
Değerli Dostlar,
Söz denizden açılmışken bıraktığımız yerden devam edelim, bugünkü yazımızın baş mimarı Steven Callahan' dan bahsetmek istiyorum. Steven Callahan, okyanustaki 76 günlük tek başına vermiş yaşam mücadelesinin hikayesini aşağıdaki yazıda bizlere anlatıyor.
Bu yazımı okuyan dostlarımın içinde bu tür serüven yaşamak isteyenler için, aşağıdaki yazım ve sonundaki videoyu izlemeden açık denizlerde maceraya başlamamalarını tavsiye ederim.
Steven Callahan normal yaşantısında felsefe okumuş, tekne mimarisi eğitimi ve denizde hayatı idame ettirme gibi dersler almış ve çok iyi bir denizci olmasına rağmen, vermiş olduğu hayatta kalma mücadelesinde ne kadar zorlandığını yazısı ve videosunda gözler önüne sermektedir.
Önce Kendinizi Sevin ve sonra Sevdiklerinizin kıymetini bilin ki, Mutluluğunuz daim olsun...En iyi dileklerimle. Esen kalın.
Steven Callahan

İşte bu Steven Callahan, 1981 yılında, kendisinin tasarlayıp inşaa ettiği 6.5 metrelik ”Napoleon Solo” isimli yelkenli ile, ABD’nin Newport limanından, Bermuda’ya gitmek üzere okyanusa açılır. Bermuda’da ona arkadaşı Chris Latchem‘de katılır ve rotayı İngiltere’ye çevirirler. İngiltere’ye ulaştıklarında arkadaşı ondan ayrılır. Steven ise ”Mini Transat 6.50 Yarışı” nın bir bölümüne (6.5 metre boyunda teknelerin katıldığı ve Fransa’dan başlayıp, Brezilya’da sona eren 4.000 millik bir açık deniz yat yarışı) katılmak üzere İngiltere’den ayrılır… Fakat İspanya‘da, La Coruna‘da yarış dışı kalır… Çünkü kötü hava şartları, yarışa katılan pek çok teknede ciddi hasarlara yol açar. Nopoleon Solo‘da hasar alan teknelerden biridir.
Napoleon Solo İngiltere’den ayrılırken
Steven teknesini onarır ve ülkesine dönmek üzere İspanya ve Portekiz sahillerini dolanarak Kanarya Adaları’na ulaşır.29 Ocak 1982 günü, Kanarya Adaları, El Hierro limanından tekrar okyanusa açılır. Rotası, Mini Transat 6.50 yarışının bitiş noktası olan Antigua adasıdır. İlk hafta hava şartları son derece iyidir, fakat 4 Şubat gecesi birdenbire kötüleşir… Oldukça sert bir fırtına çıkar. Steven bu fırtınanın ortasında, kendi tasarımına güvenerek, ranzasına yatar ve uyur.

”Hemen can salına yöneldim, ama suyun altında kalmıştı… Mecburen teknenin içine daldım ve can salı le birlikte, uyku tulumu, işaret fişekleri, zıpkın, su ve biraz yiyecek aldım. Suyun üstündeki gürültü ve karmaşadan sonra, suyun altı bana bir anda çok huzurlu geldi. Sanki sulu bir mezara girmişim gibi..”
”Salın üzerine zorlukla ve bitkin bir şekilde tırmandım, malzemeleri yerleştirdim. Okyanus dalgalarının dövdüğü, 1.8 metre çapındaki küçücük kurtarma salının içine sürekli su doluyordu ve ben suları eski bir konserve kutusu ile boşaltmaya çalışıyordum. Şafak sökmeden hemen önce Napoleon Solo tamamen battı ve ben okyanusun ortasında yapayalnız kaldım. Atlantik’te, Kanarya Adaları’nın 800 mil batısındaydım ve akıntı ile sürükleniyordum. ”
Steve Callahan’ın Salı
”Gelecek günlerde düşünmek için bol bol vaktim oldu ve yaptığım hatalardan ötürü büyük bir pişmanlık duydum. Boşanmıştım ve insanlarla ilişkilerimde hatalıydım… Şimdi de işimde ve denizcilikte başarısız olmuştum. Umutsuzca hayatımda ve işimde daha başarılı olmayı istedim..””Bir seyir defteri tuttum, zıpkınla balık avladım, hatta deniz suyundan tatlı su elde edebilmek için acayip bir alet yaptım. Günde yarım litre tatlı su yapabiliyordum.”
”13. gün ilk balığımı tuttum… Onu solungaçlarına varıncaya dek tarifsiz bir mutlulukla yedim. (Bu balığın kendisi için ne kadar önemli olduğunu, yıllar sonra bile anlatırken ağlamaktan kendini alamamıştır.) 14. gün ise bir gemi gördüm ve sevinçle işaret fişeğini ateşledim.. Ancak gemi beni fark etmedi… ”

Kaynak : dogayakacis.com
https://youtu.be/hubP_d0Hkdk
Güzel Sözler : "Denizi seviyorsan dalgaları da seveceksin, uçmayı istiyorsan düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşarsan yalnızca hayatı seyredersin. - Friedrich Wilhelm Nietzsche
İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.com.tr/
25 Kasım, 2016, Antalya
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder