20 Ağustos 2017 Pazar

CANIM OĞLUMA VE KIZIMA



baba oğul ve kız resim ile ilgili görsel sonucu












hareketli bayrak gifleri












Merhaba Gönül Dostlarım,

Huzurlu ve mutlu İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğimle,
Bugün farklı bir konuyla tekrar birlikteyiz.
İnsanoğlu yaşadığı sürece bazı değişimlere uğraması kaçınılmaz ve bu değişimlere katlanmak zorundadır, bu değişim kişinin  yaşlanması anlamına ve günün birinde bakıma muhtaç bir duruma gelmesi demektir. "Anne ve babalarına yaşlandıkları zaman  iyi bakan ve hoş tutan insanların gelecekte kendi çocuklarından aynı muameleyi görmeleri kaçınılmazdır."
Her çocuk kendi durumuna göre, bakıma muhtaç olan anne-babasına bakmakla sorumludur.
Anne-babanın bakımından aslında  bütün çocuklar sorumludur. Ancak öncelikle maddi durumu iyi olan erkek çocukların bakma mecburiyeti vardır. Eğer onlar bakmıyorsa kız çocukları da bakmak zorunda olurlar
Aşağıdaki yazımızda bir annenin yaşlandıktan ve elden ayaktan düştükten sonra gerek oğlundan ve gerekse kızından   haklı olarak ona bakmalarını ve ona nasıl davranmaları gerektiğini anlatan güzel bir yazı.
Lütfen!  bu yazıyı gelecek nesillere de aktarabilmeniz ümit ve dileklerimle...
 yazının sonundaki konumuzla ilgili videoyu mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum,

İbrahim Birol
 Önce Kendinizi Sevin  sonra da Sevdiklerinizin ve sahip olduklarınızın değerini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun... En iyi dileklerimle. Esen kalın.. 


Uzman Psikolog Çiğdem Demirsoy sağlıklı anne çocuk ilişkisini anlattı...
"Annelik çok kutsaldır ve çocuğun hayatındaki en önemli unsurdur. Baba koruyucudur, sınır çizen otorite olarak varken anne sevgi objesi, çocuğun olumlu davranışlarını geliştirir. Bir yetişkinin bakımına çocuk muhtaçtır.
En önemli unsur Anne
Çocuğun yetiştirilmesinde anne çok önemli. Annenin olmadığı durumlarda birinci derece bakım veren kişi ile sağlıklı iletişim çok önemli. Henüz kesin kanıtlanmasa da çocuk ve anne bağı henüz hamilelikte başlıyor. Çocuğun planlı, isteyerek dünyaya gelmesi çok önemli. Anne çocuk ilişkisinin sağlıklı olması için ilgi ve korumayı sürekli ve tutarlı vermesi önemli.
Bu şekilde bakılan çocuklar hayatta daha sağlam oluyor. Ne çok fazla ne çok az koruma oluyorsa, çocuğun ihtiyaçlarına anne duyarlılıkta ve yeteri kadar ilgi vermesi psikolojik sağlamlıkta çok önemli.
Annenin hamilelik zamanında kendine özen göstermesi bebeğine karşı duyarlılık göstergesidir. Çocuk her ağladığında kucağa alınıyorsa çocuğa ağlamayı bile öğretiyor olabilirsiniz. İlgi kesintisiz olmalı ama koruma aşırı olmamalı. Annenin görevi ilgi, sevgi ve hayata hazırlamak.

Canım Oğluma / Kızıma

Benim yaşlandığımı düşündüğün gün sabırlı ol lütfen ve beni anlamaya çalış…
Yemek yerken üstümü kirletirsem, üzerimi değiştirecek gücüm yoksa, lütfen sabırlı ol…
Benim sana bir şeyler öğretmek için seninle ilgilendiğim zamanları hatırla…
Seninle konuşurken, sürekli aynı şeyleri 1000 kere tekrarlıyorsam, sözümü kesme beni dinle.
çocuğunun başucunda kitap okuyan anne resmi ile ilgili görsel sonucuSen küçükken, uyuyana kadar sana aynı hikayeyi 1000 defa tekrar tekrar okumak zorunda kalıyordum.
Banyo yapmak istemediğimde; Beni utandırma yada azarlama…
Seni banyoya götürmek için icat ettiğim küçük yöntemlerimi ve oyunlarımı hatırla…
Yeni teknolojiler karşındaki cahilliğimi görürsen, bana zaman tanı ve beni yüzünde alaycı bir gülümsemeyle izleme...
Bazı zamanlarda unutkan olursam yahut konuşmalarımızda ipin ucunu kaçırırsam, lütfen hatırlamam için gerekli zamanı bana tanı…
Eğer hatırlayamazsam, sinirlenme…
Çünkü asıl önemli olan benim konuşmam değil, senin yanında olabilmem ve senin beni dinliyor olmandır.
Ben sana bir sürü şeyi nasıl yapacağını gösterdim…
İyi yemek yemeyi, iyi giyinmeyi… yaşamı göğüslemeyi…
Eğer bir şey yemek istemezsem, baskı yapma bana.
Ne zaman yemem yada yememem gerektiğini ben gayet iyi bilirim.
Ve yaşlı bacaklarım yürümeme izin vermediğinde…
Bana elini ver…
Tıpkı, benim sana ilk adımlarını atarken verdiğim gibi.
Ve bir gün artık daha fazla yaşamak istemediğimi söylediğimde…
Ve ölmek istediğimi…
Kızma…
Bir gün anlayacaksın…
Yaşımın; zevk alma değil artık idareten yaşama yaşı olduğunu anlamaya çalış,
Bir gün şunu anlayacaksın:
Hatalarıma karşın hep senin için iyi olanı gerçekleştirmeye çabaladım ve senin yolunu hazırlamaya çalıştım.
Senin yanında olduğumda üzgün, kızgın yada güçsüz hissetme kendini.
Benim yanımda olmalısın, beni anlamalısın ve bana yardım etmelisin.
Yürümeme yardımcı ol… ve yolumu sabır ile, sevgi ile bitirmeme….
Benim için yaptıklarını, bir gülümseme ve senin için her zaman taşıdığım çok derin bir sevgi ile geri ödeyebilirim ancak.
Seni çok seviyorum oğlum / kızım….
Ve hep seveceğim…
Annen                                                                                          Günün Sözü :

anne babaya bakmakla ilgili sözler ile ilgili görsel sonucu
Kaynak : sosyaldunya.net                                                     


https://youtu.be/hRi3KsF67Os                                         




İbrahim Birol,  http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
20 Ağustos, 2017 Antalya




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder