27 Aralık 2021 Pazartesi

MUTLULUK KAVANOZU

Bir iç mekan görseli olabilir

 




















Merhaba Gönül Dostlarım,

Bugün sizlerle  yazılarını çok yakından takip ettiğim değerli yazarlarımızdan Bige Güven Kızılay' ın "Mutluluk Kavanozu " başlıklı bir yazısını paylaşmak istiyorum,

Şu "Mutluluk Kavanozu" olayını biraz açayım.
Herhangi bir kavanozu alıp bir güzel süslüyorsunuz efendim. Benim ilk yaptığım buydu, önceden içinde bezelye vardı:) Renkli stickerlar, yılbaşı kokinaları olabilir mesela, veya sayı sekanslarına ilgi duyuyorsanız, onları da yazabilirsiniz üstüne. Bolluk, bereket, sağlık, hepsi için sayı sekansları var... İçine rengarenk kağıtları kesip katlayıp koydum ben. Ne kadar çok kağıt olursa o kadar mutlu olacağım diye, hepsi niyet neticede...
Şimdi diyebilirsiniz ki, ey Bige hanım, ülkenin şu gündeminde ne mutluluk bulup da yazacağız? Hah, amaç da bu zaten!
Dedem derdi ki, " Yavrum, mutluluk da, keder de anlardan oluşur. Sen hangisini biriktirmeyi seçersen hayatın o olur"
Dolayısıyla burada amaç, anları biriktirmek ve onlara şükretmek.
Ben bu kavanozu ilk yaptığımda kızım 8 yaşındaymış. Ona da bir kavanoz vermiştim. Bakın neler yazmış:
"Babamla balkonda keyif yaptık, dut yedik"
"Hayatımda ilk defa civciv sevdim"
"Annem bu gece koynumda yattı"
"Sardunyamız açmış "
"Okulda kitap kurdu rozeti aldım"
"Anneannem bana moh moh çorba yapmış"
"Nuriye teyzemle evcilik oynadık"
Yıl biterken okuduğumda burnumun direği sızlamıştı.
"An"ları biriktirirken 8 yaşında bir çocuğun gözünden bakabilmek lazım.
Hem de biliyor musunuz, sonunda o rengarenk kağıtları yayıp da okuyunca, asıl sizi mutlu eden şeyleri anlıyorsunuz. Hayatta yüzünüz daha çok gülsün istiyorsanız onlara ağırlık vermeyi öğreniyorsunuz.
Dahası... Hani derler ya eline çekiç alan çakacak çivi arar diye...
Orada bir yerde bir Mutluluk Kavanozunuz varsa, ona yazacak olay arıyorsunuz. Odağınız değişiyor yani.
Günümüzün akla ziyan dünyasında akıl sağlığımızı korumanın yolu buysa neden olmasın?
Şükredecek şeyler illa da büyük ve görkemli olmak zorunda değil ki...
Bir moh moh çorba, bir tomurcuklanmış sardunya, bir civciv yetiyor aslında mutluyum demeye...

Bige Güven Kızılay
24.12.2021

Günün Sözü: "Orada bir yerde bir Mutluluk Kavanozunuz varsa, ona yazacak olaylar aramayı sürdürmeye devam edelim.. "

.YIL        Gerçek Dostlar  ⚠️                                                                                                                 İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                            27 Aralık 2021 Antalya-Türkiye





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder