21 Ekim 2023 Cumartesi

GAZZE VE SİYASİ GELECEĞİ

 








Merhaba Gönül Dostlarım,

Gazze Şeridi İsrail'in orantısız güç kullanarak periyodik olarak saldırdığı bir alan oldu. Bu insanlık dışı saldırılar Gazze'de birçok sivilin yaşamını kaybetmesine neden olurken diğer taraftan bu bölgedeki altyapıyı da tahrip ederek yaşamı zorlaştırıyor. Filistin'in geleceğine darbe vuruyor. İsrail’in saldırılarıyla tekrar gündeme gelen Gazze Şeridi'nin siyasi geleceği enerji, su ve çevre güvenliği ile doğrudan ilişkili. Bölgedeki su kaynaklarının yüzde 80’inin ve Gazze doğalgaz rezervlerinin çıkartılmasının İsrail’in kontrolü altında olması, barışın gelmediği bölgeye enerji ve suyun da gelmesini engelliyor.

İsrail-Filistin sorununun sürekli şiddet ve çatışma ortamı ve politik retoriği, genellikle siyasi bir gelecek yaratmak için çok önemli olan enerji ,su ve doğal çevre ile ilgili konuların maskelenmesine neden olmuş durumda . Bugün olduğu gibi bölgede doğal olarak önce barışın sağlanması ve akan kanın durması en öncelikli konu . Ancak İsrail'in bir sonraki saldırısına kadar sürecek olan önümüzdeki dönemde Gazze şeridinde enerji,su ve ekolojik bozulma sorunları artarak devam edecek. Bu da bu coğrafyanın geleceğini en az askeri harekatlar kadar etkileyecek. Aslında Filistin'in bölgede planlanmaya çalıştığı bir siyasi geleceği öteleyecek. Bölgede su ve enerji sıkıntısının daha da ileri boyuta çıkarak ekolojik dengenin tamamen bozulması Filistin’in ekonomik ve sosyal gelişiminin engellenmesinde askeri işgallerden ve füze saldırılarından daha etkili olabilir. İsrail’in 2005 yılının Ağustos ayında askeri personelini ve Yahudi yerleşimcileri geri çektiği Gazze Şeridinde çok şey değişmedi. Bölge sık sık İsrail’in yoğun askeri saldırısı, ambargosu ve su kıtlığı ve enerji sorununun baskısı altında belirsiz bir ekolojik ve siyasi geleceğe doğru ilerliyor...

Dursun YILDIZ Su Politikaları Uzmanı

****

Ah.! mümkün olsa...
Bir balon gibi çocuklara verirdim dünyayı...
Güneş olur doğardım yeniden her sabah...
Masal olur rüyaları süslerdim...
Sevgi olur, şefkatle kucaklardım çocukları...
Ağlatmazdım anaları, babaları…

Ah! mümkün olsa...
Savaştan barış, barıştan insan yapardım...
Acıdan sevinç ,sevinçten umut, umuttan dostluk yapardım...
Kurşun yerine çocuklara,
Her sabah şiir atardım
_
Nuri CAN

https://youtu.be/Dsfv3dy5VdA?si=aN1TQ9dyHvJqzbtj

Filistin'de doğdum Adsız yerlerden geldim Toprağım yok Anavatanım belirsiz Ateşler yakıyorum parmaklarımla Ve sana şarkılar söylüyorum kalbimle Yürek telim gönül yakıyor Filistin'de doğdum Yerim yok, toprağım yok, yurdum yok Böyledir, bizim kadınlarımız Acıyla şarkı söylediğinde Seni darmadağın eder.

the Year    Gerçek Dostlar   21  Ekim 2023   İbrahim Birol      http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder