29 Temmuz 2016 Cuma

HİKAYESİ OLAN ŞARKILAR


keman resim ile ilgili görsel sonucu




 Değerli Dostlar,

Bazı Şarkıların evveliyatı ve bir hikayeleri vardır insana hüzün verir. Bazı Müzik sözleri  hüzün verici ise ve  hikayede adı geçen bir kız çocuğu ve ölümcül bir hastalık söz konusu ise dinleyicilerinde bıraktığı etki ve izler  daha derin ve anlamlı olur. Buradaki hikayemiz de böyle bir şey.
Sözleri ve ilk yorumu Haluk Levent tarafından yapılan bir şarkı. Aşağıdaki videomuzda Hozan Beşir şarkıyı yorumlamış olsa da . Arzu eden okuyucularım şarkıyı bir kez de  Haluk Levent'ten dinleyebilirler. Link adresini aşağıda bilgilerinize sunuyorum.

Değerli dostlar, Hikayesi olan şarkılar yazı dizimizin bugün son bölümünü yayınlıyorum, bu yazı dizimizin beklenen beğeni ve görüntü sayıları çok düşük oldu neyse sağlık olsun. 
Tüm bestecilerimizin  hayatta olanlarına  sağlık ve uzun  ömürler, ebedi aleme intikal edenlere bol rahmetler diliyorum. Birbirinden değerli sanatçılarımızın yorumladığı eserlerini bir kez daha hatırladık.  
Yarınki ve gelecekteki yeni yazılarımızda buluşmak üzere herkese sevgiler ve saygılar.

En iyi dileklerimle. Esen kalın.

"Elfida", şarkısının hazin hikayesi!"ELFİDA", şarkısının hazin hikayesi!


ELFİDA daha önce Haluk Levent'ten defalarca dinlediğim bir şarkıydı.
Ancak hikayesini bilmiyordum, aklımda kalan sadece sanatçının kendisine has ses rengi ve orkestrasıyla süslenmiş bir müzik olmasından ibaretti!
Bu gün ise tesadüfen bir başka sanatçıdan ve ilk defa dinledim bu parçayı!
Ve anladım ki ben hayatım boyunca hiç bir şarkıyı dinlerken bu kadar hüzünlenmemişim!
Çünkü adının Hozan Beşir olduğunu öğrendiğim bir sanatçı bozuk türkçesi ile Haluk Levent'ten çok daha farklı yorumluyor bu duygu yüklü parçayı!
Şarkıyı defalarca dinlemem sonrasında hemen hikayesini araştırma gereği duydum, ancak ulaştığım bilgiler çok daha acıklıydı!

Bu bilgiler doğrultusunda sanatının yanı sıra kişiliğine duyduğum hayranlığın bin kat daha arttığını rahatlıkla söyleyebilirim.


Elfida” : Bir gerçek dramın şarkısı, bir yaşanmışlığın… Şarkılar gerçek yaşamdaki olayları anlattığında ne kadar etkili oluyor değil mi? Üstelik ölümle-yaşam arasındaki o kısa çizgiyi tasvir ediyorsa bir başka… Sözleri insanın içine işliyor sanki. İşte bu tarife uyan bir şarkının hikayesini sizinle paylaşmak isterim: Haluk Levent-Elfida
Haluk Levent en çok dinlediğim sanatçılardan birisi. Son albümündeki “Elfida” şarkısını ilk dinlediğimde çok etkilenmiştim. Bu şarkı hakkında yazmayı uzun süredir düşünüyordum. Öncelikle Elfida kelimesinin anlamını öğrendim .
Elfida: “Feda etmeyi bilmek, gözden çıkarmak anlamında, bazen çekip gitmeyi bilmek, sevdiğini yitirme acısıyla ayakta kalabilmek......” Arapça bir kelime.
Elfida'nın Hikayesi Haluk Levent'in bu şarkıyı oluşturma hikayesi de çok özel. Kanser hastası 16 çocuğun bakımını üstlenmiş olan Levent, bu çocuklar arasında bulunan 9 yaşındaki Elfida’nın vefatıyla yıkılmıştı. İşte bu şarkıyı küçük Elfida için yazmış. Haluk Levent yazdığı şarkıyı Elfida’ya dinletmeyi çok istemiş. Ama vefatı nedeniyle bunu gerçekleştirememiş.
Elfida’yı ziyaret eden adaşının anısını aktarmak isterim:
“Esmerdi, narindi, yaşı ufacıktı, ismim ile ismi benzeşiyordu. cerrahpaşa hastanesi ağrı merkezinde arkadaşımın annesini ziyaret ettiğim sırada annesinin ona seslenmesini duyunca bana seslendi sanarak gayri ihtiyari dönüp baktığımda gördüm onu. Tam karşı yatakta yatıyordu, içim cız etti. Aldığım nefesten, alabileceğim nefeslerden utandım. Gözlerim doluverdi kendimi tuttum. Gülümsedim, "benim de adım seninki gibi" dedim. Gülümsedi, elindeki telefonu gösterdi :
_ "haluk abim aldı" dedi. "Bana şarkı yazdı , klibinde beni oynatacak" dedi. "Ama oynamak istemediğimi söyledim" dedi. "Biliyorum yapamam" dedi, burkularak...”
_"Yaparsın niye yapamayasın ki" dedim, cevap vermedi, sustu. Suskunluğu içimi dağladı. Söylenmemiş ama binlerce kelime içeren bir suskunluktu. "Gene gel" dedi. "Haluk abim hep geliyor" dedi.
_Eve dönerken hep aklımda idi. Sonrasında bir daha hiç gidemedim oraya. Teyzemiz de eve döndü. 1-2 ay sonra teyzemizi kaybettik. Sonra arkadaşımdan öğrendim ki "Elfida" da 2 ay öncesinden gitmiş yanına, orda buluşacaklar." İçime akıttığım yaşlarımı tutamadım bu sefer... Her dinlediğimde ağlatan, o kara gözleri hatırlatan...

En büyük teşekkürü hakedenin Haluk Levent olduğunu önemle belirtmekle birlikte, bu muhteşem ve etkileyici şarkıyı birde Beşir Hozan adlı sanatçıdan dinlemenizi tavsiye ederim.
Müthiş ve alışılmışın dışında etkileyici bir sese sahip çünkü!!

01 Kasım '10

Arif ÖĞÜTÇÜ   http://blog.milliyet.com.tr/ogutcuari

Haluk Levent


https://youtu.be/p8qu_DqHlBw




Hozan Beşir - Elfida - YouTube








Günün Sözü :
Bazen üzüntüler,  gözyaşIarının uzanamayacağı kadar derindedirler.
Temmuz 28, 2016,  Antalya
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder