Merhaba Gönül Dostlarım,
İletişim: Duygu düşünce ve bilgilerimizin herhangi bir yolla başkalarına aktarılmasına ve paylaşılmasına iletişim denir İletişimde olumlu tutum ve davranışlar -Empati kurmak -Etkili dinlemek -Farklılıklara saygılı olmak -Kendini doğru ifade etmek -Etkili reddetmek -Göz teması kurmak -Gülümsemek -Dikkatini karşısındaki kişiye Vermek
İletişimde olumsuz tutum ve davranışlar: -Önyargıyla yaklaşmak -Emir vermek -Tehdit etmek -Suçlamak -Alay etmek -İsim takmak Karşısında ki kişinin sözünü kesmek
Önce Kendinizi Sevin, sonra da Sevdiklerinizin, sahip olduklarınızın ve size değer verenlerin kıymetini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun... En iyi dileklerimle. Esen kalın... Unutmayın ki, sizin şikayet ettiğiniz yaşamınız, belkide başkasının hayali olabilir.
İlişkiler Ve İletişim
İyi veya kötü insan yoktur. Yargılayan, dedikodu yapan, eleştiren, kişisel algılayan ve varsayımlarıyla yaşayan insan
vardır. Ki, bu insan “uyuyan” insandır.
Yargıladığı şeyin kendisinde olduğunu
bilmez. Varsaydığının, çekim alanı
yarattığı için gerçekleştiğinin farkında değildir. Her olayı, yerli yersiz kendisiyle ilişkilendirir.
Eleştirdiği aslında kendisidir.
Dedikodusunu yaptığı şeyi yaşamadan, bu dünyadan gitmeyeceğinin farkında değildir. Uykudadır yani… Bilmez…
Bir olduğunu bilmez…
Kalbi kapalıdır. İyi veya kötü denemez o kişiye. İyi bir anne, baba veya arkadaştır aslında. Ancak insan olamamıştır. Uykudadır.
Böyle bir kişi ancak “yakın” dediği çevresiyle ilişki halindedir. Diğer
insanlar ile iletişim kursa da ilişkiye geçmez. Kurduğu iletişim de sığ ve yavandır. Tat vermeyen.
Uyanan insan için “yakın” çevre kavramı bitmiştir. Her tanışılan kişi tekamülün bir parçasıdır.
İlişkinin boyutunu karşılıklı iletişim ve zamanla oluşacak olaylar bütünü belirler. Farkındalıkla dolu bir teslimiyetle iletişime geçer.
Bir restorana gittiğinde, kapıdan girdiği anda iletişim başlar. “Burayı nasıl güzelleştirebilirim?” sorusuyla adım atar ve gülümseyerek, yürekten gelen ve karşı tarafla bütünlenen bir “merhaba” mekanda yankılanır.Garsonlar,
işletme müdürü ve diğer görevlilerin yaptığı
iş ve kurulan müşteri ilişkisi, iletişimin kalitesi ve derinliği ile şekillenir. İlk merhaba ve son hoş
çakal arasında geçen sürede, sadece verilen hizmetin değil, kurulan
ilişkinin kalitesi de mekanın ve orada bulunan herkesin enerjisini etkileyecektir.
- Merhaba, rezervasyonumuz vardı. İsmim…
– Buyurun; şuradaki masa. Beğendiniz mi?
– Evet, teşekkür ederim. Masamıza kim bakacak acaba?
– Ben bakacağım.
– İsminiz?
– Hasan efendim.
– Hasan Bey, şimdiden her şey için teşekkür ederiz. Servisiniz bizim için değerli.
Bir başlangıç diyaloğu okudunuz. Nasıl? Beğendiniz mi? Sonrasını hayal edebiliyor musunuz?
Yargısız kabul edilen bir ilişki, derinleşmeye ve gelişmeye
açıktır. Böyle bir ilişkinin, iletişimi akıcı olur.
Hatalar kabul edilir. Karşılıklı anlayışla hareket edilir.
Koşulsuz sevgiyle buluşan bir
yürek, aklı uyandırır. Akıl
uyanınca yaşama yaşam katılır.
Sevgi, uyanmış bir insanın yüreğinde evrene taşar. O sevgi artık kimseye
ait değildir.
Kaynağın kendisidir. Böyle bir sevgiyle, tüm iletişim yolları açılır.
Bir insanı çok iyi tanıdığınızı düşünseniz de, onunla her karşılaştığınızda yeniden tanışın. Çünkü hayatınızda hiçbir şey aynı
kalmıyor.
Her an değişiyor. Keyifli bir iletişimin en önemli sırlarından birisi hiç kimseyi profil olarak aklınızda sabitlememektir. Değişimi fark edip,
analizini yapabilmek için esnek bir bakış açısı ve sevgi dolu bir gönül
gerekir.
Hepimiz aslında “bir”iz. Bir olmayı henüz beceremiyorsak, bütünleyici olabilme yeteneğimizle, ilişkilerde ilk adımı atabiliriz.
Bütünleyici ve büyüleyici davranışların başında ”gülümsemek” geliyor. Yürekten gülümseyebilmek için düşüncelerimizin olumlu ve esnek olması gerekiyor. Düşünceler olumlu olunca, duygular kelebek gibi uçar. Mavi bir kelebek…
Duyguları kelebek haline getirdikten sonra sırada sohbet etmeyi
öğrenmek var. Keyifli ve coşkulu
sohbetin nasıl yapılacağının
basamaklarını kendime göre aşağıda
sıraladım.
Bilgi sahibi olmak,
Bilgiyi hayata idrakle yansıtmak,
Karşıdaki insanı olduğu gibi kabul
etmek,
Kendini olduğu gibi kabul etmek,
Sevgiyle gülümsemek,
Göz göze olmak,
Sohbetin içinde olmak.
İletişimin en güzel tarafı, karşı taraftaki bilinmeyenleri kendimizdekilerle bilinir hale getirip, geri sunumla yansıtmaktır.
Bu konu derin ve önemli bir konu. Bu sayfalar yetmeyecek. İçimden
taşanı bir paragrafla paylaşıp, sizinle vedalaşıyorum.
Kaynak : Mag yazarlar.com
Günün özü :
" İletişim güçtür, iletişimi etkili kullanabilenler, kendilerinin dünya deneyimlerini
ve dünyanın onlar üzerindeki deneyimlerini değiştirebilirler."
Anthony Robbins
İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
10 Mart 2018, Antalya-Turkey
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder