31 Mart 2021 Çarşamba

FARK YARATANLAR (2)

 




. YIL





Merhaba Gönül Dostlarım,

Bundan bir önceki yazımda " Fark Yaratanlar" başlığı altında çok değerli sanatçılarımızdan  Nilgün Belgün' ün  Andımız ile ilgili kendi düşüncelerini yansıtan  alıntı bir yazıyı sizlerle paylaşmıştım. 

"Güzel, hoş, humanist bir yazı lakin anlamadığım şey şu; Neden birileri bir yazıyı yazıp da bunu bir başka insana atfederler? Bu yazıyı Yazan Nilgün Belgün değil. Üstelik, sonradan müslüman olan babaannesi haricinde ailesinde hiç Rum yok. Bunu kendisi de söylüyor. Hatta bu yazının ilk paylaşımından sonra verdiği bir röportajda aynen şunları söylüyor.. "Geçen gün Twitter'da da benim adıma birisi bu konuyla ilgili çok güzel bir şey yazmış. Ama Rum olduğumu söylemiş orada. Ben Rum kızıyım demiş, Rum kızı olmakta çok güzel bir şey ama ben Rum değilim. Şöyle ki babaannem Rum'du fakat dedemle evlenince dedem ondan Müslüman olmasını rica etmiş. Babaannem de Müslüman oldu zaten ama şivesi hiçbir zaman düzelmedi. Ben de babaannemle birlikte olduğum için hep o şivenin oyunculuğumda bana yararı oldu. Diyerek konuya açıklık getirmiş.

 Dünkü yazımla ilgili olarak yapılan bu yanlış haberden dolayı ben buradan okuyucularımdan özür dilemek istiyorum. Yapılan yanlışlığı düzeltme adına konuyla ilgili olarak Sözcü Magazin Dergisinden Fatma Vurgun Hanımefendinin  Nilgün Belgün ile yaptığı röportajından bazı bölümleri sizlerle paylaşmak istiyorum. 

Unutmadan Sayın Nilgün Belgün' e geçirmiş olduğu Covid-19 hastalığı nedeniyle geçmiş olsun dileklerimizi iletiriz.

****

Doğallığı, samimiyeti, neşesi, şen kahkahasıyla ve usta oyunculuğuyla    gönlümüzde taht kurmuş Nilgün Belgün, SÖZCÜ okurlarına konuştu. İşte corona virüse yakalanmasından, Rum zannedilmesine kadar cevap verdiği içten röportajı…   
                                    
  Corona virüsü nasıl atlattınız? Hangi şikayetleriniz vardı?  
Virüsü nereden aldığımı bilmiyorum. Çok az kişiyle görüşüyordum. Kızlarıma bile bulaştırmadım. Tat ve koku kaybı yaşadım. Tomografinin ardından corona virüsü ciğerimde gördüler. Beni hemen hastaneye yatırmak istediler. Hastalığı hafif değil orta düzeyde geçirdim. Nefes darlığım olmadı, oksijene ihtiyaç duymadım. Sadece çok büyük halsizlik yaşadım. 8 gün boyunca geceli gündüzlü uyudum. Nilgün Belgün: Atatürkçü ve Cumhuriyetçi bir kadınım Belgün, Rum rolleriyle Rum zannedilmesine yönelik, “Müslüman bir anne, babanın kızıyım” dedi ve ekledi: Ben Atatürkçü ve Cumhuriyetçi bir kadınım. Rum veya Ermeni olmak da fark etmez.' 

ŞİVESİ BANA YARDIMCI OLDU  
Yabancı Damat dizisinde Katina, Akasya Durağı dizisinde Eleni karakterini bence gerçek bir Rum gibi oynamanızdan kaynaklı sizi Rum zanneden birçok kişi var…Evet, benim babaannem Rum olduğu için o aksanı çok iyi yaptığımı bilen Türker İnanoğlu, Akasya Durağı' nda ve Yabancı Damat'ta bana iki Rum karakteri verdi. Yabancı Damat'taki çok güzel bir karakterdi, çok severek oynadım. Ben genelde komedi oynuyorum ama Katina' nın dramatik bir yapısı da vardı. Komedi oynayanlar çok iyi dram oynarlar. Komedi oynamak zor iştir. Bu rolleri çok severek oynadım çok beğenildiği için de beni gerçekten Rum zannedenler var ama ben Müslüman bir anne, babanın kızıyım. Dedem de Müslüman. Zaten Rum olsam adım Despina olurdu. Adım Nilgün, soyadım Belgün. Atatürkçü, cumhuriyetçi bir kadın olarak da Rum, Ermeni bunlar fark etmez hepimiz bu ülkenin insanlarıyız. Ama ben Elhamdülillah Müslümanım. Geçen gün Twitter'da da benim adıma birisi bu konuyla ilgili çok güzel bir şey yazmış. Ama Rum olduğumu söylemiş orada. Ben Rum kızıyım demiş, Rum kızı olmakta çok güzel bir şey ama ben Rum değilim. Şöyle ki babaannem Rum'du fakat dedemle evlenince dedem ondan Müslüman olmasını rica etmiş. Babaannem de Müslüman oldu zaten ama şivesi hiçbir zaman düzelmedi. Ben de babaannemle birlikte olduğum için hep o şivenin oyunculuğumda bana yararı oldu.

Fatma VURGUN
Güncellenme: 09:00, 10/01/2021

Gerçek Dostlar  ⚠️                                                                                                              İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/ - Google'da Ara                                                31  Mart 2021 Antalya-Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder