16 Ağustos 2020 Pazar

PAZAR SOHBETLERİ ( 9 )

 

Yeni tanımaya başladığınız kişilerle ilgili nasıl bir bilgi almak ...

                                                                                                                                                    

                                                                                                                                                     


Kişisel Gelişim

Merhaba Gönül Dostlarım,

Kişiliğiniz, söylediklerinizle değil, yaptıklarınızla tanımlanır. Son derece etkili insanlar, onları oldukları gibi tanımlayan belirli kişilik özelliklerine sahiptir.

Aşağıda 12 olumlu kişilik özelliğinin bir listesini sizlere sunuyorum. Yaşamın her kesiminden etkili insanlar üzerinde çalışarak bu özellikleri ortaya çıkardım. Bu özellikleri kendimiz için benimseyerek ve buna göre hareket ederek, kendi özgün kişiliğimizi oluşturabiliriz diye düşünüyorum.

Yetenekli olmak, Meraklı olmak, İddialı olmak, Bağışlayıcı olmak, Bağımsız olmak,  Saygılı olmak, Doğru sözlü olmak, Kesin olmak, Adil olmak, Esnek olmak, Kendinin farkında olmak, İyimser olmak.

Herkes şikayet edebilir ve “bunu yapamayız” diyebilir. Ancak “bunu gerçekleştirmenin bir yolunu bulmalıyım” demek güç olan şeydir.

Yazar: Darius Foroux

****

mutluluk genetik mi selda koydemir

OLUMLU YÖNLERİMİZİ DE GÖRMEK

Kendimizle daha iyi bir ilişki kurabilmek için olumlu yönlerimizi gözden kaçırmamak gerekiyor. Biraz da yetiştirilme tarzımızdan kaynaklanan bir şekilde eksik yönlerimize daha fazla odaklanıyoruz.
“Bırak seni başkaları takdir etsin” şeklinde büyütüldük, kendimizi takdir etmediğimiz gibi ailemiz ve yakın çevremiz de bize daha çok geliştirilmesi gereken yönlerimizi gösterme gayreti içindeydi.

Takdir edilme ihtiyacı hepimizde var, bu ihtiyacın önemli bir kısmını kendi iç kaynaklarımızdan karşılayabiliriz. Bunun için olumlu yönlerimizi kendimize daha sık hatırlatmamız gerekiyor.
Bir arkadaşım vardı, ismine Yıldız diyelim, her görüşmemize kendisini eleştirerek başlardı, “benden adam olmaz, çok tembelim, çabuk pes ediyorum, hiç öğrenemeyeceğim” gibi kalıpları sıklıkla tekrarlardı. Onunla bir anlaşma yaptım, kendisi ile ilgili kurduğu her olumsuz cümlenin karşılığında iki tane olumlu sıfat söylemesini ve yanında taşıdığı minik deftere not almasını rica ettim.
Başlangıçta zorlansa da zaman içinde büyük bir aşama kaydetti, 3-4 ay sonra artık kendisi ile olan iletişimi düzelmişti.


Sahip olduğumuz ve beğenmediğimiz her özelliğimizin karşısında en az iki tane olumlu özelliğimiz olduğunu söyleyebilirim, fakat maalesef dikkatimizi var olana değil eksik olana veriyoruz ve onu büyütüyoruz gözümüzde.
Kendimizle daha iyi bir ilişki kurmak istiyorsak kendimize negatif etiketler yapıştırırken dikkatli olmalıyız, ben tembelim demek yerine ben zaman zaman tembellik yapma hakkımı kullanıyorum demek hem daha doğru hem de daha fazla destekleyici ve adil olandır.
Kendinizle kurduğunuz diyalogları geliştireceğiniz güzel bir dönem diliyorum.
Sevgi ile kalın.

Mert Çuhadaroğlu

Günün Sözü :Kişiliğiniz, söylediklerinizle değil, yaptıklarınızla tanımlanır."  Darius Foroux

16   Ağustos 2020, Antalya-Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder