6 Kasım 2019 Çarşamba

ANNELER MUTLU DEĞİLSE



anneler mutlu değilse ile ilgili görsel sonucu





Psikoloji

Merhaba Gönül Dostlarım,

Toplumsal klişelerin dışında olacak ama, Bir kadın Anne olsada, Halâ Kadındır..Mutsuzsa, mutsuzdur..Bunun çeşitli birçok nedeni olabilir ve çözebiliyorsa zaten çözer, aksi takdirde elbette normal her insan gibi içinde bulunduğu ruh halini yaşayacaktır..Kimse Robot değil, programlanıp hissettiklerini yok sayamaz..
*****
Psikolog Seçil Bozkurt annelere şu önerilerde bulundu:

Öncesini ve sonrasını karşılaştırın


Annelerin çocuk sahibi olmadan önce ve çocuk sahibi olduktan sonraki hayatlarını karşılaştırmalarını öneren Bozkurt, "Kendinize, "Çocuktan önce neler yapardım, nelerden keyif alırdım, ne kadar mutluydum?" diye sorun. Aynı soruları, şu an için de sorun. Çocuk sahibi olmadan önce ve olduktan sonra arasındaki fark ne kadar büyükse, kendinizi o kadar unutmuşsunuz demektir" diye konuştu.
anneler mutlu değilse ile ilgili görsel sonucu
"Size keyif veren alışkanlıklarınıza geri dönmeye çalışın. Her günün sonunda "Bugün kendim için ne yaptım?" sorusunu kendinize sorun. Gün içinde kendiniz için küçük kaçamaklar yapın. Yaptığınız her etkinliğe çocuklarınızı dahil etmeyin. Bütün sorumluluğu tek başınıza üstlenmeyin. Eşinizden ve çevrenizdekilerden destek istemekten çekinmeyin. Çocuklarınızın hayatıyla kendi hayatınız arasına sınır koyun. Kendi hayatınızla çocuğunuzun hayatını ayrıştırın. Çocuklarınızın hayatını kendi hayatınızın merkezine almayın. Önemli olan kaliteli zaman geçirmek. Çocuğunuzla geçirdiğiniz zamanın süresi önemli değil o zamanı nasıl geçirdiğiniz önemli. Çocuğunuzun zamanını sürekli doldurmaya çalışmayın sizinle geçirdiği keyifli zaman, hepsinden kıymetli."
Kaynak: Anne mutlu değilse çocuk da mutlu olmaz

Anneler Mutlu Değilse,

Annemin yüzü hep asık, saçları dolaşık uykusuz ve ağzında hep sigara.Ve sürekli evin içinde geziniyor.Sağdakini sola soldakini sağa.
Omuzu ile kulağının arasında sıkıştırdığı telefonda sürekli birileri ile konuşuyor.
"Anne bi baksana bana, acıktım?"
"Bi dur kızım bi sus bi
Sadece üç dakikada haşlanan makarnayı koyuyor önüme,
"Al ye"
"Anne bak nasıl olmuş resmim?"
"Hmm iyi"
Hiç sırtımı sabunlamıyor artık. Dün çok ağladım anlamadı bile.
Keyifliyken de sormuyor "neden"diye.
Sadece salondan sesleniyor bana,
"Odanı toplaaaa"
"Şunu getir, bunu götür"
"Anne moralim çok bozuk sınavım kötü geçti"diyorum.
"Çalışsaydın"
"Anne dizine yatayım mı?"
"Şimdi işim var sonra yatarız"
"Ama benim çok karnım ağrıyor"
"Üşütmüşsündür kalın giyin napayım"
"Annneee pantolonumu yıkamadın mı?"
"Offf öbürünü giy ya napayım"
Önce suçladım annemi.
Ama anne olunca anladım.Annem mutsuzdu.
Annem de babamdan ilgi bekliyordu. Ama onda göremiyordu. Ailesinden ilgi bekliyordu ama görmüyordu.Aynada bile kendisini göremeyen annem beni de göremiyordu.
Ve anneler mutlu değilse gölgesi bile olmazmış hakikaten.
Anneleri mutlu eden bir toplum tüm geneli ile mutludur.
Zira mutlu anne, mutlu koca, mutlu çocuk.
A.Salgınoğlu, Gazeteci Yazar

https://youtu.be/KVpYVcWzlr8

Günün Sözü :Başarısızlık ve felaketlere rağmen, hayata karşı güvenlerini sonuna kadar saklayabilen iyimser insanlar, daha çok iyi bir anne tarafından büyütülmüş olanlardır." (Andre Maurois) 


 6 Kasım 2019, Antalya-Turkey



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder