2 Haziran 2020 Salı

BİR DOKTORUN 65+ YAŞA TAVSİYELERİ







                                                                                                                                                  
Merhaba Gönül Dostlarım,

Bugün sayfamı koronavirüs ile mücadele eden ve kendisi de Covid-19 pozitif olan acil servis hekimlerinden Dr. Alpay Genç'in yazısına ayırıyorum.Sosyal medya sayfasını takip ettiğim acil servis hekimiydi. Onca yoğunluğa karşın Kovid-19 ile ilgili acil servisteki deneyimlerini başka hekimler de yararlansın diye yazıya döküyordu. Koca yürekli, yiğit, korona ile savaşta en ön safta çarpışan kahraman Türk hekim ordusunun neferlerinden biri olan Dr. Alpay Genç'in son paylaşımını/yazısını nemli gözlerle okudum! İnsana dair umutlarımızın tazelenmesi adına da sizlerle paylaşıyorum:
Koronavirüs mücadeleleri esnasında hayatlarını kaybeden tüm sağlık personellerine Allah' tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı ve sabırlar diliyorum, tedavileri devam eden tüm hastalarımıza acil şifalar temenni ediyorum.
Herkese sağlıklı günler...

~ İbrahim Birol ~

****
65 + yaş üzeri kitleyi gaza getirmeye çalışanlara;


Son dakika haber! 65 yaş ve üstü yeniden evlerinde! - Haberler ...Ben kimim . Dr. Alpay Genç. Neredeyse 30 yıllık doktorum.. Sadece İstanbul' un değil Türkiye' nin en büyük en kozmopolit ilçesinde üniversite hastanesinde 3. basamak acil servis doktoruyum.
Mart başında pandemi geldim geliyorum derken evdekilere bulaştırmıyayım diye evimi terk ettim, hala da otelde yaşıyorum.
Başka hastalığı kapacağımı tahmin edip olur da ölmez isem geri kalan ömrümde şunları şunları yapacağım diye liste yapıp paylaşan biriyim.
Covid 19 u kapan , ciğerlerinde ciddi lezyonlar olan , 15 gun tedaviden sonra daha tam iyileşmeden koştura koştura acil servise görevi başına koşan biriyim. Gazetelerde Covid i yenen doktor görevine başladı diye haberler, röportajlar bile çıktı.
Acil serviste onlarca covidli hasta elimde öldü. Servise sağlam yatırdığımız bir kaç saat sonra yoğun bakıma yattı, yoğun bakıma yatırdığımız bir kaç saat sonra eks oldu.
Elimizdeki gerçekler :
1)Hastalığın şakası yok.
2) Acil servise gelen hastaların %80 i 65 yaş üzeri idi ve bir ya da bir kaç tane eski hastalığı olan hastalar      idi.
3).Virüs çok bulaşıcı ben acil servisten kaptım, bir çok hemşiremiz kaptı, iki tane direk hasta ile irtibatı           olmayan sekreterimiz bile kaptı serviste yattılar, tedavi aldılar.
4) Tum sağlık çalışanları gibi gece gündüz canla başla çalıştık. şükür bizim hastaneden şehit olan sağlık       çalışanı olmadı. 
5) Virus ülkenin florasına girdi , öyle ya da böyle insanlar kümeler halinde enfekte olacaklar.
6) Önemli gerçek şu ki yaşlıları ve co morbidité olan hastaları özellikle SEÇİYOR virus, ve o hastalıkların       çoğu, yaş ile birlikte ortaya çıkıyor.
7) Ben gençliğimde ringe çıkan dayak atan dayak yiyen ağrıya acıya dayanıklı biriyken , hasta yatağımdaki şiddetli kas ağrılarını tanımla dediklerinde , 10 kişinin arasında kalmış da sopalarla dayak yemişim gibi her yerim ağrıyor, uykuda sağımdan soluma dönerken bile ağrıların şiddetinden uyanıyorum, ben bu yaşımda zor dayanıyorken Alllah yaşlılarımıza güç kuvvet versin diyen biriyim.
Ortalama 5 günde- bir haftada götürüyor. hastalık. Öyle ben sosyal mesafeye uyarım diyenler, hiç kendini aldatmasın. Bizim iki sekreterimiz de uydular korundular sonuç bu.
9) Annem babam 1944 doğumlular. 76 yaşındalar..Haziran da sokağa çıkma yasağı kaldırıldığında ben bir ay daha çıkmalarını istemiyorum. Sanırım net.
10 ) AŞISI yok, kesin tedavi eden ilacı yok, ve virüs bence gen yapısı seçiyor. Annesini babasını bir hafta önce toprağa veren bir doktor meslektaşımızı o cenazelerden bir hafta sonra kaybettik.
Hükümette değilim, anamın babamın özgürlüğünü kısıtladığımı da düşünmüyorum, sadece onların sağlığını düşünüyorum.
Yıllardır muhalifleri olduğum sizlerin saydırdığı bu hükümette ben sağlık  bakanı olsa idim , yine ayni şeyi yapardım.
Devlet vatandaşının hayatını korumakla yükümlüdür. ikincisi devlet sağlık sistemleri gibi sistemlerinin tıkanmadan çalışmasından sorumludur.
Bir hafta içinde 20.000, 65 yaş üstü vaka birden gelse hastanelere; hangi birine yatak bulacaksınız hangi birine Yoğun bakım yatağı bulacaksınız. İtalya daki gibi olurduk bazı hastaları müdahale etmeden hastane koridorunda ölüme terk ederdik. Bu yaşanmadı ise o 65 yaş sokağa çıkma yasağı nedeni ile yaşanmadı.
Ne benim gibi acil serviste hasta gördünüz,ne elinizde insanlar öldü,
ne o insanlara yardim edeyim derken benim gibi Covid kapıp ciğerlerinizde lezyonlar oluştu; ne nefes darlığı, ha öldüm ha ölüyorum korkusu çektiniz ,
ne ölen meslektaşlarımızın çocukları umurunuzda ,
neymiş sosyal mesafeyi koruyarak çıkabilirlermiş. Cahilliğin bu kadarı anca tahsil ile mümkündür.
Ben üç aydır eve gitmiyorum eve; çocuğuma sarılamıyorum, hanfendiler beyfendiler kendi kendilerini gaza getiriyor neymiş özgürlükleri kısıtlanmışmış.
Evde kapalı kalmanın kolay olmadığının farkındayım, ama akıl ve iş gücünüzü verimli bir alana kanalize edebilirsiniz.
Hiç bir şey gelmiyorsa elinizden Covid ile mücadele ederken hayatını kaybeden sağlık çalışanlarının çocukları için düzenlenen bağış kampanyasına 3 kuruş katkı yapınız ki insanlara yardım edeceğiz diye özgürlükleri sonsuza kadar kısıtlanan meslektaşlarımın geride bıraktıklarının acısına bir nebze derman olun.
Bilginize
Dr. Alpay Genc 👍
Dip Not: Türkiye' nin yoğun bakımlarında şimdilerde yeterince yer var. Yeni hastaneler de açılıyor. Bizim işimiz bu hastaları tedavi etmek. En fazla 3 ay daha gitmem eve.

Günün Sözü : " 65+ Yaş grubundaki normalleşme bekleyen  tüm dostlarıma ve vatandaşlarıma biraz daha sabırlı olmalarını ve evde kalmalarını tavsiye ederim."




2  Haziran 2020, Antalya-Türkiye



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder