17 Haziran 2016 Cuma

İŞ YAŞAMININ KURALLARI (2)



iş yaşamı resimleri ile ilgili görsel sonucu















Değerli Dostlarım,

Bugün Türk Milleti yine bir başka tarihi  gün yaşayacak. Türk Milli takımımız Fransa da  düzenlenen Avrupa Futbol Şampiyonasında, İspanya karşısında ikinci maçına çıkacak. Milli Takımımıza bugün ve  turnuva boyunca oynayacağı tüm maçlarda sonsuz başarılar diliyorum. Allah yar ve yardımcınız, yolunuz açık olsun...         

avrupa şampiyonası 2016 amblemi ile ilgili görsel sonucu
                       17 Haziran  Cuma     Saat : 22.00






Sizlerle dün ' İş Yaşamının Kuralları (1)' Olarak paylaşmış olduğum yazımın, bugün de  dünkü aynı konunun devamı niteliğinde olan  2. bölümünü,  sizlere aktarmak istiyorum, 

İş hayatınızda her zaman başarılı olmanız temennisiyle. Esen kalın
Toplantılar, ekip çalışmaları, öğle yemek molaları, kahve seansları, rapor verme,  rapor alma, mazeret bildirme, izin isteme, mesai ve daha benzeri pek çok koşul iş hayatında iletişimin gerekliliği olarak karşımıza çıkıyor. İnsan faktörünün etkin olduğu her alan gibi iş hayatı da bu noktada bazı sıkıntıların yaşandığı platform oluyor. Karakter ve yapı farklılıkları, beklenen terfiler yerine getirilen yeni elemanlar, ast üst ilişkileri, kıdemlilerle yeni gelenler arasında uyumsuzluk, kurmadığın ekiple çalışma zorunluluğu, dinlemeden ve anlamadan yoksun yöneticiler, bahanesi bol çalışanlar gibi iş hayatını çileye çeviren pek çok kişi ile aynı ortamı soluma zorunluluğu…
Bu ve benzeri unsurlar iş yerinde beğenilmeyen hallerin doğmasına ve bu doğan hallerden kaynaklı sıkıntıların yaşanmasına sebebiyet veriyor. Bu yapı iş yeri kurallarına aykırıdır denilememesinden doğan durumlar ise çalışanların bir süre sonra işi terk etmesine ya da lüzumsuz işyeri stresine maruz kalmasına neden oluyor. Peki, günümüzün oldukça büyük bir bölümün geçtiği işyerlerinde beğenilmeyen durumlar neler? Hangi davranışlar çalışanlarca kabul görmüyor? Donanım eksiklikleri performansa nasıl yansıyor? onlardan bazıları;

iş yaşamı resim ile ilgili görsel sonucu
Yapılan araştırmalar iş yerlerinde özellikle dedikoduya meraklı insanların sevilmediğini işaret ediyor. Her koşulda gerekli-gereksiz konular üzerine konuşarak zaman harcayan, gizli ve paylaşılmaması gereken konuları fütursuzca ulu orta dile getiren, kasvetli konuşmalarla motivasyon kıran kişiler iş yerlerinin bir numaralı sevilmeyenleri…

Boş konuşmalar da sevilmeyen kategorisinde yer alıyor.   Her gün aile hayatı, yaşadıkları, diziler, çocuk problemleri gibi konuları aktaran ya da "incir çekirdeğini doldurmayan"  sıradan konuları dillendiren kişiler iş yerlerinde rahatsızlık uyandırıyor.

Telefonda yüksek sesle konuşanlar da iş yerlerinde huzur bozan ve dikkat dağıtan kişiler olarak kabul ediliyor.
çalışan insanlar resmi ile ilgili görsel sonucu Tavsiyeler
Zam aylarında çok sefil bir tavır alın. Yani olduğunuz gibi görünün. Ne demişler ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol...
Patrona sakın bulaşmayın. O size bulaşırsa kötü olur.
İyi bir eleman olmanın ilk şartı : "Bugün patron için ne yaptım" sorusunu her mesai sonunda kendinize sormak ve iyi şeyler yaptıysanız patrona bu durumu rapor halinde iletmektir.
Patron geleceğinizin garantisidir... Patronun haksız olduğu durumlarda işyeri kuralları 1. madde uygulanır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder