23 Ağustos 2021 Pazartesi

AZMİN SONU

 

.YIL


Merhaba Gönül Dostlarım,

Mülteci veya sığınmacı; dini, milliyeti, belirli bir toplumsal gruba üyeliği veya siyasi düşünceleri nedeniyle zulüm gören veya göreceği korkusu ve endişesi taşıyan, bu sebeple ülkesinden ayrılan/ayrılmak zorunda bırakılan ve korkusu nedeniyle geri dönemeyen veya dönmek istemeyen, iltica ettiği ülke tarafından koruma altına alınan kişi veya kişiler, şeklinde tanımla nabilir. 

Mülteci ve göçmen arasındaki fark nedir?

Göçmen” ise, ülkesinden ekonomik veya diğer nedenlerle gönüllü olarak ayrılan kişi demek. Yani göçmenler ülkelerini kendi istekleri doğrultusunda terk ederken, mülteciler ülkelerini terk etme zorunda kalan ya da terk ettirilen kişilerden oluşuyor.

En iyi dileklerimle, Esen kalın
İbrahim Birol




****

ASLA PES ETME

1988 yılında Afganistan'ın Herat kentinde doğdum.
Beş kız çocuğu olan bir ailenin en küçüğüydüm.
Henüz 11 yaşındayken Taliban babamı öldürdü.
Bize ne zaman sıra gelecek diye korku içinde beklerken, kaçmaya karar verdik.
Çünkü ülkem 6 kadından oluşan bir aile için güvenli değildi.
Aile dostlarımızın yardımıyla ve sahte pasaportlarla Pakistan'a, oradan da İtalya'ya geçtik.
Varmak istediğimiz yer Londra'ydı, çünkü akrabalarımız oradaydı.
Bizi Londra'ya gideceği söylenen bir kamyona bindirdiler.
Yolda Big Ben'i merak ediyor, yeni hayatımızın nasıl olacağını konuşuyorduk.
Bir kaç gün sonra kamyoncu "geldik" dedi ve bizi indirdi.
Big Ben'i hayal ederken gördüğümüz tek şey ağaçlardı.
Her yer ağaç, her yer yeşillikti.
Saatler sonra yoldan geçen birine "Londra ne tarafta" diye sorduk, kamyoncunun bizi Danimarka'ya bıraktığını öğrendik.
Danimarka bizi önce göçmen olarak kabul etti, sonra vatandaş yaptı.
Okurken futbola merak sardım.
Profesyonel futbol yaşantım Aalborg'da B52 takımında başladı.
Sırasıyla Team Viborg, IK Skovbakken ve Fortuna Hjorring formaları giydim.
Fortuna forması ile Şampiyonlar Ligi'ndeki ilk maçımızda İskoç şampiyonu Glasgow City'i 2-1 yendik, iki golü de ben attım.
2009 yılında Danimarka Milli Takımı'na seçildim.
O günden bu yana yeni ülkemi 73 kez temsil ettim.
Bir UEFA Euro bronz madalyası, bir de UEFA Euro gümüş madalyam var.
Futbol yaşantımda 200'e yakın gol attım.
Ama hayatım sadece futbol değil.
Ben Aarhus Üniversitesi'nde tıp öğrencisiyim ve çok yakında doktor olacağım.
9 dili çok akıcı olarak konuşuyorum.
İki dili de anlayabiliyorum.
Hayatta tek bir felsefem var.
"Ne kadar zorda olursan ol, asla pes etme."
Ben Nadia Nadim.
Danimarka Kadın Futbol Milli Takımı forvet oyuncusuyum.
Futbol dünyasında tüm zamanların en etkili ve en yetenekli Afgan kadın futbolcusu olarak kabul ediliyorum.
#NadiaNadim 

Alıntıdır

Günün Sözü :



" Mazlumu anlamak icin kurulacak empati bu dünyayı kurtaracak tek şeydir..! Çocukların mülteci olarak yaşamalarına izin vermeyin."

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                                                                                  23 Ağustos 2021 Antalya-Türkiye


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder