30 Mart 2018 Cuma

GAZETECİ ÇOCUKLAR ( 2 )


GAZETECİ ÇOCUKLAR RESİM ile ilgili görsel sonucu




Merhaba Gönül Dostlarım,

Yukarıda resmi görülen gazeteci çocuğu görenler mutlaka hatırlayacaktır, 21 Temmuz 2017 tarihinde " Gazeteci Çocuklar " başlıklı bir yazımı daha önce  sizlerle paylaşmıştım.
Yazının tamamını okuduğunuzda Gazeteci Çocuğun 60 yıl sonraki hali alttaki resimde görülüyor, insan oğlu nereden nereye...

Pek çoğumuzun gördüğü 1958 yılındaki fotoğrafın öyküsü,


Yıl 1958. Küçükayasofya’ daki Şehit Mehmet Paşa Sokağı’ ndan bir çocuk elinde gazetelerle koşturarak geçiyor. “Yazıyor, yazıyor” diye bağırırken sol elinde gazeteler, sağ elinde ise müşterilerine gösterdiği tek bir gazete var.

eski istanbul resimleri kumkapı ile ilgili görsel sonucu60 yıldır yaşlanmayan çocuk... İşte o fotoğrafın öyküsü Bu sırada sokaktan Babıâli’nin ünlü foto muhabiri, İstanbul Belediyesi Fotoğrafhanesi’ ni kuran Hilmi Şahenk geçiyor. Büyük usta o anı tek kare fotoğrafla ölümsüzleştiriyor. Çocuk Küçükayasofya Meydanı’na doğru koşturarak, Hilmi Şahenk ise Sultanahmet’ e doğru yavaş yavaş yoluna devam ediyor. Hilmi Şahenk’in İstanbul’u her açıdan gören fotoğraflarının yanı sıra, gazeteci çocuk fotoğrafı da meşhur oluyor. Hatta gazeteci çocuğun fotoğrafı yıllar geçmesine rağmen o siyah-beyaz haliyle bile güncelliğini koruyor. Hilmi Şahenk 1972 yılında, ardından binlerce kare fotoğraf bırakarak hayatını kaybediyor.
Hayreddin Baş 60 yıl sonra aynı sokakta, hem kendisini hem de fotoğrafın öyküsünü anlattı:
“Fotoğrafın çekildiği yıl 1958. O zaman Kadırga İlkokulu’na gidiyordum. Sabahları ve öğleden sonra gazete satıyorum. Fotoğrafın çekildiği yer bizim evimizin yan sokağı olan Şehit Mehmet Paşa Sokağı. O sokak biraz meyillidir. Yukarıdan aşağı doğru geliyorum. Aşağıdan yukarıya doğru, başından fötr şapka, krem trençkotlu birisi geliyordu. Boynunda da fotoğraf makinesi. Benim fotoğrafımı çekti. Çekerken fark ettim ama herkes yoluna gitti.”
40 YIL SONRA GÖRDÜM
“1998 yılında Sultançiftliği’ nde bir tanıdığımızın marangoz dükkânına gittim. Orada Hürriyet gazetesinin bir ilavesinde fotoğraflar vardı. Gazeteyi inceleyince önce arabayı gördüm fotoğrafta. Tanıdım. İbrahim Ağabey’in arabası bu dedim. Sonra kendimi fark ettim. O fotoğrafı oradan kesip aldım. Kendi dükkânımın duvarına astım. O zamana kadar fotoğrafın varlığından haberim yoktu. Sonra fotoğrafı her yerde gördüm. Bazen söylüyorum arkadaşlarıma, bu çocuk benim diye.”
eski istanbul resimleri kumkapı ile ilgili görsel sonucuİSTANBUL ÇOK DEĞİŞTİ
“İstanbul çok değişti. Her yıl yeni bir şeyler yapıldı. Eskiden sahildeki yol yoktu mesela. Kumkapı Tren İstasyonu’ nun oradaki duvara oturunca ayaklarını denize sokardın. Şimdi kocaman yol var. Eski binaları da yıktılar. Eski İstanbul’u özlüyorum.”
Haber: Eyüp SERBEST/ Hürriyet Gazetesi Yazarı

Alıntıdır..
Önce Kendinizi Sevin, sonra da Sevdiklerinizin, sahip olduklarınızın ve size değer verenlerin kıymetini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun...   
Unutmayın ki, sizin şikayet ettiğiniz yaşamınız, belkide  başkasının hayali olabilir.
En iyi dileklerimle. Esen
İbrahim Birol

https://youtu.be/-IZMt2vdd-I



Günün Sözü :

" İnsanlara diledikleri gibi var olabilmeleri için bir şans verilmeli."
İbrahim Birol,  http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
30 Mart 2018, Antalya- Turkey




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder