17 Mart 2024 Pazar

TERCİH MESELESİ































Merhaba Göül Dostlarım,

Alman ekonomi profesörünün kızı bebek arabası almaya kalkışır.
Alacağı ürün Almanya'da 700 Euro..
İnternette bulduğu Çin malı muadili ise 250 Euro'dur. Babasına ‘’ne yapayım’’ soruyor. Babası tercih senin cevabını diyor.
Kız gidiyor Alman malı arabayı 700 Euro'ya alıyor.. Babası soruyor; -Neden pahalısını seçtin? Kız başlıyor anlatmaya...
Eğer Çin malını alsaydım; -O para dışarı gidecekti.. -Alman ürünü satılmayınca fabrika işçi çıkaracaktı..
-İşsiz insanlar harcama yapamayacakları için devletin vergi geliri düşecekti..
-Devletin geliri düştüğü için çocuğuma iyi bir eğitim veremeyecekti..
-Güvenliğini sağlamakta finansal sorunlar yaşayacaktı.
-Yeterli sağlık hizmeti veremeyecekti..
Ben Alman malı almakla "çocuğumun geleceğini garanti altına aldım" deyince; Baba da gururlanarak kızını tebrik edip demek ki ben görevimi yapmışım diyor..
-İşte, onun için Almanya'nın yıllık 225 Milyar dolar dış ticaret fazlası var..
BİLİNÇLİ OLALIM....

 The YearGerçek Dostlar 17 Mart 2024 İbrahim Birol      http://ibrahimbircom.tr/

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder