktum. Bu gözler bana " Bu adam ölmüş" diyordu" bir şeyler yapmazsam biraz sonra ölü bir adam olacaktım" " Ne yaptın " diye merakla sordum " Kocaman bir hemşire   yanıma yaklaştı ve bağırarak herhangi bir şey isteyip istemediğimi sordu " Evet" diye yanıt verdim " Var" doktorlar ve hemşireler merakla sordular. Derin bir nefes alarak kendimi topladım ve bağırdım " Benim kurşunlara alerjim var" doktorlar ve hemşireler gülmeye başladılar.
Tekrar bağırmaya başladım " Ben yaşamayı seçtim, beni bir canlı gibi ameliyat edin, otopsi yapar gibi değil" Jerry, sadece doktorların büyük ustalıkları sayesinde değil, kendi olumlu tavrının da büyük katkısı ile yaşadı.
Yaşaması bana bir ders oldu. Her gün hayatımızı dolu dolu yaşamayı seçme şansımız ve hakkımız olduğunu, bir kez daha hatırladım.

Bu yazıyı okudunuz, şimdi iki seçiminiz var:

1- Bu yazıyı unutup gitmek,
2- yazıyı dikkate alıp bir yerde saklamak, arkadaşlarınıza göndermek

Fransız, France Baltazar Schartz ın bu yazısını okuduktan sonra düşündüm, iki seçimim vardı:
1- Çöpe atmak
2- Birileri ile paylaşmak, ben seçimimi yaptım. Ya siz?

Her zaman " Bomba gibiyim" demeniz dileğimle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder