17 Ağustos 2021 Salı

OKUMUŞ OLMAK MUTLU BİR EVLİLİK İÇİN YETERLİ Mİ ?

 














.YIL


Aile ve Çocuk


Merhaba Gönül Dostlarım,

Söz evlilikten açılmışken 16 Şubat 2021 tarihinde aramızdan ayrılan çok değerli üstad Doğan Cüceloğlu' un   “Okumuş olmak mutlu bir evliliğin garantisi mi?” Evlilik ile ilgili kitabından  alıntı yazının bir bölümünü sizlerle paylaşmak istedim. Değerli hocamızı bir kez daha rahmet ve minnetle anıyoruz.

Esen kalınız
İbrahim Birol
****

İnsan sosyal bir varlıktır ve evlilikte insanın yaşamsal döngüsü içinde dahil olması gereken kurumlardan biri olarak nitelendirilebilir. Günümüzde her ne kadar yalnız başına yaşama eğilimi artıyor olsa  da yine de toplumun temelini oluşturan aile kurumunun fonksiyonelliği kendini devam ettirmektedir.

Kişinin bir ömür boyu birlikte yaşamak adına yaşamını birleştirdiği karşı tarafta kuşkusuz ki kendine uygun görmek isteyeceği davranış, tutum , inançlar, alışkanlıklar söz konusu olmaktadır. Tabii tüm bunların dışında karşılıklı saygı, sevgi, kabul ve aşk duygusunun varlığı da eş seçiminde aranan kriterlerin en başında gelmektedir.

Doğru eş seçimindeki kriterleri bir kaç başlık altında toplayacak olursak;

  • Alışkanlık, amaç, tutum, davranış ve değer yargılarındaki benzerlik
  • Fiziksel, sosyal, ruhsal anlamdaki benzerlikler
  • Amaçlara ulaşmada takip edilen yöntem ve metodlar arasındaki benzerlik
  • Ailelerin Sosyo-Kültürel anlamda birbirlerine kıyasla durumu
  • Ailelerin evliliğe bakış açılarındaki benzerlikler. Her iki tarafın eğitim düzeyinin birbirine uygunluğu Cinselliği anlama, yorumlama ve yaşama yönünden benzerlikler
  • Ekonomik hayata katılımda Kadın ve Erkeğin üzerine düşen rollerin benimsenmesi ve karşılıklı kabulü
  • Genel insan ilişkileri ve sosyal hayata katılımın değerlendirilmesi bakımından benzerlikler olarak sıralayabiliriz.      Alıntı : terapimed.com

****

“Okumuş olmak mutlu bir evliliğin garantisi mi?”

“Evlilik berbat bir şey hocam. Bir daha dünyaya gelsem asla evlenmezdim. Kendim öğretmenim, eşim doktor. İki çocuğumuz var. Çocukların tüm sorumluluğu benim üstümde. Eşim çok yoğun çalışıyor. Ben de hayatımdan bezmiş bir durumdayım. Her yere koşmaktan yoruldum. Ölümü özler mi bir insan? Zaman zaman ölümü istediğim oluyor. Üstüne üstelik eşim üçüncü çocuğu istiyor. Çünkü sadece eve geliyor ve uyuyor. Olmaz dediğimde sinirli oluyor. Küçük oğlumu ana sınıfına yetiştirip ancak kendi işime gidebildiğimi söylüyorum. “Bir de bebek olursa hepimiz perişan oluruz, farkında mısın,” diyorum. Sadece susuyor. Bu çocuklar bir şey ister mi, ne yer, ne içer, gününü nasıl geçirir, hiçbirinden haberi yok.
Evlendiğime pişmanım hocam. Belki her erkek böyle değildir. Belki çocuklarıyla ilgilenen babalar vardır. Ama bizim babamız sadece misafir gibi. Evliliğin böyle bir şey olduğunu bilseydim evlenmezdim.”
***
Okumuş olmak mutlu bir evliliğin garantisi mi? Biriyle, yüksek eğitimli diye evlilik tercihini yapmak ne kadar doğru? Yukarıdaki mektupta bu soruların cevaplarını alıyorsunuz.
Evlilik ilişkinizde yaşatacağınız değerler konusunda evlenmeden önce açık seçik bir fikriniz olmalı! Evleneceğiniz kişinin mühendis, doktor gibi eğitimli ya da varlıklı biri olmasından çok, hangi değerleri yaşadığı ve yaşatacağı önemlidir. Değerleri yaşamak kendiyle ilişkisinde, değerleri yaşatmak da diğerleriyle ilişkisinde insanı dürüst yapar.

Doğan Cüceloğlu

Günün Sözü :




İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                                                                       17  Ağustos 2021 Antalya-Türkiye


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder