10 Mayıs 2020 Pazar

ANNELİK HAKKI




Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, açık hava



































Merhaba Gönül Dostlarım,

 Anneler Günü, her yıl Mayıs ayının 2. Pazar günü kutlanan ve bu yıl 10 Mayıs 2020 tarihine denk gelen Anneler Günü tüm dünyada aynı gün kutlanan en özel günlerden biridir. Annelerimiz bizi dünyaya getiren, ilk adımlarımızı attıran, hayata hazırlayan ve kuşkusuz bizi bizden fazla düşünen en değerli varlıklarımız. Annelerimize bizim için yaptığı bütün fedakarlıklar için yılda bir kez de olsa içten bir teşekkür etmek onları dünyanın en mutlu insanı yapacaktır.
Bugünkü Anneler Günü için düzenlediğim sayfamızda, Annelerin değerini anlatan ve üzerinde düşünülmesi gereken iki farklı yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum.

~ İbrahim Birol ~

BEN ONU YÜREĞİMDE BÜYÜTTÜM..❤️💕💞
6 yıl önce biyolojik anne baba olamayacağımızı öğrendikten sonra, evlat edinmeye karar verdik. Batur Alp ismini verdiğimiz oğlumuzu doğar doğmaz kucağımıza aldık. 
Yeni düzenimize alışmaya çalışırken oğlumuz rahatsızlandı, daha 20 günlüktü. Hastanede menenjit teşhisi kondu. 
Durumu o kadar ağırdı ki neredeyse hiç umut vermediler. Şimdi 6 yaşında, hayata var gücüyle tutundu. Ancak bedenini hiç bir şekilde kullanamıyor, konuşmuyor, gülmüyor ve en ağırı hiç bir isteğini dile getiremiyor. Batur Alp’e karşı eşimin de benim de sonsuz bir sevgimiz var. Biyolojik ailesinin istemediği bir çocuk olarak dünyaya gelmesi bir yana, bir yandan da minicik bedeniyle bu ağır hastalığı ile mücadele ediyor.

Oğlumu karnımda büyütmemiş olabilirim ancak ben o'nu kalbimde büyüttüm. Ne uykusuz geceler, ne zor tedavi süreçleri, ne maddi ne manevi çabalar bana da eşime de bir an dahi yük gelmedi. Çevremizdeki insanlar bizim oğlumuz için büyük bir şans olduğumuzu dile getirirler sık sık, ancak o bizim şansımız.

Türkiye şartlarında engelli olmak ne demekmiş yaşaya yaşaya öğrendik. Yüzme bilmeden denize düşmüş gibi, çırpınarak bir yola girebildik. Fizik tedavi uzmanımız, ailelere yol gösterir misiniz diye bir teklifte bulundu. Seve seve elimden geldiğince destek olacağım, tecrübelerimi paylaşacağım.

Eskişehir engelliler için iyi işler yapılan bir şehir. Oğlumuz 4 yaşındayken fiziksel şartlarına rağmen anaokuluna yazıldı. Arkadaşları hiç yadırgamadılar, çok sevdiler. Sene sonunda öğretmeni, fotoğraflarından oluşan bir klip hazırlamıştı, Baturalp ile ilgili yaşadığım en mutlu gündü.

Herkesin evladı ile ilgili umutları, hayalleri vardır. Benim tek bir hayalim var. Uzak ya da yakın ama bir gün, bir kez dahi olsa bana ‘ANNE’ diye seslenmesi...❤️🙏

Sema Çebi, Anne
Eskişehir..
https://youtu.be/L0rQyFHKMGI

https://youtu.be/ecK8DTuqseQ ****
ANALIK NEDİR?

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, yakın çekim

"Analık nedir annem?” derdim de anacığıma;
“Ben ol da bil” derdi Mevlânaca....
Ben ol da bil !
“Sen” oldum annem bak!..
“Sen” oldum ve bildim neymiş bu işin yürekcesi..
Hani “köpekler bile “ana” olmasın” derdin ya hep, o ızdıraplı yüreğinle, o engin şefkatinle...
Anlamazdık o zaman biz zamâneler.
“Zor kızım, çok zor analık” derdin ardından derin bir iç çekişle..
Zormuş anam..Ana olmak “Hiç” ken “Hep” olmakmış meğer..
Çoğalmakmış durmadan... Dünyaya meydan okumak, mazi ve istikbâli sırtlamak, pervâsız bir gözü karalıkmış..
Zormuş Annem..Olduk, gördük, bildik bak..
Ana olmak meğer; Kor ateşlerde üşümesi, kara kışlarda buz kesmesiymiş yüreğin..
Hep; “Ben!” derken,artık; “O”, “İllâ O!” demesiymiş..
Hiç varmayacağı kapıları çalması, hiç ederek ömrünü, adanmasıymış..
Hiç kızmaması yüreğin, almayı hiç düşünmeden hep vermesiymiş...
Hep sarıp-sarmalaması, hiç hesap sormadan, hep dost hep yâr olmasıymış..
Zormuş Anam.....
Meğer ölümüne bir kara sevdaymış analık..
Olduk, gördük, bildik bak...
Alıntı


https://youtu.be/L0rQyFHKMGI 
Günün Sözü :
" Başta Şehit Anneleri olmak üzere tüm Annelerimizin Anneler Gününü kutlar, Vefat eden annelerimize Allah' tan Rahmet ve hayatta olanlara sağlıklı uzun ömürler dilerim " 🙏

Görüntünün olası içeriği: şunu diyen bir yazı 'ANNELER GÜNÜNÜ ÇOK ABARTMAYIN Annesi olan var, olmayan var. Evladı olan var, olmayan var. Bir de evlat acısı yaşayan ANNELER VAR. Bilmem anlatabildim mi?'

















Gerçek Dostlar  ⚠️



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder