30 Aralık 2023 Cumartesi

İNSANLAR KORKUYOR


 




Merhaba Gönül Dostlarım

İnsanların çoğu kaybetmekten korktuğu için, sevmekten korkuyor.
Sevilmekten korkuyor, kendisini sevilmeye layık görmediği için.
Düşünmekten korkuyor, sorumluluk getireceği için.
Konuşmaktan korkuyor, eleştirilmekten korktuğu için.
Duygularını ifade etmekten korkuyor, reddedilmekten korktuğu için.
Yaşlanmaktan korkuyor, gençliğinin kıymetini bilmediği için.
Unutulmaktan korkuyor, dünyaya iyi birşey vermedigi için.
Ve ölmekten korkuyor aslında yaşamayı bilmediği için.

William Shakespeare
&&&&

Dostoyevski, bir delinin ruh halini anlattığı kitabını, deli' nin şu sözleri ile bitiriyor.
"Ben" diyor deli, senin söylemek isteyipte söyleyemediğin sözleri söyledim.
Yapmak isteyipte, kendini tuttuğun şeyleri yaptım.
Sen akıllı olduğun için yavaş yavaş kendini öldürürken, ben hayatı dolu dolu yaşadım. Sence ben deliyim..!
Ama bence de sen bir ölüsün."

Fyodor Dostoyevski








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder