10 Nisan 2016 Pazar

HER İNSANA HER YAŞTA EĞİTİM ( 2 )





eğitim resmi ile ilgili görsel sonucu
















Merhaba Dostlar

yayınladığımız “ Her İnsana  Her Yaşta Eğitim” başlıklı yazımızın bir devamı niteliğinde olan bu yazıda, eğitimin önemi bir kez daha vurgulanmaktadır. İlk yayın tarihi 24/07/2006

İyi bir tatil günü geçirmeniz temennisiyle, Esen kalın,


 Yönetim otoritelerinden Gary Hamel üstüne basa ,basa söylüyor:” On yıl önce dünyanın ilk 500 şirketi içinde olan organizasyonlardan %70’i, bugün ortadan kalktı” ya iflas ettiler, ya satın alındılar yada birleştiler.

On yıl sonra, bildiğimiz tüm bilgi ve uygulamaların en az 1/4’i geçersiz olacak. Yeni teknolojinin yaşam süresi sadece on sekiz ay ve bu süre zaman geçtikçe kısalıyor.( Dört ay önce 700 TL.’ ye aldığımız cep telefonu 300 TL., değil mi?)

Gerçekten inanılmaz! Her sektörde, sürekli olarak, sert değişim rüzgarları ile karşı karşıyayız.Şirketler, okyanus sahilinde 5-6 metrelik dalgaların arasında sörflerinin üzerinde büyük bir gayretle ayakta kalmaya çalışan sporcular gibi. Dalgalar her an her yerden gelebilir. Oyunun kuralları ise kesin ve katı:

eğitim resmi ile ilgili görsel sonucu
  1. Hızlı ve doğru tepkiyi ver
  2. Dalga gelmeden doğru pozisyonu al
  3. Sakın dalgalara arkanı dönme

Eğitim, bizlerin değişime verdiği pozitif tepkidir.Değişime karşı kendimizde yaptığımız yenilik ve uyum çalışmalarıdır. Yeni bir şeyler öğrenme ve uygulamaya geçirme umududur.

Planlı ihtiyaçlara göre düzenlenmiş, koçluk ile desteklenmiş ve sonuçları ölçülerek değerlendirilmiş eğitimlerin etkili olduğunu görüyoruz.

Tüm bu çabalar şirketlerin sert dalgaları savuşturmasına, başarı yolunda ilerlemesine  yardımcı oluyor. Bu konudaki farkındalık oldukça yüksek ve sonuç olarak da, birçok yönetici eğitime inanıyor ve çalışanların düzenli olarak eğitim ve geliştirme programlarına katılımlarını sağlıyor.Kriz dönemleri bile artık eğitim süreçlerini kesintiye uğratmıyor. Fakat,

Tüm bu olumlu gelişmeleri gözlemlerken, diğer yandan bazı eksiklikler de gözümüzden kaçmıyor değil.

Provant Vertical Markets Group tarafından yapılan bir araştırma, çalışanların 2/3’ sinin, işletmede eğitime en fazla ihtiyacı olan grubun en az eğitim aldığına inandığını gösteriyor. Çalışanlar dikkatimizi önemli bir noktaya çekiyor.” Şirketlerde , belki de en fazla eğitime ihtiyacı olan üst düzey yöneticiler, en az eğitimi alıyorlar”

Şu bir gerçek: Üst düzey yöneticilerin çoğu, eğitimin etkin sonuçlarına ve gerekliliğine inanıyor, ama sadece astları ve çalışanları için.

Her ne kadar son zamanlarda hiyerarşik  düzenin etkisi git gide azalıyor ve çalışanların
Yönetime katılımını öngören tarzlar ön plana çıkıyor olsa da, üst düzey yönetim, şirket dümeninin başında duran, stratejik kararlar alan, şirket kültürünün oluşturulmasında önderlik eden kesim. Elbette bu kişiler bulundukları yönetim kademelerine başarılı akademik geçmişleri, edindikleri tecrübeler ve sahip oldukları sosyal ve mesleki beceriler sayesinde geldiler. Artık operasyonun içindeler, zor kararlar şok gelişmeler, çözülmesi gereken problemler ve çatışmalar onları bekliyor. Bazen isteseler de kendi eğitimleri için zaman bulamıyorlar.

Bu konuda insan kaynakları profesyonellerine bir kez daha görev düşüyor. İnsan Kaynakları Birimi diğer tüm çalışanların eğitimlerinden sorumlu olduğu kadar, sayıca az ama önemli bir grup olan üst düzey yöneticilerin eğitiminden de sorumlu değil mi? Çalıştığınız şirketin en stratejik noktasında bulunan üst düzey yöneticiler eğitim konusunda en hassas davranılması gereken kişiler değil mi?

 Araştırmacılar Amerika ve Avrupa’da, üst ve orta düzey yöneticilerin en yetersiz oldukları konuları şu şekilde sıralamışlar:

eğitim resmi ile ilgili görsel sonucu
  1. Zaman Yönetimi ve Organizasyon
  2. Koçluk ve Delegasyon
  3. Performans Yönetimi
  4. Toplantı Yönetimi
  5. İletişim: Dinleme Becerileri
Hep dikkatimi çekmiştir. Bir futbol maçında en fazla sahadaki takımı yöneten teknik direktörler, doksan dakika boyunca gözlerindeki tedirginliği görebilirsiniz. Genelde oturuyor olsalar da onları terleten içinde bulundukları ruh halidir. Sorumluluktur. Bir yönetici ancak devamlı hazır olmakla ve kendini yenilemekle bu tür bir sorunun altından kalkabilir.

Üst yönetim kademesindeki bir yöneticinin bilgi ve beceri eksikliği, hiç şüphesiz ki, diğer çalışanlarınkinden daha acil çözüm getirilmesi gereken bir konudur.

Unutmayalım: Hepimiz bir saat gibiyiz, durduğumuz anda gerilemeye başlıyoruz ve yetersiz kalıyoruz. Öğrenmenin sonu yok, önemli olan fırsatları kaçırmamak.

 Kaynak: Tuğsel Akyol  ( Ernst & Young Eğitim Danışmanı)

 Günün Sözü:
Dün yaptığınız şey size hala çok iyi görünüyorsa, bu gün yeterli değilsiniz demektir.
                       Anonim

 İbrahim Birol
10/04/2016, Antalya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder