7 Mayıs 2019 Salı

RAMAZAN SOHBETLERİ ( 1 )




eski osmanlı resimleri ile ilgili görsel sonucu






















Merhaba Gönül Dostlarım,

Ramazan  sohbetleri adı   altında başlattığım  yazı dizimizde, bugünkü konumuzu Celâleddin Rumi ( Hz. Mevlana' nın) Mesnevisinden bir alıntı hikayeyi, sizlerle paylaşmak istiyorum.

İbrahim Birol

mesnevi resimleri ile ilgili görsel sonucu
MESNEVİ'DEN
Bir bey hamama gitmek istedi. Kölesine seslendi ve kalkıp hamam için gerekli malzemeleri hazırlamasını söyledi. Köle Sungur hemen tası, tarağı, peştamali aldı ve beyiyle beraber yola koyuldu.
Yol üzerinde bir mescidin yanından geçiyorlardı. Sungur namaza çok düşkündü ve namaz kılmayı çok severdi. Ezan sesi duyulunca, “Beyim! Sen şuracıkta biraz otur, dinlen, ben de mescide gideyim, namaz kılıvereyim” dedi.
Sungur mescide girdi. Biraz sonra namaz bitti, dua edildi ve içeride bulunanlar dışarı çıktılar, ancak Sungur çıkmadı. Bey onu epey zaman bekledi. Sungur kuşluk vaktine kadar camide kalınca bey, “Ey Sungur! Neden camiden çıkmıyorsun?” diye bağırdı. O da “Ey benim yüce efendim! Beni bırakmıyorlar. Biraz daha sabret. Şimdi geliyorum, beni beklediğini unutmadım” dedi.
Bey yedi defa Sungur’a seslendi, ardından da aynı cevabı alıp bekledi. Sungur mescitten çıkmadı. Her seslenişinde Sungur, “Beni bırakmıyor!” diyordu. Bey sonunda “Mescitte senden başka kimse kalmadı. Seni kim bırakmıyor?” diye sordu.
Sungur cevap verdi:
“Ey efendim! Seni dışarıda bağlayıp içeriye sokmayan, beni de dışarı bırakmıyor. Sana bu mescide adım attırmayan benim de dışarı adım atmama engel oluyor.”

Günün Sözü :
Resimli Mevlâna Sözleri

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
7 Mayıs 2019, Antalya-Turkey




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder