21 Şubat 2017 Salı

KUŞ YEMİ






kuş resimleri ile ilgili görsel sonucu














Merhaba Değerli Dostlarım,

Bu gün  "Hayvan  Fıkraları" adı altında düzenlediğimiz  bir fıkrayı sizlere aktarmak istiyorum.
Blog yazılarımızda bazen hüzünlü, bazen neşeli, sevinçli, ciddi ve oldukça ilginç, bir okadar  heyecanlı olan bir çok yazılarım oldu. Bu seferki farklı  olsun istedim, siz değerli dostlarımı  neşelendiren ve belki de bir nebze de  olsa gülümseten bir yazıyı birlikte paylaşıyorum..

Bakımlarını üstlendiğimiz tüm hayvanların sağlıklı ve hijyenik  ortamlarda bakılması gerekir. her hayvanın bakımı farklıdır bir kuşun evde bakılabilmesi için dikkat edilmesi gereken  hususlardan bir kaçı aşağıda belirtilmiştir.

 Kuşlar İçin Barınak: Kafesler                                                              
  Evde çoğu zaman kapalı tutulmak istenen kuşlar için mümkün olan en geniş kafesleri kullanmak tavsiye edilir. Kafesin kuş tarafından bükülemeyecek veya sökülemeyecek sağlamlıkta, toksin olmayan materyalden ve kolay temizlenebilir, korunaklı olması gerekir. Materyal bakımından metal; temizlenmesi, dezenfeksiyonu kolay, ve kuşun vereceği zarara dayanıklı olması bakımından en uygun seçimdir. Sınırlı kapalı mekanlar için uygun büyüklükte kafes, bütün vücut gergin durumdayken kenarlara temas etmeyecek boyda olmalıdır. Çoğu vakada kafes yüksekliğinden daha derin olmalıdır ki, kanatlar açık tutulduğunda yeterli alan sağlanabilsin. Uzun kuyruklu kuşlar için yeterli yükseklik de sağlanmalıdır. Kafes telleri arasındaki mesafe, kuşun kafasının teller arasına giremeyeceği ölçüde olmalıdır. Kafesin kapısı, bir elin rahatça girebileceği, kuşu kolaylıkla dışarı çıkarıp yerleştirilebileceği büyüklükte olmalıdır. Kapının mandalı kuş tarafından açılamayacak şekilde emniyetli olmalıdır.      

Önce Kendinizi Sevin ve sonra da Sevdiklerinizin değerini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun...En iyi dileklerimle. Esen kalın.



kafeste kuş resmi ile ilgili görsel sonucuKuş Yemi


Kadının biri petshop' a gidip bir muhabbet kuşu almak istemiş. Oradan bir tane erkek kuşu gözüne kestirmiş. Adama sormuş:
- Bu şimdi erkek olduğuna göre kesin konuşur değil mi?
- Tabii efendim... Hem de harika bir seçim yaptınız, bu öyle cinstir ki 2 haftaya kalmaz karşılıklı sohbet bile edersiniz!
Kadının çok hoşuna gitmiş, kuşu alıp eve götürmüş. 2 hafta sonra kadın yine dükkana gelmiş:
- Bu kuş tek kelime etmedi!
- İmkânı yok hanımefendi… Şimdiye kadar, salıncağına çıkıp sallana sallana gayet güzel konuşuyor olmalı!
- İyi de siz salıncak vermediniz ki bana!
Böylece adam kadına bir salıncak satmış, kadın eve dönmüş... 2 hafta sonra kadın yine dükkânda:
- Bakın beyefendi 4 hafta geçti bu hayvandan hala ses çıkmıyor!
- Gerçekten anlamıyorum. Merdivenine çıkıp oynarken de mi konuşmuyor?
- Merdiven mi? Bunun merdiveni yok ki?
Ve adam güle oynaya kadına bir de merdiven satmış. Kadın yine evine dönmüş... 2 hafta sonra:
- Beyefendi bir buçuk ay oldu ve bu kuştan hala tek bir kelime duyamadım, bu iş olmayacak galiba?
- Bakın hanım efendiciğim, ben bunlardan onlarca sattım… Biliyorum… Merdivenine çıkıp oradan salıncağına konarlar ve aynada kendilerini seyrederken bıcır bıcır konuşurlar!
- Ayna mı?...
Ve adam o gün de bir ayna satmış olmanın mutluluğuyla kadını evine göndermiş... 2 hafta sonra petshop' un kapısı açılmış, kadın içeri girmiş. Elinde kafes, kafesin içinde merdiven, salıncak, ayna ve bacaklarını havaya dikmiş ölü muhabbet kuşu.
- Beni kazıkladınız!... İşte konuşmayan kuşunuz ve yanında bana kakaladığınız ıvır zıvırlar!...
Adam çok şaşırmış.
- Hanımefendi bu ilk defa başıma geliyor inanamıyorum tek kelime etmedi mi bu hayvan?
- Vallahi ölmeden önce tek bir cümle söyledi!
- Ne dedi?
- O dükkânda kuş yemi satmazlar mı??!

Alıntı :  sihirlihikaye.com, halibrahim ekledi - 29 Mart 2009

https://youtu.be/7SAMKBYzh14

kuş resimleri ile ilgili video

Günün Sözü : “Kuşlar insanlara çok önemli bir şey öğretir; hangi yüksekliğe çıkılırsa çıkılsın sonunda yine yere inilecektir.”

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
21 Şubat, 2017, Antalya



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder