20 Kasım 2019 Çarşamba

GERÇEK SEVGİ




Dünya Çocuk Hakları Günü ne zaman? Çocuk Hakları ile ilgili hikayeler, şiirler



Merhaba Gönül Dostlarım,

20 Kasım bugün Dünya Çocuk Hakları Günü;
Birleşmiş Milletlerin çocuk haklarıyla ilgili kuruluşu, UNICEF (Birleşmiş Milletler Uluslararası Çocuklara Yardım Fonu) hiçbir ayrım gözetmeksizin tüm çocuklara yardım için çalışmaktadır. 20 Kasım 1989 tarihinde;  Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, 193 ülke tarafından onaylanmıştır. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Türkiye Cumhuriyeti tarafından 14 Eylül 1990 tarihinde kabul edildi.

“Cenevre Bildirgesi” denilen bu çocuk hakları bildirgesinde, çocukların “yaşama, gelişme, beslenme, yardım görme, istismardan korunma” hakları güvence altına alınmıştır.
Milletler Cemiyeti Genel Kurulu 27 Eylül 1934 tarihinde Çocuk Hakları Bildirgesi’ ni yeniden onaylamıştır.
Bu bildirge Türkiye tarafından benimsenmiş ve Mustafa Kemal ATATÜRK tarafından 1931 yılında imzalanmıştır.

Kaynak: Dünya Çocuk Hakları Günü ne zaman? Çocuk Hakları ile ilgili hikayeler, şiirler

*****

Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi, ayakkabılar ve açık havaSevme ve sevilmeye dair bugüne kadar sizlere ne öğretildiğini bilmiyoruz. Ancak sevgi hakkında pek çok konunun insanlar arasında yanlış yaşandığını düşünüyoruz. Özellikle 21. yüzyılın getirdiği hızlı yaşantılar, maddi çıkarlar ve duygu karmaşıklığı sizleri sevgi konusunda yanlış düşüncelere sevk etmiş olabilir...

Koşulsuz sevgi, onlara ne olursa olsun birini sevmeniz gerektiği anlamına gelir. Eşiniz ciddi bir hastalık geçirmişse, koşulsuz sevgi, tedavi görürken yanında duracağınız anlamına gelir. Korkunç bir kaza geçirmişse ve iyileşmek için fizik tedavi alması gerekiyorsa ya da ya da küçülme nedeniyle işini kaybederse, orda olmak demektir. Zahmet karşısındaki bu bağlılık koşulsuz sevgidir.

Bir insan yüksek miktarda paraya, evlere, arabalara ve arazilere sahip olabilir. Ancak bir kişinin manen ve sevgi anlamında fakir olması, kendi içerisinde büyük bir boşluk oluşturacaktır. Bu boşluğu bahsettiğimiz maddi unsurlar ile tamamlaması mümkün olmayacaktır.
Kaliteli hayat ise ancak kaliteli ve koşulsuz ve sevginin oluştuğu ortamlarda meydana gelir. Bir insan gecekonduda da yaşayabilir, müstakil bir evde veya dubleks bir evde de. Koşulsuz sevgiyi yaşayan bir insan için yaşadığı yer fark etmez. Eğer bir insan; ahlaki olgunluğunu, sevgi olgunluğunu ve Allah’a olan imanını yüksek seviyede tutuyorsa, koşulsuz sevgiye sahip olarak kaliteli bir hayatı yaşama imkanını elde edecektir.


Alıntıdır

*****
GERÇEK SEVGİ

Dün bir taksiye bindim, tonton tombik tatlı suratlı bir amca, nur yüzlü biri..İzin istedim 
sigara içebilirmiyim ? diye, 
amca “evladım rahatsızım içmesen daha iyi olur ama çok istiyorsan camı sonuna kadar aç iç ne yapayım senimi kırayım ?” dedi..
Ben de geçmiş olsun amca neyin var dedim, tabi sigarayı ağzıma koydum yakmadım bekliyorum,
“oğlum dedi eşime böbreğimi verdim tek böbrekle yaşıyorum bana yaramıyor sigara” dedi, şaşırdım tabi biraz ilk önce bu zamanda böyle insanlar var demek dedim, 

"yengemizi çok seviyorsun amca galiba diye öyle lakırdıdan bir cümle sarfettim, 

“canımı vermem gerekse onu yaşatabilmek için çekinmeden verirdim” dedi, 
tabi ben iptal oldum, boğazımda bir hıçkırık düğümlendi dudaklarımı sıkıyorum ağlamamak için, sigarayı hemen çıkardım ağzımdan, tatlı tatlı konuşarak gittik..
Demek istediğim bazıları aşktan sevgiden bahsediyor ya, şöyle severim böyle severim, amuda kalkarım, havaya atar tutarım vs vs..İşte bunun adı gerçek sevgidir, gerçekten bir insanın bir insana olan sadakati, amansız bağlılığı, ruhuna dokunmuşluğudur bunun adı..Canından vazgeçmek, değiyorsa neden vazgeçilmesin değilmi..Neyse azda olsa bir umudumuz var artık, sen çok yaşa tombik tatlı suratlı taksici amca.




Edebiyat felsefe mizah

,

Günün Sözü :

" Başka bir insanın mutluluğu, güvenliği ve gelişimi bizim için kendi mutluluğumuz, güvenliğimiz ve gelişimimiz kadar, önemli hale geldiğinde sevgi vardır."
Harry Stack Sullivan


20 Kasım 2019, Antalya-Turkey











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder