23 Aralık 2017 Cumartesi

AİLE ARASINDA





aile arasında ile ilgili görsel sonucu



Sinema

Merhaba Gönül Dostlarım,

İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileklerimle,
Blog yazılarımda zaman zaman yeni sezon filmleri tanıtımlarına yer veriyorum, seyirci sayılarının yüksek olduğu  bazı sinema filmlerini Gönül Dostlarıma aktarmaya çalışıyorum.
 ' Aile Arasında' Filmi' de onlardan biri. Aralık 2017' nin ilk haftasında gösterime giren, bu hafta da en çok izlenen film olan  Ozan Açıktan‘ ın yönettiği Aile Arasında oldu. Gülse Birsel‘in senaryosunu yazdığı Aile Arasında ikinci hafta sonunda 1 Milyon 591 bin 484 bilet sattı. Film 10 günde
1 milyon 547 bin 194 kişi tarafından izlendi.
Film hakkında bazı bilgileri, röportajları ve Filmin Fragmanını,  Hürriyet Gazetesi köşe yazarı Ayşe Arman'ın film hakkındaki düşünceleri ve Filmin Senaristi Gülse Birsel ile yaptığı röportajı, Hürriyet.com. tr de yayınlandığı şekilde sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ama önce Filmin kısa bir özetini ve Detaylarını verelim.

Filmin Özeti ve Detayları

aile arasında ile ilgili görsel sonucu21 yıllık ilişkileri aynı gün noktalanan nevrotik Fikret ile müzikhol vokalisti Solmaz komik bir tesadüfle tanışır. Solmaz’ın kızı Zeynep, Adanalı sevgilisiyle evlenmeye karar verince her şeyden korkan Fikret, kendini bir anda hayatının rolünü oynarken bulur. Aile arasında olması planlanan nikah, damadın ailesinin ısrarıyla büyüdükçe büyür. Bu ekip düğün hazırlıkları boyunca silahlı, geleneksel, kebapçı zinciri sahibi Adanalı aileyle anlaşabilecek ve bu düğün bir terslik çıkmadan yapılabilecek midir?
Alıntı : beyazperde.com

Gülse Birsel’le yeni filmi üzerine... Yılın komedisi: Aile Arasında
Önce Kendinizi Sevin  sonra da Sevdiklerinizin ve sahip olduklarınızın değerini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun... En iyi dileklerimle. Esen kalın... 
Unutmayın ki, sizin beğenmediğiniz yaşantınız, bir başkasının hayali olabilir...

~İbrahim Birol~

****
Gülse Birsel’le yeni filmi üzerine... Yılın komedisi: Aile Arasında

‘Avrupa Yakası’ ve ‘Yalan Dünya’ ile televizyonda yaptığını bu sefer sinemada yaptı. ‘Aile Arasında’ sıcacık bir film. Ben hem güldüm hem ağladım. Zamanı unuttum gitti.
Kendimi koy verdim.
Bana Arzu Film’in, Ertem Eğilmez’in Türk sinemasında efsaneleşmiş filmlerini hatırlattı. Birbirini seven insanlar, sahici insanlar, bizim gibi insanlar... Engin Günaydın ve Demet Evgar döktürmüş. Çok tebrik ediyorum. Erdal Özyağcılar’ ı da, Şevket Çoruh’u da... Aslında tek tek saymaya gerek yok, hepsi çok sıkı oyunculuk çıkarmış.
Bir Adanalı olarak itiraf etmeliyim ki, Adana da muhteşem oynamış! Benim çok objektif olmamı beklemeyin, çünkü filmin büyük bir bölümü memleketimde geçiyor.
Üç net mesaj var çok hoşuma giden.
1. ‘Yuva’ dediğin öyle kolay kurulmuyor. Evlendin, çocuk doğurdun, yıllarca aynı çatı altında yaşadın. Yeterli değil yani. 2. Ailenin tarifi, o şarkıdaki gibi “Evli, mutlu, çocuklu” değil. Çünkü her evli, çocuklu mutlu değil! Bir de aile dediğin şeyin artık tarifi de değişti. Komşuların da yakın arkadaşların da senin ailen olabilir. 3. Ve son olarak, birinci yarıyı kötü tamamlamış olabilirsin. Duygusal yatırımlarını yanlış insana yapmış olabilirsin. Ama her zaman ikinci bir şansın var.
Yani umut veren bir film aynı zamanda.
Mutlaka izleyin.
                                                           Ayşe Arman'  nın - Gülse Birsel ile yapılan Röportajı

Gülse Birsel’le yeni filmi üzerine... Yılın komedisi: Aile ArasındaHayırlı uğurlu olsuuuun! Senaryosunu yazdığın ilk uzun metraj filmin vizyona girdi. Kendini nasıl hissediyorsun?
Biraz çaresiz! Dizide bir hata yaptıysan, biraz düşük bir bölüm yazdıysan, oyuncuya alan vermediysen, öteki hafta değiştirir, müthiş bir hikâye patlatırsın. Film öyle değil, yaptın yaptın, yapamadın geçmiş olsun. Ama bu film harbiden iyi. Kendimi şahane hissediyorum. İlk filmim diye çok özendim. Senarist gibi değil, reji ekibinden biri gibiydim zaten. Çekimlerin yarısında setteydim, montaja gittim, en son galadan bir hafta önce sabah beş buçukta müzikler filme
yerleştirilirken de oradaydım. Necati Akpınar “Ya sen ilk gününden son gününe kadar burada olmak zorunda değilsin, böyle senarist mi olur!” dedi de çıkıp eve gittim. Yoksa sabaha kadar otururdum.
E süper. Heyecanlısın yani....
- Dalga mı geçiyorsun? Heyecandan patlayabilirim! Sevileceğini, beğenileceğini hissediyorum ama müthiş bir sabırsızlığım da var. Haydi herkes bir an önce gitsin filme.

Bu bebeği doğurmak nasılmış? Bir avazda mı çıktı?
- Yani 15-20 yıl senaryo yazmaca ve onun üzerine bir avaz! Bu filme dört yıl çalıştım filan diyemem. Üç-dört ayda fikir çıktı, giriştim, yazdım bitirdim. Zaten yıllarca tek bir hikâyenin üzerinde çalışmak doğama da aykırı. İlgimi kaybedebilirim, hevesim kaçabilir, bilmiyorum...
8 – 10 Aralık 2017 Gişe Verileri
İnsan nasıl karar veriyor? “Herkes genel olarak karamsar. İçimiz şişti. Çok gergin bir atmosfer var ülkede. Millet gülmek, güzel vakit geçirmek ister. Ben şimdi onlara her şeyi unutturacak bir aile komedisi yazayım” mı diyor? Sen böyle mi dedin?
- Öyle desen de, öyle olur mu bilmem. Ben çok bencilim. Canım ne isterse onu yazıyorum. Aile seviyorum, gülünsün istiyorum, şehir insanlarını tanıyorum. 40 civarı iki insanın aşkı yakalama hikâyesini canım istedi, onu yazdım mesela bu filmde. “Demografik olarak şu yaşlara gelsin” filan değil, ben o hikâyeyi tatlı buldum. Seyirci ne istiyor ayrıca ben ne bileyim? Belki ağlamak istiyorlardır. Anlayacağın, ben kendi istediğimi yazıyorum. Şimdilik de bundan memnun görünüyorlar.
Alıntı : Ayşe Arman, hürriyet.com.tr

https://youtu.be/zMvyI_nCh_w                           https://youtu.be/kmdaX0y8Vxo   

https://youtu.be/dkvQy6fuqxw

                                          aile arasında ile ilgili video


Günün Sözü :
Sevgi ve saygının öğretildiği ilk yerdir aile… Onların bize öğrettikleri sayesinde tüm ömrümüzü geçirir ve onlardan aldığımız tüm sevgiyi insanlığa dağıtırız…

İbrahim Birol,  http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
23 Aralık 2017, Antalya



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder