3 Aralık 2023 Pazar

YEDİ TEPE İSTANBUL

 





































Merhaba Gönül Dostlarım,

İstanbul tanıtımlarımıza sizlerle bugün yine bir sohbet şeklinde devam ediyorum.
Hani İstanbul' un  Yedi Tepe üzerine kurulduğuna dair bir çok söz söylenmiştir, bu tepelerin hangileri olduğunu eski bir İstanbullu olarak ben dahi  hep merak etmişimdir, bu merakımı gideren bir yazıyı iki gün evvel İstanbul ile ilgili İnternette detaylı bir bilgi araştırması yaptığım esnada, tesadüfen buldum.
Konumuzla ile ilgili bilgileri benim gibi merak eden siz Gönül Dostlarımla, paylaşmak istedim.
Bugün İstanbul’u bildiğini söyleyen pek çok kişiye “İstanbul’un yedi tepesini sayar mısınız?” desek alacağımız cevapların çoğu “Çamlıca Tepesi, Kandilli, Gültepe…” şeklinde olur. Oysa “Yedi Tepeli Şehir” diye kastedilen tamamen eski İstanbul yani sur içindeki şehirdir.

İstanbul’un üzerinde kurulduğu iddia edilen yedi tepe aslında, sur içi ya da Tarihi Yarımada da dediğimiz bölgede, yani fethedilen İstanbul’un tam merkezinde kalan bölümde yer alıyor. Edirnekapı’dan Sarayburnu’na uzanan üçgeni kapsıyor…


“Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul” derken Yahya Kemâl Beyatlı, acaba hangi tepeden bakmıştı? İşte yedi tepeli şehir İstanbul’un o yedi tepesi ve o tepelere mührünü vurmuş yedi tarihi eser:  1-Saray Burnu Tepesi, 2-Nuruosmaniye Tepesi, 3- Beyazıt Tepesi,4- Fatih Tepesi, 5- Yavuz Selim Tepesi, 6- Edirne kapı Tepesi, 7- Kocamustafa Paşa Tepesi Mimari eserlerin en önemli kimlik olduğunu çok iyi bilen devletler, şehrin kimliğini yedi tepede ortaya koymuşlardır. Acaba, İstanbul’u “İstanbul” yapan bu meşhur tepeler ve burada bulunan en önemli yapılar hangileri?

Önce Kendinizi Sevin ve sonra da Sevdiklerinizin değerini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun...
En iyi dileklerimle. 
Esen kalın..
İbrahim Birol
****

Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul!
Görmedim gezmediğim, sevmediğim hiçbir yer.
Ömrüm oldukça gönül tahtına keyfince kurul!
Sade bir semtini sevmek bile bir ömre değer.

Nice revnaklı şehirler görünür dünyada,
Lakin efsunlu güzellikleri sensin yaratan.
Yaşamıştır derim en hoş ve uzun rüyada
Sende çok yıl yaşayan, sende ölen, sende yatan.

Yahya Kemal Beyatlı Doğum günü
Anısına Saygıyla

https://youtu.be/Sa9sKEuYPQo?si=SxWvMpGBXy-uPozL

  the Year    Gerçek Dostlar   3 Aralık 2023   İbrahim Birol      http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder