12 Nisan 2016 Salı


müşteri resimler ile ilgili görsel sonucu

Şirket Yöneticilerinin Karşılaştığı 5 Temel Sorun


Çok değerli Dostlarım,

Bu yazımda sizlere şirket yönetiminde, yöneticilerin karşılaştığı en önemli sorunlardan bahsedeceğim.
Bir şirket düşünün, Vizyonu var, Misyonu var, stratejik planları yapılmış, fakat ‘ Bütçesi belirlenmiş’ değilse
O şirketin başarılı olması hiçbir zaman mümkün değildir.
Şirket Yöneticileri, zamanını ve işleri planlama organize etme ve sonuca gitme gibi yöneticiliğin ana unsurlarını her zaman gözönünde  bulundurmalı ve kendi  kendini çok sık olarak sorgulamalıdır. Sorgulamanın formülü olarak 5 N + 1 K  şeklinde düşünülebilir. ( İlk yayınlama tarihi 01/09/2006 )
müşteri resimler ile ilgili görsel sonucu
En güzel günlerin sizlerin  olması dileklerimle , esen kalın,

 Şirket yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar esasen sadece günümüze has olmayıp, azıları özel şirketlerin ortaya çıkışından buyana var olan, bazıları ise teknolojinin evrimiyle ortaya çıkan sorunlardır. Şirket yöneticisi olarak bu sorunların hepsi ile teker, teker ilgilenmeli ve şirketimize verebileceği zararları önlemeye çalışmalısınız.

1-      Nakit Yönetimi :
Tüm şirketlerin bir numaralı karşılaştıkları sorundur ve tüm şirketler ömürlerinin herhangi bir zamanında bununla ilgili bir sorun yaşayabilirler. En başarılı şirketler bile nakit yönetimini etkin bir şekilde yapmadıkları taktirde başarısız olabilirler. Nakit akışınız paranızın şirketinize giriş hızı ile bu parayı çalışanlarınıza, tedarikçilerinize ve vergi dairesine ödeme hızınız arasındaki farktır.

Çoğu şirket hızlı büyüdüklerinde veya büyük sipariş aldıklarında nakit akışlarının en büyük riski yarattığını fark etmez. Bunun sebebi bir çoğunun ürünleri ve ham maddeyi satın almak ve müşteriden para girişi olmadan bunların bedelini ödemek zorunda olmasıdır. Bu hizmet sektörü için de aynıdır, burada da çalışanlarınız ve müteahhitleriniz ay sonunda ödemelerini alırken, müşterileriniz iş bitince veya bir ay sonra parayı öderler. Hatta ödeme zamanları daha da uzayabilir.

Hızlı büyüme dönemlerinde maliyetleriniz artabilir ve artan satışlardan elde edilen nakit şirkete girmeden bu maliyetleri karşılamak  durumda  ve bu nedenle de aniden nakit kriziyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

2-      Çalışanlar:
Çalışanlarınız şirketinizi vezir de eder rezil de. Doğru seçimler yaptıysanız şirketinizin değeri hızla artar. Ama yanlış seçimler yaptıysanız, paranız ve zamanınız boşuna harcanır ve şirketinize büyük zararlar verebilir. Sık rastlanılan hatalar kendinizi iyi hissetmek için kendiniz kadar zeki insanları işe almamanız, hızlı eleman alıp hızlı işten çıkarma, eğitim ve gelişime yeterli yatırım yapmama; çalışanların söylediklerini dinlememeniz, işe alma aşamasında iyi referanslar almama, şirket içi adil ve tutarlı insan kaynakları politikaları oluşturmamaktır.

Çoğu şirket yöneticisi personel konularını zaman ve para kaybı olarak görür. Bu durumda da bu konular  çözümlenmediğinde açılan davalar sonucu büyük tazminatlar ve cezalar ödenir.

Yapılması gereken, yüksek nitelikli insanları işe almak, bu insanların sizden zeki olması, bu kişilerin şirketi geliştirmeye ve büyütmeye istekli olması ve yine bu insanların iyi bir özgeçmişe sahip olmasıdır.Ayrıca özgeçmişlerdeki boşluklara dikkat edilmeli ve mutlaka referanslar alınmalıdır.

Sonra yapılması gereken ise personele adil davranılması ve başarıları karşısında da ödüllenmelidir. Ölçtüğünüz ve ödüllendirdiğiniz her eylem tekrar edilir. Çalışanların gelişimi ve eğitimi için tutarlı ve açık politikalar oluşturun ve birebir görüşmelerde samimi ve açık olun ve her şeyden önce iletişim kanallarını her zaman açık tutun ve onlara güvenin.
müşteri resimler ile ilgili görsel sonucu
3-      Kalabalık Pazarda Fark edilmek :
Çok iyi bir ürün veya hizmetiniz olabilir., ancak potansiyel müşterileriniz ne sunduğunuzu bilmedikleri sürece işiniz büyümeyecektir. Pazar çıkıp müşteriniz olmasını istediğiniz insanlara mesajınızı iletmelisiniz.

Artık insanlar günde ortalama 3000 den fazla satış ve pazarlama mesajı alıyorlar ve bu sebeple de bu mesajlara karşı bağışıklık kazanıyorlar. Sizin göreviniz tüm mesajların içinden sıyrılıp müşterinin sizi fark etmesini sağlamaktır. Bunun en iyi yolu farklılık yaratmaktır. Bu sayede hedef müşteriye doğrudan ulaşmaktır. Müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine ve isteklerine göre şekillendirilmiş mesajla pazara yaklaşmanız gerekir.Ancak bu sayede sizi fark eder ve dinlerler. Buna karşı verilen standart reaksiyon bir
farklılığa odaklanıldığında diğer müşterilerin elden kaçırıldığı endişesidir. Bu işin gerçeği, farklılık içermeyen genel mesajlara insanların kendisine göre olmadığına inandıkları için zamanla unutmaları veya fark etmemeleridir. Ayrıca şu an bir farklılığa  yoğunlaşıp istediğinizi elde ettikten sonra bir sonraki dönemde başka bir gruba hitap edecek bir başka farklılığa yoğunlaşma şansınız her zaman vardır.

4-      Yetersiz Planlama :
Nereye gittiğinizi bilirseniz, her yol sizi istediğiniz yere götürür.Elinizde açık bir plan ve hedef olmadan dikkatiniz dağılır. Ve başarmak istediğinizi asla başaramazsınız.

Şirketler planlama yapmadıklarında  para, personel, ivme ve müşteri kaybederler. Plan olmaksızın doğru yolda olup olmadığınızı ve bir sonraki aşamada ne yapmanız gerektiğini bilemezsiniz. Planlamak yapmak sizi beklenmeyen durumlara hazırlar ve esneklik sağlar. Çünkü planınıza sadık kalmak kaydıyla esnek olabilir ve ilerledikçe değişiklikler yapabilirsiniz.Ayrıca kara alma süreci kolaylaşır, çünkü sonuçları nasıl ve neye göre değerlendireceğinizi bilirsiniz.Bu kararın sizi planınızdan uzaklaştırıp uzaklaştırmadığını daha kolayca görürsünüz.

5-      Müşterilerin ihmal edilmesi :
Günümüzün hizmet odaklı dünyasında müşteriler ihmal edilmektedir.Doğru müşteriyi bulmak ve ona ürün veya hizmeti anlatmak ve oba satış yapmak için verilen onca uğraştan sonra müşteri memnuniyeti unutulmaktadır.Yeni satışlar yapmaya öyle yoğunlaşılır ki ilave satışlarında yapılabileceği mevcut müşteriler unutulur. Halbuki mevcut müşterilerin referansları son derece önemlidir.

Bir müşteriyi unutur ve kaybederseniz o müşteri bunu diğerlerine anlatır. Tecrübeleri olduğu için diğerleri ona inanır.
Yeni müşteri bulmak ve satış yapmak, mevcut müşteriyi tutmak ve satış yapmaktan daha maliyetlidir.

Müşterilerinizin  iletişim bilgilerini alın, onları hatırlayın ve ilişkilerinizi güçlendirin. İlk satışı sadece baş-
angıç olarak düşünün.

Mutlu ve memnun müşteriler elinizdeki en iyi pazarlama aracıdır.

Kaynak : Arif Uğur / Dünya Gazetesi Köşe Yazarı

 
Günün sözü :
 Kendinizi yönetmek için kafanızı, başkalarını yönetmek için kalbinizi kullanın.
 Elanor Roosevelt

İbrahim Birol
12/04/2016, Antalya