25 Ağustos 2019 Pazar

KUŞ YUVASI





Görüntünün olası içeriği: 1 kişi



Merhaba Gönül Dostlarım,

Üç gündür Dünya İklim Kriziyle ilgili farkındalık yazılarımı sizlerle paylaşmaktayım. Bu yazılarımda vermek istediğim mesaj Dünyamızın belirli bir zaman sonra yaşanmaz bir gezegen haline geleceği ve şimdiden somut çözümler üretemediğimiz takdirde yer yüzündeki canlıların belirli bir süre içinde yok olacağını göz ardı edemeyiz.

Belkide gelir düzeyi çok yüksek olan dünya zenginlerinin Mars Gezegeninden şimdiden toprak ve  yer ayırtmaları, Mars' a seyahatler düzenlemeleri bu yok oluş nedeninin sonucu mudur? 
İnsanlar ' Kıyamet Gününü'  kendi elleriyle hazırlıyor olabilirler mi acaba ? diye birçok senaryo üretilebilir.

İklim krizine karşı gerekli önlemleri almakta kaybettiğimiz her gün dünyada canlı türlerini ve yaşam alanlarını kalıcı olarak kaybediyoruz; gelecekte yaşanacak çok daha büyük kayıplara zemin hazırlıyoruz. Üstelik her geçen gün, iklim krizi ile baş etme imkânlarımız da gittikçe azalıyor. Gerekli önlemler alınmazsa çocuklarımıza bırakacağımız dünya yaşanır bir yer olmayacak.

Bu yazımda siz değerli ' Gerçek Dostlar' Ailesine sonsuz teşekkürlerimi göndermek istiyorum.
Bir başka Teşekkür etmek istediğim kişilerin  başında,  yazılarım yayına girer girmez her zaman anında beni takip eden ve beni Bloğun başlangıç tarihinden bu güne gelene kadar hiç yalnız bırakmayarak bu bloğun sürekliliğine katkıda bulunan, çok uzaklardaki bir ' Gönül Dostuma'  buradan sonsuz saygı, selam ve şükranlarımı yolluyorum.






Aşağıdaki yazımda sizlere hüzünlü bir hikayenin başlangıcından bahsetmek istiyorum, ben her okuyuşumda hüzünleniyorum. Değerli insanı iki gün evvel geçirdiği elim bir trafik kazasında kaybettik.

****

KÜLTÜR BAKAN YARDIMCISI HALUK DURSUN KİMDİR?

Ahmet Haluk Dursun, 1957 yılında Hereke' de doğdu. Galatasaray Lisesi' nden sonra İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Son Çağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kürsüsünü bitirerek akademik hayata Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi' nde asistan olarak başladı.
Topkapı Sarayı Müdürlüğü'nü yaptığı sırada bir gün makamında otururken açık pencereden bir Kumru kuşunun içeriye girip avizeye konduğunu gördü. 
Hiç kıpırdamadı ve öylece bekledi. Kuş biraz etrafa bakındıktan sonra uçtu ve birkaç dakika sonra yanında başka bir kuş ile birlikte gelip yine avizeye kondular.
 O yine oturduğu yerde hiç kıpırdamadı ve 2-3 gün içinde kuşlar ağızlarında getirdikleri dal parçaları ile yuvalarını yapmıştı bile... 
Kumrular onu görüyor, ürkmüyor, fakat odaya dışarıdan biri girince hemen pencereden uçup gidiyorlardı. Bu durumu fark etti ve hemen makam odasının karşısındaki daha küçük bir odaya yerleşti. 
Günler sonra ziyaretine gelen gazeteci Savaş Ay bu durumu haber yapınca, Ankara'dan telefonlar yağdı. Her gelen telefonda "Kuşları kovun, pencereyi kapatın, odayı da temizletin" emirleri geliyordu.
"En azından yumurtalar çatlasın, sonra alıp bir yere koyarız" dediyse de dinletemedi. 
En sonunda "Ben yuvayı almam, siz beni görevden alın" dedi. Bu lafından 1 gün sonra kuşlar hisseder gibi kendiliğinden odayı terk etmişti. 
O ise bu hareketiyle hem devletten hem de halktan alkış almıştı.
O kişi, dün gece trafik kazasında hayatını kaybeden Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı, Türk Tarih Profesörü Dr. Ahmet Haluk Dursun'du...

Anılarına bir de şunu eklemişti; "Bana yuvayı yık, odana geç" diyenlerin hiçbiri makamında kalamadı ama ben Ankara'ya bakan yardımcısı ve Müsteşar olarak gittim.
Biz bu makamlarda kalıcı değiliz, kuşlar ise hep uçmaya ve yuvalar kurmaya devam edecek..."
Rahmetle.


Alıntı


Edinilen son dakika bilgisine göre, Kültür Bakan Yardımcısı Prof. Dr. A. Haluk Dursun, Malazgirt zaferiyle ilgili incelemelerde bulunmak üzere gittiği Ahlat' tan Van' ın Erciş ilçesine geçerken otomobiliyle kaza yaptı. Kazada ağır yaralanan Dursun' un hayatını kaybettiği bildirildi.

Kendisine Allah' tan Rahmet, kederli ailesi ve yakınlarına başsağlığı diliyoruz.  Ruhu Şad olsun...

25 Ağustos 2019, Antalya-Turkey











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder