22 Şubat 2020 Cumartesi

BİR GEZGİNİN KALEMİNDEN ( 1/2)

Evliya Çelebi misali gezgin kimse

Merhaba Gönül Dostlarım,

Özellikle aşağıdaki satırları okuyan, henüz kendi yolculuğuna başlamamış, deli gibi web sitelerini karıştıran, gezenlere hayran olan, ben de bir gün “gezgin” olacağım diye hayallere kapılan genç arkadaşım bir sonraki satırlar senin için.
A noktasından B noktasına dinlenme, eğlenme, görme, tanıma amacıyla gittiğin an sen de bir gezginsin. Ya da turistsin. Ya da seyyah, gezenti, gezmen, gezici… Hangisini beğeniyorsan al birini koy adının önüne.

Bugünkü yazımda sizlerle bir gezginin kendi  uslubuyla yazmış olduğu anılarını anlatan alıntı bir yazıyı paylaşacağım. Yazının uzunluğu nedeniyle   iki bölüm halinde yayınlanmıştır.
Bu yazıdaki uygunsuz sözler kısaltılarak sansürlenmiştir.

BİR GEZGININ KALEMINDEN.YAZI BIR GEZGIN GRUBUNDAN ALINTI BİR YAZIDIR.
Keyifli kamp için tulumunuza gereken özeni göstermelisiniz.Normalde ben böyle yazan çizen birisi değilim ama ilk defa kendi içimde yaşadığım duyguları dışa vurmak istedim galiba. 35 yaşımdayım belkide 36 dır emin değilim açıkçası.
Ben çok çalışarak ortalama bir hayat yaşadım ama hep bir şeyler eksikti. Ne eksik olan şey derseniz 'Hayallerim' derim. Lan 36 yaşındasın ne kadar çok çalışmış olabilirsin ki ? diyebilirsiniz. Ben okula başlarken işe de başladım. o zamanlar öyle idi yani bizim jenerasyon çıraklık yapardı. Dolayısı ile 29 senedir çarşılarda veya mağazalardayım . Hem okudum hem çalıştım. Öyle ki ben hayatımda ilk tatili 2015 yılında evlendiğim yıl yaptım onu da işten çıktığım için mecburen yaptım
30 yaşımda son kez aşık oldum sevdim ve evlendim. Çok sevdik birbirimizi ama sürekli kavga ettik fln. Neyse 2016 yılında çalıştığımız şirket iflas etti bende karıma 3 seçenek sundum.
1. Burada kalırız ( Fethiye ) ikimizde yeni işler buluruz sonra her şey olduğu gibi devam eder ve yaşlanır gideriz.
2. İzmir'e gideriz. Orada çalışırız ve hayatımıza devam ederiz.
3. Her şeyi satarız 2 sırt çantası ve bolca hayalle yola çıkarız.
Zor oldu ama eşimi ikna etmiştim 3. seçeneği yapacaktık, yaptıkta. Her şeyi sattık ne varsa bize ait olan. Borçları kapattık elimde 11000 tl kaldı. (2016 dolar 2,90 tl)
Tek yön bilet aldım Malezya'ya gittik. İlk gece eşim sabaha kadar ağladı. Korktu kız ne yapsın herşeyi sattık dönecek ev yok eşya yok ve üstüne ilk defa yurtdışına çıkmışsın o da dünyanın öbür ucunda. Neyse biz biraz gezdik takipçilerimiz fln bile oldu. Ya hiç tanımadan insanlar bir birlerine yardım edermiş onu gördük bize para gönderen insanlar oldu.
Sonra biz bir şekilde döndük. Elimde kalan parayla ev tutup bir iki de yalandan eşya aldık oldu bitti. Her şey yola çıkmadan önce ki haline döndü. Döndü ama artık biz eski biz değildik ki. Dünyada Türk kültüründen farklı şeylerin olduğunu gördük, burada hayati mesele olan bir şeyin dünyanın başka bir yerinde hiçbir şey olmadığını gördük. Gözümüz açılmıştı yani artık eskisi gibi yaşayamazdık çünkü artık biliyorduk. Keşke bilmeseydik çünkü bilmemek güzeldir her şekilde 2 dk da elinde olana şükür eder ve ikna olursun.
Biz çok sevdik fln ya hani eşimle birbirimizi. O değişti. Eşim sevmekten vazgeçti. Beni boşadı. Her şey yaptım ben ayrılmamak için ama biliyordum artık düzelmeyecekti. Çünkü bir kadın bitti dedi mi biter. biz erkekler öyle değiliz sinirlenince her b...söyleriz sonra unuturuz ama kadın öyle mi ?
Ya karım beni hemen boşayamasın diye ben dünyanın öbür ucuna yine tek yön bilet aldım bu defa tek gittim. Güya boşanmak için çağırsa da gelemem ya hani para yok fln. Kendimce zaman kazanıyorum.
Bir kaç gün önce birisiyle tanıştım ayak üstünü konuşurken evli misin barklımısın soruları soruldu tabi ben de anlattım. Dulum dedim çocuk var mı dedi hayır dedim. Kendisi de dulmuş bana niye boşandınız dedi bende ben boşanmadım karım beni boşadı dedim. Niye ki dedi . artık sevmiyormuş dedim. Adam sen ilk gün ki gibi çok seviyorsun eşini dedi. Bilmem yani emin değilim. 2 yıl olacak neredeyse ben hiçbir kadınla flört etmedim. 2 yılda 730 gece mi var ben 500 gece rüyamada gördüm desem abartmış olmam. Çıkmadı aklımdan ne yapayım.
Ben 1 haftadır sigarayı da bırakmaya çalışıyorum. Ama hiç bırakmak istemiyorum ki çok seviyorum onu da. Ama artık çok pahalı ve 20 yıl oldu yeter. Kendime diyorum ki lan sen karından ayrıldın ona bile alıştın sigara da kim diyorum. İçmiyorum ( şimdilik )
Neyse ben artık çalışamıyorum yani içimden gelmiyor. Artık evli de değilim kimseye karşı bir sorumluluğum yok. O yüzden geçen yaz kedimi de yanıma aldım ki zaten bırakabileceğim bir yer yoktu o zaman başladık otostopla ege Akdeniz bölgesini gezmeye. Kediniz varsa nasıl olur demeyin alın kedinizi çıkın yola efsane güzel oluyor. 4 ay gezdik sokakta kolye satıp çadırda yaşadık. Bu arada çadırda yaşarsanız günlük 20 TL ye yaşayabilirsiniz onu deneyimlemiş olduk. Kış geldi gezi işi bitti çünkü popomuz donar çadırda artık çünkü kışlık ekipmana sahip değilim.