10 Ekim 2019 Perşembe

11 EKİM DÜNYA KIZ ÇOCUKLARI GÜNÜ




Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, yakın çekim


Farkındalık


Merhaba Gönül Dostlarım



10 Ekim Ankara Gar Katliamı,Türkiye’nin en kanlı saldırısı olarak tarihe geçen 103 Kişinin hayatını kaybettiği Ankara Gar Katliamı’ nın bugün dördüncü yıl dönümü.

*****
11 Ekim Günü Birleşmiş Milletlere üye ülkeler tarafından alınan kararla 2012 yılından itibaren “11 Ekim Dünya Kız Çocukları Günü” olarak kutlanmaya başlamıştır. 
Bu karar Türkiye, Kanada ve Peru’nun önerileriyle alınmış olup; kararda “Birleşmiş Milletler Bin yıl Kalkınma Hedeflerine” ulaşılması ve kız çocuklarının kendilerini etkileyecek kararların alınmasına katılımı açısından kız çocuklarının desteklenmesinin, güçlendirilmesinin ve onlara yatırım yapılmasının son derece önemli olduğu, ayrıca bunun başarılmasının kız çocuklarına karşı ayrımcılık ve şiddeti önleyeceği, onların insan haklarından tam ve etkili bir şekilde yararlanmalarını sağlayacağı belirtilmiştir. Ayrıca kararda, kız çocuklarının güçlendirilmesinde ailelere ve toplumlara büyük rol düştüğü de vurgulanmaktadır.
kız çocuklarının cinsiyetlerinden ötürü maruz kaldığı eşitsizlik konusundaki farkındalığın artırılması amacıyla kutlanmaya başlamıştır.
Kız çocuklarının toplumda daha güçlü olmaları, her türlü ayrımcılık ve istismardan kurtulmaları, bütün haklardan eşit düzeyde yararlanmaları dileğiyle dünyadaki kız çocuklarının “11 Ekim Dünya Kız Çocukları Günü”nü kutlarız.
ÜLKEMİZDE BUGÜN,
KARMA EĞİTİM İHLALİ, EĞİTİM HAKKI VE ÇOCUK HAKKI İHLALİDİR!
'Bu dünyada ne zaman, 
ekmeksiz ve evsiz insan kalmazsa işte o gün BAYRAMDIR..'Karma eğitim ihlali, eğitim hakkı ve çocuk hakkı ihlalidir. Özellikle kadınların, kız çocukların toplumsal yaşam alanlarından izole edilmesinin önünü açmaktadır. Karma eğitim hakkı ihlali ile cinsiyet eşitliği yok sayılmakta, cinsiyetçi ideoloji doğrultusunda nesiller yetiştirme ideolojisi dayatılmaktadır.
Son ortaöğretim kurumları yönetmeliğinde yapılan değişiklik ile imam hatip olmayan okul türlerinde de hukuken karma eğitim kaldırılmış durumdadır. Şu anda imam hatip ortaokullarında 382.707, imam hatip liselerinde 277.871 kız öğrenci karma eğitim hakkı ihlali ile özgün eğitimde yer almamaktadır. Yaratılan bu durum eğitim hakkı, çocuk hakkı ihlalidir. Karma eğitim tartışılamaz.
ÜLKEMİZDE BUGÜN,
OKUL TERK ETMEDE AVRUPA BİRİNCİSİYİZ!
Türkiye’de ilkokul çağı okullaşma oranı geriliyor. 2012’de yüzde 99’a ulaşan okullaşma oranı 2017’de yüzde 91’e düştü. Öte yandan, Eurostat 2017 verilerine göre Türkiye, eğitimini tamamlamadan terk etme sıralamasında Avrupa birincisi oldu.
ÜLKEMİZDE BUGÜN,
ERKEN YAŞTA EVLİLİKLER TEŞVİK EDİLİYOR!
'Umut; Binbir ayaklı,
Umut; Güneşte saklı,
Umut; edenler haklı,
Umut; insanın hakkı...

Nazım Hikmet'Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, son 10 yılda 482 bin 908 kız çocuğu devletin izniyle evlendirildi, son 6 yılda 142 bin 298 çocuk doğum yaptı.

Türkiye’de yoksul kız çocuklarının erken yaşta evlenme olasılığı, varlıklı olan yaşıtlarına nazaran 2,5 kat daha fazladır.
Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre, ülkemizde erken yaşta evlilik ve nişanlılık nedeniyle eğitime devam edemeyenlerin yüzde 97,4’ünü kız öğrenciler oluşturdu.
2002’den bu yana 18 yaşın altında 440 bin çocuk doğum yaptı. 15 yaşın altında cinsel istismara uğrayarak doğum yapan çocuk sayısı ise 15 bin 937 olarak kayıtlara geçti.
Çocuklara yardım örgütü Save The Children (Çocukları Kurtarın Vakfı), küresel çapta her yıl 7 milyon 500 bin kız çocuğunun zorla evlendirildiğini açıkladı.
ÜLKEMİZDE BUGÜN,
ÇOCUKLAR KAYIP!
TÜİK’ in 2017 verilerine göre kayıp 11 bin 563 çocuğun 5 bin 756’ sını kız çocukları, 5 bin 807’sini erkek çocuklar oluşturuyor.
2017 yılında ‘evden kaçan çocukların’ sayısı 2 bin 315 iken, bunların yüzde 63’ ü ise kız çocuğudur.
Demokratik, laik, kamusal, bilimsel, anadilinde, parasız ve cins eşitlikçi eğitim hakkı önündeki engellerin kaldırılması, çocukların hiçbir tehlike ve tehdide maruz kalmadan, gelecek kaygısı duymadan sağlıklı ve güvenli bir ortamda çocukluklarını mutlu ve özgür yaşayabilmeleri için kararlılıkla mücadeleye devam edeceğiz.
Alıntı : http://egitimsen.org.tr



Günün Sözü : " Hayallerim ve düşlerim olmasaydı ,yaşamım boyunca kaç kere ölürdüm bilmiyorum !"
10 Ekim 2019, Antalya-Turkey


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder