17 Kasım 2016 Perşembe

ELİF ŞAFAK SÖZLERİ

elif şafak kimdir ile ilgili görsel sonucu




















Merhaba Değerli Dostlar,

Elif Şafak ile ilgili daha önceki yazılarımda kendisi, Biyografisi  ve Kitapları hakkında  bazı bilgileri sizlerle az da olsa paylaşmıştım. Bu yazımda "Elif Şafak Sözleri" adı altında yayınlanmış, sayfa, Yazar Elif Şafak'ın resmi facebook sayfası olmayıp ''Elif Şafak hayranları'' tarafından açılan bir paylaşım sayfasıdır..
Bu sayfada yayınlanmış yazıların ilginç olanlarından iki yazıyı sizlere aktarmak istedim. Ayrıca
Yazarı tanımayan Dostlarıma hatırlatmak babında yazarın kısa bir biyografisini tekrar yayınlıyorum

elif şafak kimdir ile ilgili görsel sonucuELİF ŞAFAK KİMDİR ?

Elif Şafak, 25 Ekim 1971 tarihinde Fransa'nın Strazburg kentinde doğdu. Babası Nuri Bilgin, annesi ise Şafak Atayman'  dır. Küçük yaştayken ailesi boşandı ve annesi tarafından yetiştirildi. Annesinin diplomat olmasından dolayı çocukluğunu ve gençliğini farklı ülkelerde geçirdi. Öğrenimine Ankara'daki Kubilay İlkokulu' nda başlayan Şafak, ortaokulu Madrid'de okudu. Lise öğrenimini Ankara Atatürk Anadolu Lisesi' nde tamamladı. Yükseköğrenimini ise ODTÜ Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde yaptı. Yine aynı üniversitede yüksek lisansını ve doktorasını yaptı.

2003-2004 akademik yılı boyunca Michigan Üniversitesi`nde yardımcı doçent olarak bulundu ve ders verdi. Halen, Arizona Üniversitesi Yakın Doğu Araştırmaları bölümünde yardımcı doçent olarak görev yapmaktadır. "Edebiyat ve Sürgün", "Bellek ve Politika", "Müslüman Dünya`da Cinsellik ve Toplumsal Cinsiyet" konulu dersler vermektedir.


Önce Kendinizi Sevin ve sonra  Sevdiklerinizin kıymetini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun...En iyi dileklerimle. Esen kalın.


Elif Şafak Sözleri
Dostum, ben kar tipisinden geçtim, baharın yağmurlu ve çamurlu yollarında yürüdüm, yazın sıcağında kavruldum, sonbaharın yapraklarıyla döküldüm.
Ne tipiden fırsat bulup kışın keyfini yaşayabildim ne de yağmur çamurdan göz açıp baharın kokusunu alabildim.
Ne yazın sıcağından fırsat bulup serinliğin tadını çıkarabildim ne de dökülen yapraklardan gözümü açıp son baharın tatlı esintisini yaşayabildim.
Bedene hapsedilmiş bu aciz ruhum öyle bir yoruldu ki dostum, ne dinlenmek fayda ediyor ne de uyumak. Her insanı kendim gibi bildiğimden mi yoruldum, yoksa sevgi arayışından mı, bilmiyorum. Fakat öyle bir yoruldum ki dostum, nefes almak bile artık ağır…
Tut elimden dostum, bedenimin ne önemi var ruhumu tamir et. Tut elimden dostum, karanlıklardan yeni şafaklara yürü benimle. Bir kilim, bir minder, bir dizin olsun, bir de tatlı sözün. Koyu bir çayın olmasa da olur hani, yorulan ruhumu tatlı sözlerinle okşa yeter. Dökmüşken tüm yorgunluğumu dizlerine, anlat bana kandırılmışlığımı. İnandır beni dostum, bana umudumu yeniden buldur.

Kaynak : Mirza Tazegül


GÜZEL BIR KISSA..
Yaşlı adamın eşi evde tereyağı yapıyordu kocası ise her gün yakınlarındaki bakkala götürüp satıyor onunla geçiniyorlardı. Bakkal adamın getirdiği tereyağını hiç tartmıyordu.
Ancak bir gün acaba dedi, adam gittikten sonra tereyağını tartıya koydu, 900 gram olduğunu görünce çok öfkelendi ve yarın geldiğinde bunun hesabını sorar bir daha da ondan alışveriş yapmam dedi.
Ertesi sabah yaşlı adam elinde tereyağı içeriye girdi, bakkal sert bakışlarıyla bir daha s...enden tereyağı almayacağım dedi. Yaşlı adam üzülerek efendim bir yanlışım mı oldu dedi.
Bakkal, efendi senin bana verdiğin tereyağını tarttım 900 gram geldi ayıp değilmi bu yaptığın dedi.
Yaşlı adam utanarak başını yere eğdi ve
- efendim bizim terazimiz yok, sizden bir kilo şeker almıştık onu tartı olarak kullanıyoruz dedi.
Bakkal utancından ne yapacağını şaşırdı.
Böyledir işte dünya...
Kime ne ağırlıkta kıymet verirsen o ağırlıkta kıymet bulursun...


https://youtu.be/cAgXM1nWvFQ

elif şafak söyleşi video ile ilgili video


Güzel Sözler :    
İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
16 Kasım, 2016, Antalya











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder