5 Mart 2023 Pazar

İNANDIĞIM ŞEYLER

 




Merhaba Gönül Dostlarım,

İyiliğe inanıyorum. İyiliğin doğallığına ve gücüne.
Karşılık beklemeden yapılan iyiliğe, kimsenin gözüne sokmadan, karşı tarafı ezmeden, üzmeden yapılan iyiliğe...

Adalete inanıyorum. Olur da mahkeme salonunda gerçekleşmediyse, ilahi adalete inanıyorum.
Kötülüğün, arsızlığın, vicdansızlığın, bile isteye birinin hakkını yemenin karşılıksız kalmayacağına, tıpkı doğanın üstüne bina yapılan dere yatağını geri alması gibi; hayatın da o günahı o kişiye bir biçimde ödeteceğine inanıyorum.

İnsanın temel yapı taşının vicdanı olduğuna inanıyorum. Vicdanlı insanların birbirini bulduğuna, ve dünyanın onların yüzü suyu hürmetine döndüğüne inanıyorum.

Merhamete inanıyorum. Sadece insanın insana gösterdiği merhamete değil, ağaca, çiçeğe, denizin, suyun temizliğine, kediye, köpeğe kuşa, her türlü canlıya, tüm doğaya... En çok da yaşlılara merhamete. Çünkü onlar geçmişimizin sembolleri. Onlar canlı tarih, onlar nesilden nesile geçen erdemler, onlar bir gün dönüşeceğimiz kişiler...

Vefaya inanıyorum. Dostluğa... Kardeşliğe inanıyorum. Namus, şeref ve dürüstlüğe inanıyorum. Umuda inanıyorum bir de. O olmadan hayatın solacağını biliyorum.

Bilime inanıyorum. Eğitimin gücüne...Liyakata inanıyorum. Makamların hak edilerek kazanılmasına inanıyorum.

Vatan sevgisi olmayanın insan sevgisi de olmaz. Vatan esenlikte değilse, birey de esenlikte olamaz, buna inanıyorum.

Özümüzün güzelliğine inanıyorum. Milletimin yüce gönüllülüğüne....

Ve biliyorum ki... Ve bu felaket gösterdi ki...
Asla yalnız değilim.

O yüzden ...
İçinde bunları barındırmayan lider istemiyorum.
50 yaşımı geçtim ve bu güzel ülkenin benim inandıklarıma inanan birileri tarafından yönetilmesini istiyorum.

Bu sana duamdır sevgili Tanrım.
Ülkemi..."iyi insanlar" yönetsin istiyorum.

Bige Güven Kızılay
05.03.2023
#bigeguvenkizilayyazıları

  the Year    Gerçek Dostlar    ⚠️   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder