8 Mayıs 2022 Pazar

NESİLDEN NESİLE ANNELİK

 





Merhaba Gönül Dostlarım,

Derler ki, bir anne dört kuşağı etkilermiş.
Hani parmağınızı engin bir suya değdirirsiniz de o halka halka dağılır ya... Bir minicik dokunuştan nereye diye şaşarım ben hep. Aslında işte annelik tam da öyle bir şey...
Neye göz yaşı döküp neye kahkaha attığınız, neye yıkılıp neye ayaklandığınız, neye kıymet verip neyi ihmal ettiğiniz, her şey, ama her şey iz bırakıyor. Sadece yıllarca değil, sadece o bebek, o çocuk büyüyüp de kendi anne baba olunca değil... Nesillerce...
Yani bugün olmayı seçtiğiniz kadın, belki torununuzun çocuğunu şekillendirecek.
Kurduğunuz sofranın düzeninden yaptığınız yemeğin kokusuna, sürdüğünüz parfümden giyim tarzınıza, kime iyi-kime kötü dediğinizden eşinizle ilişkinize kadar her şey...
Belki tam kelimeleri hatırlamayacaklar.
Belki öğütlerinizi cümle cümle tekrarlamayacaklar.
Ama o "his" var ya...Sizden geriye o his kalacak.
Bir rengi olacak o hissin. Mesela anneanneminki pembe bende, anneminki mavi. Nedendir bilmem. Kızım beni ne renk hatırlayacak acaba?
Anneannemden anneme... Annemden bana...
Benden kızıma...
O his...
Dördümüzü hayalimde aynı sofraya oturttum bu sabah.
Anneannem kızıma hemen, "Ne o saçlar öyle, mutfak perdesi gibi yüzüne düşürmüşsün, annen de öyle yapardı" dedi. Güldüm kendi kendime... Bak dedim, senin işlediğin örtüyü örttüm anneanne. Annem gibi süsledim masayı. Senin kadar güçlü ve sevecen, annem kadar asil ve sabırlı olacak mıyım bilmiyorum, ama söz, çok gayret edeceğim.
Parmağımı suya değdireceğim ben de. Artık hangi halka kimin yüreğine nasıl değecek bilmiyorum.
Anneler günü kutlu olsun.
Doğurmuş olsun, olmasın...
Parmağını suya sevgiyle değdiren tüm kadınlara...
Bige Güven Kızılay
08.05.2022
Hayal Ağacım

Günün Sözü : "Sen her zaman bizim başımızın tacı, evimizin biricik kraliçesisin, sen hepimizin kıymetlisi, bizim için çok değerlisin. Anneler günün kutlu olsun, seni çok seviyoruz."

the Year 
  Gerçek Dostlar  ⚠️                                                     

                      8 Mayıs 2022 Antalya-Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder