24 Temmuz 2019 Çarşamba

HAYAT SEÇENEKLERDEN İBARETTİR



hayat seçeneklerden ibarettir ile ilgili görsel sonucu




Merhaba Gönül Dostlarım,

Herkese Günaydın,

Hayat Seçeneklerden İbarettir..

Her sabah kalktığımda kendime diyorum ki:
Bu gün iki seçeneğin var: Ya iyi bir ruh halinde olabilirsin, ya da kötü bir ruh halinde, seçimini yap…
Ben de iyi bir ruh halinde olmayı tercih ediyorum. Kötü bir şey olduğunda, ya kendimi kurban olarak görebilirim ya da bu durumdan bir şey öğrenebilirim.
Ben de bir şey öğrenmeyi tercih ediyorum.
Ne zaman birisi bana derdini anlatsa, onu sadece dinleyebilir, ya da hayatın olumlu taraflarını gösterebilirim.
Ben de ikincisini tercih ediyorum…
Hayat seçeneklerden ibarettir…
Gereksiz ayrıntıları bir kenara bıraktığında her durumun bir seçenek olduğunu görürsün.
Olaylara nasıl tepki vereceğini sen seçersin…
İnsanların senin ruh halini nasıl etkileyeceğini kendin seçersin…
Nasıl bir ruh hali içinde olacağını kendin seçersin…
Hayatını nasıl yaşayacağın da senin seçimine bağlıdır…
Her gün hayatı dolu dolu yaşamak için seçme hakkımız olduğunu ondan öğrendim… Hayata olan tavır ve bakış açımız her şeydir…
Bu nedenle yarın için üzülmeyin, bırakın yarın kendisi için üzülsün…
Her geçen günün kendine yetecek kadar derdi vardır….
Kaldı ki, bugün, dün kaygılandığınız yarındır…
(Spencer Johnson)

****
Hayatta her zaman karşımıza farklı seçenekler çıkar, içlerinden birini seçeriz.
Karakterimize göre... Huyumuza göre... Arzularımıza göre... Hırslarımıza göre... Ahlakımıza göre... Maneviyatımıza göre... ve Başarılarımıza göre... Bunları seçerken sadece tek bir sonuçla çıkmaz karşımıza birini seçince arasında mutlaka ikinci bir şık vardır hayatta. Buna bağlı olarak her şıkkın açtığı bir başka yol da vardır. Bunlar bu yolda başımıza gelen her şey kararımızın gösterdikleri bir başka deyişle kendi tercihlerimizdir.
Milliyet Blog' tan alıntıdır

****
Büyük ustaya sormuşlar, “Nasıl büyük bir usta oldun?” diye.
O da “Doğru kararlar vermekle” demiş.
“Doğru kararları nasıl alıyorsunuz peki?” demişler.
“Yaptığım yanlış kararlarla” demiş”.

İnsan asla kararsız olmamalı. Yanlış yola sapmak insanda asla endişe yaratmamalı. İşte bu önemli bir husustur. İnsanlara hep yanlış bir şey yapmamaları öğretiliyor. Onlar da yanlış bir şey yapmaktan o kadar korkuyorlar ki, böylece hiç bir şey yapamıyorlar ve hareket kabiliyetini yitiriyorlar. Mümkün olduğu kadar hata yapın. Ama bir şeyi unutmayın. Aynı hatayı tekrarlamayın. Hatanızdan ders çıkarın. O zaman gelişirsiniz. Yoldan sapabilmek özgürlüğünüzün bir parçasıdır. Bu doğru, bu yanlış diye bir şey yok. Hayat o kadar kesin değil, onu bu kadar kolay etiketleyip sınıflandıramayız. 

" Hayat her şişenin etiketli olduğu ve neyin ne olduğu bilinen bir eczane değildir."

"Sağlığınızın hep yerinde olması ve hep ‘doğru’ seçimler yapmanız dileğiyle…"


Dr. İlhami Pektaş, 

****


" Bu benim hayatım. Bana bahşedilmiş bir hayat bu. Sizin istediğiniz gibi olmayacağım dedim. Benliğimi seçtim. Sizin istediğiniz gibi yürümeyeceğim dedim, koşmayı seçtim. Sizin sevdiklerinizi sevmek, sizin sözlerinizi söylemek, sizin gibi giyinmek ya da gülmek istemiyorum dedim! Ve aykırı oldum gözlerinde. Varsın olsun be arkadaşım. Umurumda değil söyledikleri, umurumda değil için için bazen başaramadığıma gülmeleri ve umurumda değil paket hayatlara bürünmeleri.
Ben buyum işte.Ne derlerse desinler.Kimselerin istediği gibi değil ben gibi yaşamak gerek bana.Geçen tek bir saniyemi kim geri verebilir ki? Verdiğim tek bir nefesi kim sahiplenebilir?Paket hayat istemiyorum ben. Hediye paketine bürünüp ruhumu benden çalmalarını izleyemem ki. Onlar benden hayatımı çalarken alın sizin olsun üstü kalsın diyemem değil mi?
Kimselere vermem zincirlerimi gerekirse kendi prangalarımı kendim çözerim bileklerimden. Ağır da olsa taşırım yükümü kime ne? Kanasada ruhum ben sararım yaralarımı
Yeter ki paket hayat giymemi istemesinler ruhuma…"

Günün Sözü : " Hayat her şişenin etiketli olduğu ve neyin ne olduğu bilinen bir eczane değildir."


İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara
24 Temmuz 2019, Antalya-Turkey

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder