4 Eylül 2022 Pazar

ARTIK YEŞERECEK BİR DALIM YOK

 







Merhaba Gönül Dostlarım,

Necdet Tokatlıoğlu anlatıyor :1966 yılında İstanbul' a plak yapmak için gittim.
Plak bitti ,uçakla geri dönüyordum.
Öğleden sonra bir sonbahar günüydü.
Dikkatimi çekti ki meşe ağaçlarının dalları yapraklarını dökmüş ama sanki onlara inat
çam ağaçları yemyeşil duruyor.
Hemen bu şiir geldi aklıma.
Ben meşe yapraklarını konuşturdum.
Aslında ben içimdeki romantizmi konuşturmuştum. Yani artık yağmurlar da yağsa yapraklarım yeşermeyecek.
Üç günlük ömrüm, o da bir rüzgar esti ve bitti. Bu beste uçak yolculuğu sırasında cam kenarında otururken bestelendi.
Bu besteyi yaparken ara nağmeleri ağzımla yapıyordum. Sonra dedim ki yanımda oturan beyden özür dileyeyim. Efendim dedim, kusura bakmayın. Seslerle sizi rahatsız ettim, Ben böyle deyince o bey "iyi ki akıl ettiniz " dedi. Biraz kızmıştı sanki. Sonra kendimi tanıttım. Bey beni ismen tanıyormuş zaten. Sonra dedi ki ben de yargıtay üyesiyim. Ben de bir bestekârın şarkısının doğuşuna tanıklık ettim diye hava atarım artık arkadaşlarıma.
Artık Yeşerecek Bir Dalım Yok
*****
Sözleri:
Artık yeşerecek bir dalım yok
Yağmurlar yağsa da hoş yağmasa da
Üç günlük ömrümü bir günde yitirdim
Yarınlar gelse de hoş gelmese de
Paydos mutluluğa paydos artık
Kaderim gülse de hoş gülmese de
Üç günlük ömrümü bir günde yitirdim
Yarınlar gelse de hoş gelmese de.
Beste: Necdet Tokatlıoğlu
Güfte: Türkân Ateş
Makam: Muhayyer Kürdî
Usûl: Sofyan



the Year 
Harika bir hikaye ile mutlu hafta sonları diliyorum...🦋

https://youtu.be/j51AWMpoBA8
















   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder