12 Eylül 2019 Perşembe

YAZ MEVSİMİNE VEDA




Tatile doyamayan Instagram dostları üzülmeyin…





Kategori: Kişisel Gelişim


Merhaba Gönül Dostlarım,



Eylül ayı başladı. Eylül başladığı gün anladık ki, o sıcak ve güneşli yaz artık bitti. Eylül ayının gelişiyle anladık ki, yaprakları sarartan, biraz lirik biraz melankolik mevsim olan sonbahar başladı. Günler kısalmaya başladı. Hava bir nebze olsun daha erken kararıyor. Karpuz ve kavunun da eski tadı kalmadı. Hırka giymeye başladık. Akşamlar daha bir serin artık. Güneş, tam kararında ısıtıyor. Deniz, bir başka ışıldıyor. Gökyüzü, gök mavi. Karşı kıyılar izleniyor rıhtımdan. Yunus balıkları geçiyor sahilden. Kahve, yazdan çok sonbahara yakışıyor. Çayı artık hararetimizi alsın diye değil, ısınmak için içiyoruz. Naif ve hüzünlü sonbaharı bir hayli seviyoruz


 
 Eylül Edebiyatı

Dört mevsimi yaşayan nadir coğrafyalardan birindeyiz. Türk edebiyatında, neredeyse her mevsim ve her ay ile ilgili bir şiir mutlaka bulursunuz. Ancak Eylül başkadır. Tüm edebiyat tarihi içinde şiirlerin çoğu Eylüle yazılmıştır, mevsimlerdense sonbahara… Diyebiliriz ki, edebiyat tarihimiz içinde “Eylül Edebiyatı” olarak adlandırabileceğimiz özel bir saha bile oluşmuştur.
  Günler kısaldı. Kanlıca’ nın ihtiyarları
 Bir bir hatırlamakta geçen sonbaharları.

 Yalnız bu semti sevmek için ömrümüz kısa.
Yazlar yavaşça bitmese, günler kısalmasa

Yahya Kemal Beyatlı
****
" Eylül artık bir yaz ayı " 
yazı plaj deniz sahil Su kum okyanus kız kıyı dalga tatil malzeme Su kütlesi Dalgalar Hindistan Rüzgar dalgası Sörf ekipmanı ve malzemeleriİTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Orhan Şen, eskiden beri alışık olunan mevsimlerin de bir anlamı kalmadığını belirterek, şöyle devam etti:

"Çünkü görüyorsunuz eylül ayı artık yaz mevsimine dahil oldu. Bundan sonra ekimin bir bölümü ve kasımda görülürse sonbahar görülecek. Bu durum ilkbahar için de geçerli olacak. Artık bahar ayları 1,5 aya inecek. Mevsimlerin geçiş dönemleri olan baharlar artık daralıyor. Yıl boyu sıcak ve serin dönem yaşanacak. Bunun arasında geçişler çok yumuşak ve çabuk olacak. O açıdan ilkbahar ve sonbahar ayları 3 değil 1,5 ve daha sonra da bir aya düşecek. Belki de daha sonra ortadan da kalkacak. Onun yanında soğuk bir kış ve sıcak bir yaz olacak. Bu biraz da Akdeniz iklimine benziyor. Türkiye giderek önce yarı kurak sonra da kurak bir iklime gidiyor. Yağışın çok yağdığına bakmayın. Yarı kurak iklimlerde yağışlar böyle şiddetli yağar."

****
Söylemesi zor geliyor ama yaz resmi olarak bitti! Çocukken her yaz sonu yazlıklarımı biraz daha giymek için orasını burası çekiştirir dururdum. Sanki onları giydikçe yaz da, kalmaya devam edecekti benimle.
Geçen gün dersten çıktıktan sonra göğün gürlemesinin ardından deli gibi yağmur yağması bir oldu. Tabii tam ortalık yerdeyim, ıslanmaktan başka bir çare de yok. Üniversitenin içindeki meydandaki kulübeye sığındım bir süre.. Ama öyle deli gibi ıslandım ki, dışarıda duş almış bir halim vardı ama çok eğlendim, üşümeme rağmen çok eğlendim! Sanırım off’ layarak o yolu yürümeye çalışsam çok keyifsiz olacaktı ve  araba bulmama yardımcı olan amca belki orada olmayacaktı!  O gün yağmur içime kadar işledi, ıslanmamak için çaba sarfetmedim, zaten kaçacak da bir yer yoktu. Geldi ıslattı, sonra da kurudum. O günden sonra artık yazlıklarımla ara ara bakışıyoruz, pastırma yazı gelir mi acaba diyerek.
yaz günleri ile ilgili sözler ile ilgili görsel sonucuKendimi bildim bileli yazılar yazdığım tek mevsim yaz! Yaz başı coşkuyla, mutlulukla seçilen kelimeler, her yaz sonu biraz buruk bir halde vedaya geçiyor. Seneler geçti, büyüdüm yollar aldım ama yazın yeri hala aynı bende! Günün birinde yaşayacaksam denizin yanında dibinde, yöresinde olmalıyım deyip duruyorum her yaza veda edişimde..
Neler sığdırdın bu yazın içine? İstediğin gibi geçti mi? Mutlu etti mi seni güneşin o sıcaklığı? Yaz, kışın ruhunda bıraktığı o izleri güneşin sıcaklığıyla eritebildi mi? Hangi olmaz’ lar, asla’ lar, olur’ lara, evet’ lere döndü? Yazı içine çekebildin mi?
Yaza olan sevdamın en büyük nedeni, koşulları eşitliyormuş gibi gelmesi.. Evi sokaklar olanlar için de, başında çatısı olanlar içinde yaz hep güzel ve sıcak. Yaz, herkesin içini, ruhunu ısıtmıyor mu? Kış mevsimi, bazıların iliklerine kadar üşütüp, sokakta ateşin etrafında tutarken, bazıları sıcacık  evinde umarsızca çayını yudumlayabiliyor. Yine de yaz geliyor ve gidiyor!
Önümüz yaz demek çok isterdim ama kış! Haydi itiraf edeyim korkuyorum da kocaman kış ayından ama yine de iki ayağımın üstünde rüzgarın o tüm şiddetine karşı bastığım yerden köklenip, başımı gökyüzüne kaldırmaya gönüllü olmayı seçiyorum ve biliyorum ki, bu seçim tüm o soğuk kış ayında ve uzun gecelerde daha da zor olacak ama inatla hatırlamak için elimden geleni yapacağımı da biliyorum
Ä°lgili resim
Şehrin en sıkışık ara yollarında bile iki ağaç görmek öyle mutlu ediyor ki beni. Sonra yapraklarını, rüzgara karşı teslimiyeti gözlemlemeye başlıyorum. Yeniden ve yeniden fark ediyorum yaprakların teslimiyetini.. Belki de yaz çiçeklenmeyi, açılmayı, kalbini her şeye rağmen  açmayı öğretiyorsa, sonbaharda teslimiyeti ve köklenerek güçlenmeyi öğretiyordur.
Önce köklen, olduğun yeri algıla! Neyi, istediğini ve neyi istemediğini fark et! Konuş, anlat! Hissettiğine güven, içerisi ile olan bağı hiç koparma, robotlaşma, dinle! Dinledikçe güçlen! Güçlendikçe ve köklendikçe senin elinde olmayan durumları sükunetle kabul edebilmeyi öğreneceksin ve bunu öğrendiğinde de kalbin açılmaya başlayacak. İçeriden kocaman bir mutluluk gelecek ve konacak tüm her şeye...
Ah, evet bizim de mevsimlerimiz var, her sabah baştan başlıyoruz!
Sevgili yaz, bir daha ki seneye nefesler yeterse o zamana kadar… Şimdi izinle kucaklamayı öğrenmem gereken bir mevsim var yanı başımda hem de…
Kalplerimizi yaza çevirip, kışı yaşayabiliriz değil mi? 
Özde Çolakoğlu tarafından yazıldı.
Kaynak : Yoga Dergisi

Günün Sözü :Kim bilir ? İlk yağmur damlası düştü Kuru yapraklarına güzün.
 Ardında kış kıyamet, Dert, hüzün. Alınyazısı hepsi.. Kısmet.. Ha yazı, ha kışı geceyle gündüzün, Kim bilir kaç günü kaldı Ömrümüzün? - Ziya Osman Saba"

Eylül sözleri ve mesajları 2019 - En güzel eylül sözleri ve şiirleri




12 Eylül 2019, Antalya-Turkey




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder