31 Mayıs 2020 Pazar

KISSADAN HİSSELER (2)





                                                                                                                                     
Merhaba Gönül Dostlarım,
Bugün, kısa hikaye arşivinden alıntı aşağıdaki iki ayrı öyküyü sizlerle paylaşacağım. Ama öncesinde,
Kıssadan hisse: (deyiminin anlamı) "Bir öyküden ders ve ibret çıkarmak" anlamında kullanılan kıssadan hisse almak deyiminde geçer.
Her ne kadar  küçük hikaye, fıkra, öykü olsalarda, içindeki anlam, mana, ve verdiği mesajların, alınması gereken kişisel gelişimimize  extra faydalar sağlayabiliyor.
~ İbrahim Birol ~
****
Cenneti Parselleyen Çocuk
Bir kadın evine giderken yoksul görünümlü bir çocuğun elinde sopa ile toprağı çizdiğini görür.
-Ne yapıyorsun evladım, diye sorar.
-Çocuk: Cenneti parselleyip satıyorum teyze der.
Kadın cennetin böyle parsellenmeyeceğini ve satılmayacağını bilse de çocuğun gönlünü almak için 
-Bana da bir parsel verir misin, der. Parasını vereyim.
-Çocuk da 20 lira der. Kadın yardım niyetiyle parayı verir ve gider. Olayı da unutur.
Birkaç gün sonra rüyada kendini cennette görür.
Sonradan rüyayı eşine anlatır.
Eşi de ne olur ne olmaz ben de bir parsel alayım der.
Gider ve çocuğu bulur.
-Evlat, bana da bir parsel verir misin der!
-Çocuk olur ama bir parseli bir milyon der.
Adam itiraz eder, 
-Hanıma 20 liraya verdin. Benden neden bir milyon istiyorsun der.
Çocuk şöyle cevap verir. 
-Amca, eşiniz cennetin parsellenmeyeceğini, satılamayacağını bilir. Ama benim gönlümü almak için bana o parayı verdi. Satın almak için değil. Sen gerçekten cenneti satın alabileceğini mi zannettin. Benim de satabileceğimi…Cennet öyle ucuz değil. Gönülleri kazanarak cenneti kazan.
Alıntı:  medium.com
****


 İmam Şibli ömrümce 3 kişiden ders aldım diyor:

İmam Şibli - YouTube
İlki bir kadındı.
Karşıma geldi, saçı başı darmadağın, sevdiği adam onu terk etmiş , bana onu bul diye yalvarıyor. “Kadın önce kendine gel, edebe gel, saçını başını topla, kıyafetini düzelt, öyle gel” deyince; “Ya Şiblî! Ben bir adamın aşkıyla bu haldeyim, sana Allah sevgilisi diyorlar, nasıl saçımı başımı gördün?”
Bundan ders aldım.

İkincisi bir çocuktu.
Bir mum yaktım, “nereden geldi bu ışık”, dedim. “Püf!” dedi söndürdü mumu ve “Nereye gittiyse, oradan geldi amca” dedi.
Anladım ki, o çocuk benden daha üstündü.

Üçüncüsü bir sarhoştu.
“Yapma oğlum! Bak hem günah, hem mahvolacaksın yerlerde, çamurlanacaksın, batacak üstün başın” deyince, “Boş versene ya Şiblî” dedi. “Beni bir kova su temizler ama sen kusur gördün, seni hiçbir şey temizleyemez.”

https://youtu.be/omrSImBD0VQ

Günün Sözü : Berrak bir gönülden kirli su akmaz. Güzel bir ruhtan kötü söz çıkmaz.
Hayatta her şey ters gidiyorsa, bil ki sen ters yöne girmişsin." 
Şems-i Tebrizî




İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara

31  Mayıs 2020, Antalya-Türkiye



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder