9 Kasım 2022 Çarşamba

BUGÜN 10 KASIM !



























Merhaba Gönül Dostlarım,

Türkiye'nin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk'ün anısına her yıl 10 Kasım' da yas tutulur. 

10 KASIM NEDEN KUTLANIR?

Her yıl 10 Kasım Atatürk'ün ölüm yıl dönümünde yas tutulur. Televizyonlarda, dergilerde Atatürk'ün yurtseverliği, ileri görüşlülüğü ve başarısı anlatılır. Atatürk belgeselleri yayınlanır. 10 Kasım'da Atatürk'ün mezarının yer aldığı Anıtkabir ziyaret edilir, Ankara'da resmi tören yapılır.

10 KASIM 1938'DE NE OLDU?

Mustafa Kemal Atatürk'e 1938'de siroz teşhisi konuldu. Tedaviler sonuç vermedi ve Atatürk, 10 Kasım 1938'de hayatını kaybetti. Naaşı büyük bir törenle Ankara'ya uğurlandı ve Atatürk 21 Kasım 1938 günü Ankara'da büyük bir törenle Ankara Etnografya Müzesi'ndeki geçici kabrine konuldu. 15 senenin ardından 10 Kasım 1953'te kendisi için yaptırılan Anıtkabir'de toprağa verildi.

****

* Yüzyıllar öncesinden * Yüzyıllar sonrasından sesleniyorum size * Ben Mustafa Kemal'im heyy... * Ben Mustafa Kemal'im. * Büyük büyük denizlerim vardır benim * Hürriyeti içmiş dalgalarım. * Hürriyetle kabarmış dalgalarım vardır benim * Ulusumun yarınında sevincim * Ben Mustafa Kemal'im heyy... * Karanlığı deler gözlerim. * Dalgalara binip gelmiş kahraman, * Gökçe gözlerine türküler yaktığımız... * Hâni bir güneş doğmuştu ya Samsun'dan * İşte benim... * Ben... * Mustafa Kemal... * Ölmek yaşamaktır vatan uğrunda * Deyip, öyle girdim savaşa * Komut verdim * Şahlandı cümle vatan * Boğdum kör talihi zindanında. * Bahtı gülen anaları yurdumun * Gökleri, dağları, denizleri * Yarınları, güvenip de uyuduğum * Aslan yeleli ışığı sınırlarımın * Mehmetleri * Tutun ellerinden yüreklerinizin * Sevgilerinizle beni yıkayın. * Yüzyıllar öncesinden * Yüzyıllar sonrasından gelir sesim * Sevdiğim * Bir tanem * Türkiye' lim * Sen var oldukça belli ki * Ben Mustafa Kemal'im. * Sen var oldukça belli ki * Ben Mustafa Kemal'im. / 

B. Kemal ÇAĞLAR

https://youtu.be/H8my4Zvk3G4


Günün Sözü:  "Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk, her zaman yüreğimiz de yaşayacaksın." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder