7 Temmuz 2016 Perşembe

MEDİTASYON




meditasyon ile ilgili görsel sonucu 

















Değerli Dostlar,

Meditasyon, Latince meditatio kelimesinden türetilmiş, sözcük anlamıyla birçok Batı dilinde "derin düşünme" anlamına gelmekte olan bir terim olup, sözlüklerde, "kişinin iç huzuru, sükunet, değişik şuur halleri elde etmesine ve öz varlığına ulaşmasını sağlar.
Maharishi Mahesh Yogi

Tüm dünyada 8 milyonu aşkın kişinin öğrendiği Transandantal Meditasyon, 1957 yılında Maharishi Mahesh Yogi tarafından dünyanın dikkatine sunuldu.
 Transandantal Meditasyon nedir?
Kolay olan ve çaba gerektirmeyen TM, diğer meditasyon ve kişisel gelişim tekniklerinden tamamen farklıdır; bir din ya da felsefe değildir. Yaşam tarzında herhangi bir değişiklik yapmayı gerektirmez ve yetkili öğretmenler tarafından öğretilmektedir. Günde iki kez 20 dakika rahatça oturarak gözler kapalı olarak uygulanır.

İbrahim Birol
Profil Fotoğrafın
Müzik ile meditasyonu kendim de uygulamak istedim, bu nedenle ilk önce kendime bir Ney bulabilmek için Müzik Aletleri satan dükkanları dolaşmağa başladım. Bir gün bir müzik dükkanına girip siz de Ney var mı? diye sorduğumda" Bizde yok fakat size ilgili birisinin telefonunu verelim" dediler. Benim telefonda görüştüğüm Orhan bey adında bir şahısla yakından tanışma fırsatı buldum, Orhan bey üstadım hem Ney imalatı yapan , aynı zamanda, Ney ile ilgili dersler veren bir şahıs, benim de Ney hocam oldu. Sağ olsun benim kendisiyle tanıştığım aynı  gün içinde beni  bir Ney sahibi yaptı , derslere devam ediyoruz. Buradan  kendisine teşekkürlerimi yolluyorum.

En iyi dileklerimle. Esen kalın.



hakanmengucyenicami
Ayrıca tasavvuf geleneğindeki tefekkür, halvet gibi kavramlar da meditasyonun daha ayrıntılı biçimlerini açıklamaktadır. Meditasyon uygulamacılarının özel nefes teknikleri olduğu gibi sufi öğrencilerinin de haps-i nefes, Hu nefesi, Hayy nefesi gibi uyguladıkları özel nefes teknikleri vardı.
Ayrıca bir neyzen olarak şunu söylemeliyim ki, ney üflemek tam bir meditasyon. Dinleyen için ne kadar etkiliyse, üfleyen için bir o kadar daha etkili. Ayrıca Mevlevi geleneğinde dem üfleme, yani neyin kalın seslerini hiç melodi çalmadan düz bir şekilde üfleme çalışmaları vardır. Bunlar bir müzik aletinde daha başarılı olmak için değil, zihni dinlendirme ve nefsi terbiye yolunda uygulamalardır.
Zen meditasyonlarında (zazen) doğayı gözlemleyerek veya akan dereyi izleyerek yapılan meditasyon çalışmaları vardır. Aynı şekilde sufi ustaları da öğrencilerini sık sık doğaya çıkarır ve doğanın gözlemlenmesini ister. Özellikle Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin Mesnevi’sinde doğaya çok ayrıntılı bir yer verilmiş.
Su sesinin insanın zihnini rahatlattığını bildiğimiz gibi son 20 yılda yapılan çalışmalar ney sesinin de su kadar etkisi olduğu konusunda sağlam kanıtlar sunmuştur.
Aşağıda ney sesi, su sesi ve kuş sesleri ile yapabileceğiniz bir meditasyon müziği vardır. Kayıdı ben hazırladım, neyi de ben üfledim.
Meditasyon için ister uzanın, ister oturarak yapın ama mutlaka kendinize her gün meditasyon ve zihninizi dinlendirmek için zaman ayırın. İyi dinlemeler ve iyi dinlenmeler.
Sorularınız için bize iletişim sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Hakan Mengüç

30 dakika Ney sesi ile meditasyon | dere ve kuş sesleri | Hakan Mengüç

16 May 2016 - Neyzen Hakan Mengüç tarafından yüklendi
Müzik ruhun besini, gıdası ama bazı besinler çok daha besleyici, çok daha sağlık dolu, huzur dolu. Ney sesinin ...

Günün Sözü :
Peşlerinden gidecek cesaretiniz varsa; bütün rüyalar gerçek olabilir. Walt Disney
 İbrahim Birol : http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
Temmuz 07, 2016, Antalya









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder