İLK DÖRT DAKİKA
Merhaba Dostlar,
Sizlerle bu hafta daha farklı bir konuyu paylaşmak
istiyorum. Müşterilerin her birine ayıracak kadar bol zamanınız varsa, iyi bir hizmet sunmak zor
değildir. Oysa genellikle iyi, kişisel, ilgili bir hizmet kavramını yaratacak
olan teması kurmak için sadece birkaç dakikanız vardır. İstesek de istemesek
de, bilinçli olsak da olamasak da , insanlarla ilk defa
karşılaştığımızda birbirimiz hakkında hemen bir izlenim ediniriz.İlk izlenim
çok önemlidir. İlk izlenimi ikinci kez yaratma şansımız asla yoktur. Karşınızdaki kişinin sizi nasıl algıladığı ve bundan
sonraki iletişiminizin nasıl olacağı bu ilk dört dakikaya bağlıdır.
İlk dört dakikada ortaya çıkan tüm iletişimin,kelimelerin,beden dilinin ve
etkilemenin önemi büyüktür.(İlk yayın tarihi 26/06/2006
İyi bir gün dileklerimle, Esen kalın.
Neden tam 4 dakika? Bu rast
gele seçilmiş bir sayı değildir. Araştırmacılar farklı ortamlarda binlerce
kişiyi gözlemişler ve ilişkinin devam edip etmeyeceğine karar vermenin ortalama
4 dakika sürdüğünü bulmuşlardır. Konuşmanın” zorunlu” 4 dakikasından sonra
insanlar, bu ilişkiyi kesmek yada birbirlerine daha yakın olmak konusunda
kendilerini daha rahata hissederler.
Hizmet sunan kişilerin çoğu
bu ilk 4 dakikanın önemini kavrayamaz ve kalıplaşmış sözlerle, formalitelerle
ve katı bir tutumla zaman harcarlar. Bu da başkalarını sıkar ve uzaklaştırır.
Bu durumda iyi hizmet verebilmek
için yapmanız gereken şeyler şunlar gibi gözüküyor.
v
Gülümsemek
v
Göz teması kurmak
v
Kişinin ismini
kullanmak
v
Bütün dikkatinizi
verme
v Beden dilinizi iyi yorumlamak
v Beden dilinizi iyi yorumlamak
v
Konuşmanızı,
kişinin kültür düzeyine göre ayarlamak.
v
Irk, cins kültür
v.s. farkı gözetmeksizin o kişiye saygı duyduğunuzu hiçbir şüpheye yer
bırakmayacak biçimde göstermek
v
Çalışma
arkadaşlarınıza ve şirketinize olan saygınızı davranışlarınızla ifade etmek
v
Sakin ve
kendinizden emin olmak
v
Kıyafetinizin
derli toplu olması
Şüphesiz iş bu kadar basit
değil. İnsanın yüksek kalitede bir hizmet sunmayı istemesi kadar, bunu yapmak
için gerekli motivasyona da sahip olması gerekir. İstek ve motivasyonun artması
için kendimize olan inancımız ile iyi bir hizmet arasındaki yakın ilişkinin
anlaşılması gereklidir.
Necip Fazıl Kısakürek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder