28 Şubat 2020 Cuma

VERDİKÇE ÇOĞALIR İNSAN

























siyah kurdele yazı ile ilgili görsel sonucu
                                                                                         





                
 Merhaba Gönül Dostlarım,

Paylaşmak Erdemdir


Yaşamın güzelliği, doğruluğu, anlamı, tadı, tuzu yalnız yaşamamaktan geçer. Ne güzel söylenmiştir; yalnızlık Allah’a mahsustur... Ancak paylaşırsak yalnızlığı yok ederiz. Yalnızlık sadece başka bir insanın varlığı ile yok olur. İnsan yaşamını bir başkasıyla paylaşınca insanca yaşamı yakalar. Bir başka açıdan bakıldığında da, paylaşmak belki de hayatın anlamıdır. Bu küçücük kelimede mutluluk iksirinin gizlendiğini düşünüyorum. Bilgelik yolunda da ilk adımlar var sanki...

Yaşamımıza doğru ve güzel bir anlam katmak adına unutmayalım ki, paylaşmak mutluluktur... Paylaşmak erdemdir...

Yılmaz Ulusoy

****
VERDİKÇE ÇOĞALIR İNSAN

Vermekten korkan, öğretmekten sakınan, bilgisini saklayan, elindekini paylaşamayan güzel insan... Mutluluk, para, aşk arıyorsun ama sırrı bilmiyorsun!
Yargılıyorsan, kınıyorsan, dedikodu yapıyorsan...Seviyorum diyerek, karşılık bekliyorsan...
Sevilmediğini düşündüğünde sevginden vazgeçiyorsan.
Koşulsuz sevgiyi bilmelisin...


Dilenciye sadaka verip, ardından dua bekliyorsan, işte bu yardım koşulludur. Vermek KALP ten GÖNÜL den olmalıdır, karşılık teşekkür ve dua beklemeden... Yardım severim diyerek, yolda seni durduran satıcıyı geri çeviriyorsan, dilenciyi hor görüyorsan, kediyi, köpeği doyurmuyor görmezden geliyorsan...varoluşun sırrını hâlâ anlamadın demektir. Onlar senin karşına sebepsiz çıkmıyor.


Dün gece ettiğin duaya cevaptı belkide köşe başında rastladığın dilenci, hatta önünden miyavlayarak geçen kediyi doyurduğunda olacaktı o çok istediğin iş...bilemezsin!


—“Kazanıyorum çok şükür” demekle olmuyor, dilinle söylediğini kalbinle tasdik etmelisin. ŞÜKÜR ETMEK demek, o sahip olduğunu herkesle bölüşmektir.


İlahi sistem o kadar nizam içinde işler ki; “Eline para mı geçti? “bir kısmını hayrına ayır, yardım yap, hediye ver...sana en kısa zamanda katlanarak nasıl geri dönüyor gör.  “Aradığın sevgiye mi kavuştun?”
Bu içindeki sevgiyi herkese ver.


Bir giysi mi aldın? Hemen karşılığında evde giymediğin giysilerden ayakkabı veya çanta paylaş ihtiyacı olana ver. VERDİKÇE ÇOĞALIR İNSAN...

Ben hiç cömert bir insanın fakirleştiğini görmedim...verdikçe artar bereketlenir, ilahi olana yükselir.
VERMEK şükür etmenin göstergesidir; KALP ile yapılanıdır. İlme sahipsen onu paylaşacaksın, paraya sahipsen paranı paylaşacaksın, kalbindeki sevgiyi, duanı, faydalı olanı paylaşacaksın...Sahip olduğun her şeyi başkalarıyla paylaşmak evrene Allaha şükürdür teşekkürdür.
Allaha karşı “sen bana bu nimeti verdin, bende başkasıyla bu güzelliği paylaşıyorum” demektir. İnsanlarla, hayvanlarla, bitkilerle tüm evrenle paylaşmayı bilmelisin. Şükür edenlere kat kat fazlasının verileceği Kur’ anda bir çok ayette açıkça belirtilmektedir.
ALLAH hakkıyla ŞÜKÜR edenlerden olmayı nasip etsin..
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

KUANTUM İLE FARKINDALIK

Günün Sözü : Yaşamımıza doğru ve güzel bir anlam katmak adına unutmayalım ki, paylaşmak mutluluktur... Paylaşmak erdemdir..."  Yılmaz Ulusoy


28 Şubat 2020, Antalya-Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder