19 Ekim 2020 Pazartesi

BÜTÜN KUŞLAR VEFASIZ...






Merhaba Gönül Dostlarım,

Her koşulda doğrularından ödün vermeyen, ülke gerçeklerini cesurca dile getiren duayen değerli gazetecimiz Bekir Coşkun' u kaybetmenin üzüntüsü içindeyiz.
Merhuma Allah' tan Rahmet, yakınlarına ve sevenlerine baş sağlığı ve sabırlar dileriz. Ruhu Şad Mekanı Cennet olsun...
Uzun süredir kanser tedavisi gören gazeteci ve yazar Bekir Coşkun'un hayatını kaybetmesi basın camiasını yasa boğdu. 75 yaşında olan gazeteci akciğer kanserinden dolayı tedavi oluyordu.
Bekir Çoşkun’ un yaklaşık bir yıl önce kaleme aldığı “Bütün kuşlar vefasız…” adlı köşe yazısı tekrardan hatırlatıldı. Çoşkun’ un “Bütün kuşlar vefasız mevsim artık sonbahar…" Ayrılık mevsimidir bu aylar…” sözleri ile ilgili 16 Eylül 2020 tarihli " Mevsim Artık Sonbahar" başlığı altında sanki gidişini anlattığı bir yazısını' Gönül Dostlarımla paylaşmıştım.
Değerli gaztecimizin ' Karga' başlığı altında yazmış olduğu bir başka yazısını bugün sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bekir Coşkun Kimdir ?


 Türk gazeteci, yazar. Vikipedi
KARGA... / 17/05/2010
EVİMİZİN arka bahçesine karganın gömdüğü ceviz büyüyüp ağaç oldu, bu sene ilk meyvelerini verdi.
Eminim bu sonbaharda, bu ağaçtan alacağı cevizleri de götürüp başka
bahçelere ekecektir...
Arada bir gelip eseri cevizin dallarına konuyor.
Ben aşağıda, o yukarıda bakışıyoruz, aramızda bir sorun var..
Acaba ceviz ağacı hangimizin?..
Bence onun...
Karga her sabah dallara tünüyor.
“Gak” deyip bir süre susuyor...
Başını yana yatırıp tek gözü ile aşağı bakıyor, daha doğrusu karşılıklı bakışıyoruz...
Ona, “Cevizi yanlış yere ekmişsin usta... Yolun ortası yerine biraz kenara ekseydin...” diyorum içimden...
Belki o da bana, “Senin ektiğin ağaçlardan bir teki olsun tutmadı ya” diyordur...
Bu doğru...
Oysa çok özenli, çiçekli eldivenler çizmeler giyerek; en iyisinden hortumlar, makaslar, kovalar, suni gübreler, çiçek vitaminleri alarak ağaç fidelerini alıp ektim...
Bir teki tutmadı...
Gelen misafirlere o gün ektiğim ağacın tarihi sürecini, coğrafi özelliklerini, fizyolojik ve dokusal yapısını ayağa kalkarak anlattım...
Muhterem karım her zaman “Ihlamur ağacı da ektin, onu da söyle” dedi...
Ya da:
“Hadi fidanın etrafında nasıl dönerek toprağı bastırdığını da
göster...”
Misafirler giderken arkalarından bağırdım:
“Bir de huş ağacı vardır...”
Sularını zamanında vermek için saat kurdum, dolu yağdığında şemsiye bile tuttum ektiğim ağaçlara...
Bir teki olsun tutmadı...
Karga ekti, tuttu...
Sabahları dala konuyor, bakışıyoruz...
Bu ağaç onun...

Bekir Coşkun

https://youtu.be/nHGMS7lWwnM
Günün Sözü :

Böyle mi esecekti bu mevsimde bu rüzgâr

Bütün kuşlar vefasız mevsim artık sonbahar

Unutmuş ellerimi eşim, dostum sevgilim

19 Ekim 2020 Antalya-Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder