7 Ocak 2018 Pazar

HAYATIN DEĞERİ...




İşte Ayşe Aralın son yazısı




Merhaba Gönül Dostlarım,

İyi bir hafta sonu tatili geçirmeniz temennisiyle,

 Bugün sizlere  Türk köşe yazarı ve TV sunucusu. 1971'de İstanbul'da doğan. Ünlü karikatürist Tekin Aral ile yazar İnci Aral'ın kızı ve karikatürist Oğuz Aral'ın yeğeni olan ve 20 Haziran 2017 tarihinde çok genç yaşta aramızdan ayrılan Ayşe Aral' dan ve yazmış olduğu kitabından bahsedeceğim.
Bu yazı, Ayşe Aral' ın  ruhuna ve onun göremediği kitabının Minik Kalplere fon oluşturulması adına, ithafen yazılmıştır.


ayşe aral resim ile ilgili görsel sonucuDoğum tarihi: 1971
Ölüm tarihi ve yeri: 20 Haziran 2017
Ebeveynler: İnci Aral, Tekin Aral
Çocuklar: Begüm Korkmaz


Büyükanneler ve büyükbabalar: Şahabettin Aral, Ayfer Aral

Hayat kısa, Hem de çok kısa


Dün, rahmetli Tayfun Talipoğlu’ nun bir yazısını okudum. 

İtiraf edeyim, tek kelimeyle bayıldım. 
Şöyle diyor, Talipoğlu: 
“Beni her ölüm etkiler. 
Tanımasam bile üzülürüm yitirilmiş ümitlere. 
Hiç gerçekleşemeyecek ideallere. 
Yaşanmamış sevgilere üzülürüm. 
Bu yüzden korkarım yaşamı ertelemekten. 
Ne yapılması, ne söylenmesi gerekiyorsa söylenmeli, yapılmalı. Seviyorsanız, sevdiğinizi bugün söyleyin. 
Sevdanızı bugün yaşayın. 
İşinizde yapılacak ne varsa bir an önce yapın. 
Yarın çok geç olabilir. 
Bir anda bitebilir her şey. 
Yaşamak için acele edin. 
Bence kısa yaşamışlıklar, yaşamamışlıklardan daha iyidir. Geriye dönüp baktığınızda “keşke”ler çoğunlukta olmasın. 
Uzun vadeli hedefler için bile bugünden harekete geçmeli. Yarınlar çok uzakta olabilir. 


Bu yazımda vurgulamak istediğim Bir sürecin başında, ortasında yaşam her an sona erebilir...Sonrası olmayabilir. 
Ama unutmayalım, herkes kendi hayatını yaşar...”  

Önce Kendinizi Sevin  sonra da Sevdiklerinizin sahip olduklarınızın ve size değer verenlerin kıymetini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun... En iyi dileklerimle. Esen kalın... 

Unutmayın ki, sizin beğenmediğiniz yaşantınız, bir başkasının hayali olabilir...

İşte Ayşe Aralın son yazısıAyşe Aral 1971'de dünyaya geldi. Ünlü karikatürist Tekin Aral'ın kızı olan Ayşe Aral, Oğuz Aral'ın da yeğeni. Bir dönem "Beyaz Manşet" ve "Yetiş Ayşe" adlı televizyon programlarında sunuculuk yapan Aral, Hürriyet gazetesinde de köşe yazdı.

Hürriyet Kelebek eki yazarlarından Ayşe Aral hayatını kaybetti. Kalp rahatsızlığı olduğu bilinen 46 yaşındaki Ayşe Aral dün akşam saat 20:30 civarında evinde dinlenirken fenalaştı ve yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Aral kalp pili ile yaşıyordu. 12:37 20 Haziran 2017.

Ayşe Aral 1971'de dünyaya geldi. Ünlü karikatürist Tekin Aral'ın kızı olan Ayşe Aral, Oğuz Aral'ın da yeğeni. Bir dönem "Beyaz Manşet" ve "Yetiş Ayşe" adlı televizyon programlarında sunuculuk yapan Aral, Hürriyet gazetesinde de köşe yazdı.


ayşe aral resim ile ilgili görsel sonucu


SAAT 20.30 sıralarında evinde fenalaşan 46 yaşındaki Ayşe Aral, tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Kronik kalp rahatsızlığı bulunan ve yıllar önce kalp pili takılan yazarın ani ölümü, tüm sevenlerini üzdü. 1971’de doğan, ünlü karikatürist Tekin Aral’ ın kızı olan Aral, yazarlığın yanı sıra bir dönem “Beyaz Manşet” ve “Yetiş Ayşe” adlı televizyon programları ile ekrandaydı. Önceki akşam evinde hayata veda eden Ayşe Aral’ ın cenazesi bugün Zincirlikuyu Camisi’ nde öğle namazına müteakip kılınacak cenaze namazının ardından Zincirlikuyu Mezarlığı’ nda toprağa verilecek.

Kitabını göremedi


ayşe aral resim ile ilgili görsel sonucuHürriyet’in “Yetiş Ayşe”si Ayşe Aral’ ın iki yıldır üzerinde çalıştığı kitabı “Haylaz Kalbim”, acı bir tesadüfle öldüğü gün matbaadan çıktı. Kitabı çıkacağı için büyük heyecan yaşayan Aral, o sevinci tadamadı, “Haylaz Kalbim”i raflarda göremedi. Çok özendiği, içindeki yazıları tek tek seçtiği kitabının okurla buluştuğu bugün son yolculuğuna uğurlanıyor Aral...
Ayşe Aral, kitabının arka kapağı için de şunları kaleme almıştı:
Haylaz bir kalp benimkisi!
İlk haylazlığını daha ben yedi yaşındayken yaptı. Daha doğrusu biz onun haylaz yanını ben yedi yaşındayken fark ettik. Delik bir kalple doğmuştum!
Kaç ameliyat, kaç hastane ziyareti yaşadım sayısını bilmem.
Dedim ya haylaz diye! Bu delik dışında da yaptı haylazlıklarını kalbim.
Hep deli dolu bir genç kız oldum. Muzırlıklarım say say bitmez...
19’umda evlendim.
Çeyizimi İngiltere’de okumam için verilen parayla düzdüm.
Evlendim, güzeller güzeli bir kızım oldu, derken boşandım...
Ben Ayşe. Ayşe Aral.
Aral’ı yazmak benim için çok önemli. Niye mi?
Çünkü ben Tekin Aral’ın kızıyım, Oğuz Aral’ın yeğeniyim.
Gururla söylediğim bir şey bu.
Bir diğer gururum ise öteki ismim: Yetiş Ayşe!
Kelebek’ te yazılarımı yazmaya devam ederken, bir gün geldi, Ayşe dedim, bir şey yap be ya! Bir halta yara! Yetiş Ayşe böyle doğdu.
Bir kadın, bir anne olarak beni çok gururlandıran işler yaptık. Aç bebekleri doyurduk, ihtiyacı olanların ihtiyaçlarını sağladık... Düğün dernek yaptık.
Beşyüze yakın çocuğa burs bulduk. Okurlarımla beraber yaptık her şeyi.
Gelelim kitabıma...
Bu kitapta kadın yazıları bulacaksınız... İlişkiler, aşk, ayrılıklar...
Anne olmak, eş olmak, evlat olmak...
Okudukça bir roman okuyormuş gibi hissedeceksiniz...
Umarım zevk alırsınız. Zevk yanlış kelime belki...
Bence kendinizden bir şeyler bulacaksınız. Çünkü ben de sizin gibiyim. Sandığınız gibi pamuklara sarılı bir hayat yaşamadım.
Hiç kazık yememiş, herkesin peşinden koştuğu bir prenses değilim.
Haylaz bir kalbe sahip... Hayatın iniş ve çıkışlarını yaşayan...
Bazen ümitsizliğe kapılan, bazen umuda sarılan...
Tam da sizin gibiyim...

Alıntı : hurriyet.com.tr


Günün Sözü :


hayatın kısalığı ile ilgili sözler ile ilgili görsel sonucu


İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/

7 Ocak 2017, Antalya


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder