30 Ekim 2020 Cuma

TÜRK SİNEMA TARİHİMİZİN UNUTULMAZLARI (1)

 



Merhaba Gönül Dostlarım,

16 Ekim 2016 tarihli Blog sayfamda ' Bunları Biliyor muydunuz (1) '  başlıklı yazımda,

"Türk Sinema tarihimize kendini altın harflerle yazdırmış 

 bir oyuncu olan Türkan Şoray hakkında, yakın tarihimize kadar bilinmeyenleri, bu yazımda sizlerle paylaşmak istedim"  şeklinde bir yazımda sizlerle, 

Türk Sinema tarihinin en değerli kadın  oyuncularından biri olan Türkan Şoray hakkında bir paylaşımda bulunmuştum. 

Bugünkü yazımda Türkan Şoray' ın kısa bir biyografisinden sonra,. değerli 

 Türk yazar, senarist, eleştirmen Selim İleri' nin  60 ' lı yıllarda Türkan Şoray' a olan hayranlığını dile getiren bir yazı ve anısını hep birlikte okuyalım.

Türkan Şoray

Oyuncu


Açıklama

Açıklama

Türkan Şoray, Türk oyuncu, senarist ve yönetmen. Türk sinemasında "Sultan" lakabıyla anılmaktadır. 1960'larda sinema ile tanışmış, ilk sinema ödülü 1964 Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde Acı Hayat filmiyle en başarılı kadın oyuncu ödülünü almıştır. Vikipedi
Doğum tarihi28 Haziran 1945 (75 yıl yaşında), Eyüpsultan
EşiCihan Ünal (e. 1983–1987)
EvlilikCihan Ünal; (e. 1983; b. 1987)

1960'lı yılların ortası herhalde. Taksim Meydanı'ndan geçiyordum, anıtın etrafını çevirmişler, film çekiyorlardı. "Meyhaneci Güzeli' ni (Doğrusu, "Meyhanenin Gülü",1966).. Türkân Şoray, kucağında bembeyaz bir kaz ve lacivert pazen bir entariyle bir sahne çekiyordu. Oradan geçerken Türkân Şoray'ın gözlerini -daha önce sinemada seyretmiştim tabii- ilk defa canlı olarak gördüm. Büyülenip kaldım. Onun manyetik alanına girmiş ve ayrılamamıştım..
Sonra 1970'lerde bir gün, bir senaryo meselesi için Levent'teki evinde buluştuk. İlk kez orada tanıştık. Araya yıllar girdi, askere gittim geldim filan, sonraları bir yakınlık oldu. Ben ona âşıktım, bunu herkes biliyor artık! O bana âşık olmadı ama çok iyi bir dostum oldu. Hayatta en sevdiğim, en saygı duyduğum biri oldu..

Türkân Şoray bizim sinemamızın Dostoyevski'sidir. Çünkü çok uzun yıllar -bazıları klişe olsa bile- oynadığı her rolle insanlara yalnızca merhamet, sevgi ve iyilik aşıladı. Bakıyorum bugün genç nesil de onu bizim gibi, aynı nedenlerden seviyor. Türkiye'nin belki en sevilen insanıdır. Çok büyük bir aktris olduğu halde daha çok güzelliği üzerinde durulmuştur.

Onun bir aurası (atmosfer) vardır ve yaş almış olmasına rağmen hiç sönmedi o aura. Hâlâ bir yere girdiği vakit herkes susar, gürültü patırtı kesilir ve bir Türkân Şoray aurası hâkim olur. Üstelik bu kadar uzun yıllar star kalmak imkânsız bir şeydir. Sophia Loren, Elizabeth Taylor gibi çok az kişi star kalabilmiştir uzun yıllar boyunca. O yüzden, bence, Türkân Şoray bir dünya starıdır.
(SELİM İLERİ, 2018) -Vedii Yukaruç' un sayfasından alıntıdır.

İ


İzmir Seferihisar açıklarında 6,6 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Deprem İstanbul ve Bursa'da da dahil olmak üzere Ege ve Marmara bölgesinde hissedildi. AFAD, depremde 4 kişinin hayatını kaybettiğini, 120 kişinin de yaralandığını açıkladı. Bölgede Arama ve Kurtarma çalışmaları devam ediyor.

İzmir ve çevresinde meydana gelen depremde hayatlarını kaybeden vatandaşlarımıza Allah' tan Rahmet, yakınlarına baş sağlığı, yaralılarımıza acil şifalar ve depremi yaşayan vatandaşlarımıza geçmiş olsun dileklerimizi iletiyorum... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder