9 Ağustos 2019 Cuma

DİRENENLER YALNIZ DEĞİLDİR






Merhaba Gönül Dostlarım,
Sayın Bige Güven Kızılay' ın bir başka yazısıyla son günlerde Türk Ulusumuzun tek bir noktaya odaklanmış olduğunu, Kaz Dağlarındaki Ağaç ve orman katliamına duyarsız kalmadığımızı  bir farkındalık yaratmak ve bunu çevremizdeki insanlara yansıtabilme çabası içinde olduğumuzun bir göstergesi olarak algılanabilmesi  için, sizlerinde bir şekilde bizlere katılmanızın beklentisi içindeyiz.
****
"Ben kendi bedenimi Türkiye olarak düşünüyorum. Allah’a şükürler olsun kolay kolay hastalanmam. Önemli bir rahatsızlığım da yok. Ancak bir yerimde ansızın bir ağrı-sızı olduğu zaman Anadolu’ nun bir yerlerinde bir güzelliğe zarar verdiklerini hissediyorum. "
"Türkiye olmak"!! İşte tam da budur.
Çek develerini, çadırını Kaz Dağları’na kur diyorum!
“Direnenler yalnız değildir” diyen Pervin Ana Toroslar’ dan Kaz Dağlarına destek mesajı gönderdi…
Yusuf Yavuz

“Hasta değilim ama bir yerimde ağrı-sızı olduğunda Anadolu’ nun bir köşesindeki güzelliklere zarar verildiğini hissediyorum” diyen Sarıkeçili Yörüğü Pervin Ana’dan Kaz Dağlarında direnenlere destek: “Biz Anadolu insanıyız. Ekmeğimizi taştan çıkaran bir yapımız var. Ama gün gelir birer taş gibi doğamıza zarar verenlerin karşısında durmasını da biliriz. Sayımız az gibi görülebilir belki ama biz doğayı savunanlar, yasaları, makineleri olanlardan daha güçlüyüz. Herkes bunu böyle bilsin. Ağaç kıyımından kaçan ceylanları düşününce kendi kendime dedim ki, ‘çek develerini, git çadırını Kaz Dağlarına kur. Biz hepimiz tek tek aynı göğün yıldızları gibiyiz. Bütün bu yıldızlar bir araya gelmeye görsün. Bu karanlığı bir gün aydınlatır."

"Ben kendi bedenimi Türkiye olarak düşünüyorum. Allah’a şükürler olsun kolay kolay hastalanmam. Önemli bir rahatsızlığım da yok. Ancak bir yerimde ansızın bir ağrı-sızı olduğu zaman Anadolu’ nun bir yerlerinde bir güzelliğe zarar verdiklerini hissediyorum. Sanki sivri bir bıçağın ucu kalbime dokunuyor, içimi acıtıyor. Geceleri çadırımda uyurken içimde bir sızı hissediyorum aniden. Kalkıp kendi kendime, ‘işte yine bir yerlerde bir güzelliğe zarar veriliyor’ diyorum. Bunları söylemek belki deliliktir, bilmiyorum. Bana bazen bunu söylüyorlar. Ben normalde hasta değilim ki, neden içim acıyor. Bende akıl yok ki hasta olayım. Normalde akıllı insan kendini yoklar değil mi? Şuram ağrıyor, buram ağrıyor diye kendini kontrol eder. Bende öyle olmuyor. İnsan coğrafyasıyla bu kadar bütünleşir mi? Ama ben içinde yaşadığım doğayla bir bütünüm. Sanki kendim bir Türkiye’ yim. Bir yerimde sızı hissettiğimde biliyorum ki bir yerlerde bir şeyler oluyor. Acı acı dalıp gidiyorum.”
https://youtu.be/CBKuoduHyUg

Günün Sözü :" Akciğerlerimin hava, dağlar, ağaçlar, insan manzaraları ile dolduğunu hissettim. “Mutlu olmak işte budur” diye düşündüm. Sylvia Plath


 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder