12 Mayıs 2022 Perşembe

ÇOCUKLARDA ÖZGÜVEN (2/2)

 





















Merhaba Gönül Dostlarım,


ÇOCUKLARDA ÖZGÜVENİ YIKAN CÜMLELER


SUÇLULUK DUYGUSU YARATMAYA ÇALIŞANLAR
Çocukta suçluluk duygusu yaratma ve kişiliğinde oturmasına neden olan ileride toplumsal 
kimliğini benimserken kendine güvensizliği tetikleyen ifadelerdir.
Ölümüme sen neden olacaksın..
Senin yüzünden başım ağrımaya başladı..
Sana aldığım elbise ne kadar pahalı biliyor musun?
Tek çocuğum sen misin?
Baban elinden geleni yaptı sense….
Sen olmadan ben bu işi..
Bana ne yaptığını görüyor musun?
Bana ne yapmak istiyorsun?
Saçlarım bembeyaz oldu görüyor musun?

KAHİNLER
Olaylar hakkında yorumlar yapma ileriye yönelik varsayımlar da bulunmaktır.
Büyüdüğün zaman..
Bunu hiçbir zaman başaramayacaksın..
Bir gün elbet pişman olursun ama..
Bir gün senin ne olduğunu anlarlar..
Böyle gidersen..

ASLINDA KULLANMANIZ GEREKEN CÜMLELERİNİZ…

PAYLAŞMAK
Çocuğunuz hakkındaki olumlu duygularınızı paylaşmayı içeren ifadelerdir.
Seni seviyorum.
Seninle beraberken çok mutluyum.
Seninle oyun oynamaya bayılıyorum.
Sana kitap okumak çok hoşuma gidiyor..
Yaşamıma ne kadar neşe kattığını biliyor musun?
Bugünü seninle geçirmekten ne kadar mutluyum biliyorsun?
Sen ..ken o kadar mutlu oluyorum kiii

TAKTİR ETMEK
Çocuğunuzun olumlu davranışlar karşısında da taktir gördüğünü hissetmesini ve kendine 
olan güvenini pekiştirmeyi sağlar.
Senin bunu … böyle yapman çok hoşuma gidiyor..
Seni seviyorum çünkü..
Benim için çok önemlisin çünkü..
Çok güzel gülümsüyorsun.
Ne kadar yaratıcı bir gücün var. Şu yaptığına bak..
… için seni kutlarım..
çok hoş görünüyorsun. Şu renk seçimine bayılıyorum..
… için sana bayılıyorum.

BAŞARILARINI HİSSETTİRMEK
Çocuğun çabalarını ve yapabildiklerini ön planı çıkaran cesaret sözcükleridir.
Elinden geleni yapmaya çabaladığını görüyorum..
Elinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığını biliyorum.
Bu çok güzel bir başarı. Aferin..

ONU KABUL ETMEK
Çocuğunuzu olduğu gibi çıkarsız kabul ettiğinizi eleştirmediğinizi içeren cümlelerdir.
Bana kırgın olduğunu biliyorum ama..
Bazen canın sıkkın oluyor biliyorum ama..
Hata yapman normal.
Her zaman kusursuz olamazsın ki
Son zamanlarda çok bencilce davranıyorsun ama …. Biliyorum.

GÜVEN DUYMAK
Çocuğunuza güvendiğinizi ifade eder.
Sana güveniyorum.
Sana güvenim sonsuz.
Eminim başaracaksın.
Yine sen kazandın.
Başkaları yaparsa sen hayda hayda yaparsın.
Sana her zaman güveneceğimi biliyorsun..
Senin fikrini almak istiyorum.
Senin bu konudaki görüşün benim için önemli..
Bu konuda sen ne düşünüyorsun?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder