10 Şubat 2017 Cuma

UNUTULMAYANLAR ( 1 )

Müzeyyen Senar









Merhaba Değerli Dostlar,

Ölümünün 2. yılında kendisini saygı ve sevgiyle andığımız çok değerli sanatçımız,
Rahmetli Müzeyyen Senar' ı tanımayanımız hemen hemen yoktur sanırım. Bu değerli yorumcumuzun okuduğu bir birinden güzel eserleri hala kulaklarımızdan silindiğini pek sanmıyorum. Türk Sanat Müziğimizin kadın sanatçılarının başında gelen eşsiz sanatçımızı,  Saygı ve Rahmetle anıyorum.
Bir Blog yazısında gözüme takıldı ve bu eşsiz sanatçımızın gençlik yıllarında Atatürk ile birlikte çekilen  resmini ve kendi anlatımıyla sizlerin de beğeneceğinizi umduğum  bir yazısını, sizlerle paylaşmak istedim.

Önce Kendinizi Sevin ve sonra da Sevdiklerinizin değerini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun...En iyi dileklerimle. Esen kalın.
                   
Müzeyyen Senar,                                                         
(16 Temmuz 1918 - 8 Şubat 2015)
 Kemal Niyazi Bey ve Hayriye Hanım'ın desteğiyle İstanbul Radyosu'nda şarkı söylemeye başlayan Senar, perşembe günleri ilgiyle izlenen bu programla geniş kitlelere adını duyurdu. Senar'ı bu programda dinleyenler arasında,
İstanbul' un en önemli müzikhollerinden biri olan 10. Yıl Belvü Gazinosu'nun sahibi İbrahim Dervişzade de bulunuyordu ve gazinonun


1933yılının yaz sezonunun yıldızlar programına Müzeyyen Senar'ı da aldı. Senar, sonraki yıllarda İstanbul'un başka ünlü gazinolarında da sahne aldı.
Müzeyyen Senar'ın yeteneği, Cumhuriyet'in kurucusu ve Türk sanat müziğinin büyük hayranı
Atatürk'ün de ilgisini çekti ve sanatçı birçok kez onun huzurunda, özel meclislerinde şarkı okudu.
Müzeyyen Senar, 1938yılında Ankara Radyosu' nun ilk yayınlarına katıldı ve 1941 yılına dek radyo aracılığıyla dinleyicileri ile buluşmayı sürdürdü.
İstanbul' un en ünlü gazinolarında yaptığı başarılı sahne programları ve plak çalışmalarıyla Türk müziğine yeni bir soluk getiren Müzeyyen Senar, son sahne konserlerini 1983 yılında İstanbul Bebek Gazinosu'nda verdi. Bu tarihten sonra yalnızca ender anlarda, müzikli özel toplantılarda şarkı söyledi.

Müzeyyen Senar 02/08/2015 tarihinde vefat etti.
Alıntı : Türkçebilgi.com

Müzeyyen Senar, 

"Ben kekemeydim çocukken. Mektepte okuyamıyordum ama müsamerelerde bülbül gibi şakıyordum. Oradan bir müsamerede görüp beni, Üsküdar Kız Musiki Cemiyeti'ne götürdüler. oradan da alıp, Kadıköy Musiki Cemiyeti'ne, yani Eski Şark Musiki Cemiyeti'ne.
Kimler yoktu ki orada? Münir Nurettin'ler, Mesut Cemil'ler, hepsi. Orada Kemal Bey ve Hayriye Hanım vardı. ‘Sen buraya gelme, eve gel’ dediler. Bütün bestekârlar da eve gelmeye başladı.
müzeyyen senar sözleri ile ilgili görsel sonucuÇocuktum, önlük sırtımda derse giderdim. Sonra... beni radyo' ya götürdüler. 1932 senesinde. Haftada bir gün, beş lira alıyordum. Para kazanmaya başladım, aileye baktım. Sonra tuttular beni, bahçede 10 liraya solist çıkardılar.
Yıl 1933...Saçımda iki kurdele, titreyen bir kız çocuğuydum. O tarihten bu tarihe şarkıdır işim.
Dolmabahçe Sarayı'nda, ölümünden iki yıl önce Atatürk'e şarkı söyledim. 'Cana Rakibi Handan Edersin’ şarkısını beğendi. Yolda kocamla kavga ettik. Kıskanmış. Eve gelince üstüme yürüdü, annemi tartakladı, ben de kafasına vazoyu geçirdim. Bir defasında da Atatürk'le dans ettim diye kavga ettik. Sonra da ayrıldık zaten.
müzeyyen senar ile ilgili görsel sonucuHiçbir evliliğimde gelinlik nasip olmadı bana. Öyle kimselere vurulmadım. Hep, adamlar musallat oldu bana. Ben bir kez âşık oldum aslında, o da Suudi Arabistan sefiri, Tevfik Hamza idi. Evlendik, sefire oldum. Ama şarkıcı olduğum için hükümeti istemedi, bizi ayırdı. O gerçekten adam gibi bir adamdı. Hayatımda ilk kez bir erkeğin, omuzlarımdan bütün yükü alarak beni sevebileceğini onda gördüm.”
#Müzeyyen Senar ...
(16 Temmuz 1918 - 8 Şubat 2015) Kendisini, Allahtan sonsuz  Rahmet ve minnetle anıyoruz. Ruhu Şad olsun.
SAYGIYLA.. SEVGİYLE.. ÖZLEMLE...

Alıntı : Ayşegül Civil, Persephone' un Çiçekleri


https://youtu.be/ClcRdho3fEo

cana rakibi handan edersin youtube ile ilgili video

borçlar resim ile ilgili görsel sonucuGüzel Sözler :
Sanatçı, toplumda uzun çalışmalardan çabalardan sonra, alnında ışığı ilk duyandır.
Mustafa Kemal Atatürk

Hakkında Bilmediklerimiz :
Müzeyyen Senar bardak yemesiyle, elmayı eliyle ortadan ikiye bölebilmesiyle de meşhurdur. ayrıca bir dönem arap sefiri ile evlenip sefire ünvanını da almıştır. Türkiye de yakılan ama Amerika da gösterilen "ana yüreği" adlı bir sinema filmi de vardır.


İbrahim Birol,  http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
10 Şubat, 2017, Antalya




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder