2 Nisan 2016 Cumartesi



imaj resimler ile ilgili görsel sonucu



 

İMAJ  VE  İZLENİM   YARATMAK (1)






 Değerli Dostlarım,
Bu günkü yazımda insanlarda "İmaj ve İzlenim yaratmak" adlı yazımı sizlere bugün ve yarın olmak üzere iki bölüm halinde sunmak istiyorum.
İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileklerimle.  Esen kalın.
(İlk yayın tarihi 24/05/ 2006)

İnsanlar çoğu kez etkili ve kalıcı izlenimleri, bazı küçük ve basit sözlerden ve davranışlardan
edinirler. İçtenlikli ifadeler ve davranışlar, sözcükler, giyim-kuşam tarzı, insanları karşılama ve
selamlama biçimi, isimleri hatırlama son derece etkileyici olabilir ve kalıcı izlenim bırakabilir.

İzlenim yaratmak, ustalık gerektiren bir sanatsal etkileşimdir. İş ve insan ilişkileri, tarafların birbirlerini ölçüp biçmelerine, karşılarındakini tanımalarına dayanır. Bıraktığı izlenimi kontrol edebilecek şekilde donatılmış kişilerin işlerinde ve ilişkilerinde başarılı olmaları daha kolaydır. Diğer bir ifadeyle, eğer karşınızdaki kişide bıraktığınız izlenimleri okuyabiliyor ve kontrol edebiliyorsanız, onu istediğiniz gibi etkiliye bilir ve yönlendire bilirsiniz. Ancak insanlar kullanıldıklarını anladıklarında durur ve geri adım atarlar. Bu nedenle, karşınızdaki kişi üzerinde olumlu izlenim yaratma çabanızı ona fark ettirmeden sürdürmeniz önemlidir.. Bu amaçla, önce, kendinizi ve karşınızdaki kişiyi iyi tanımanız gerekir. Daha sonra da, yaratmak istediğiniz etkiyi, tanımlamalı ve bunun için nasıl bir izlenim bırakmak gerektiğini de bilmelisiniz. Bırakmak istenilen izlenime göre uygulanabilecek çeşitli önerilerden söz edilebilir. Bu öneri ve ipuçları arasından etkileri yüksek ve uygulaması göreceli olarak kolay olan bir kaçını burada sıralıya biliriz.
imaj resimler ile ilgili görsel sonucu
Kendinizi önemli görün ve değerli olduğunuzu gösterin :  Özel ve önemli olmaya çalışın. Buna inanın ve diğer insanların da sizi öyle görmesini isteyin. Bu, kendini beğenmişlik yada bencillik anlamına gelmeyen bir özgüven ve kendine saygı ifadesi olmalıdır. Kendine güveni ve saygısı olmayan bir kişinin başkasından saygı beklemesi düşünülemez.

Programlı çalışın:  Yeni iş yapmak durumunda olduğunuz kişilerle önce plan ve programınızı konuşun ve bunun sizin için önemli olduğunu vurgulayın. Planlı çalışan bir kişi olduğunuz izlenimi yaratmak amacıyla vereceğiniz mesajlar ve davranışlarınız, giderek alışkanlıklarınızı ve iş yapma tarzınızı oluşturacaktır. Ajanda ile çalışmak, günlük, haftalık, aylık planlar yapmak imajınızı ve bıraktığınız izlenimi etkileyecektir.

Zamanınızı siz yönetin: Düşünmeden, çekinmeden, gereksiz zaman kaybedenler olumsuz imaj yaratırlar. Randevularınızda, telefonla görüşmelerinizde, toplantılarınızda zaman konusundaki duyarlılığınızı belli edin. Bu duyarlılığınızı bir alışkanlığa dönüştürdüğünüzde zamanı verimli kullanma, stresle baş etme ve olumlu izlenim yaratma konusunda gelişme gösterdiğinizi fark edeceksiniz.

Çalışma ortamınıza önem verin: Kendi ofisinizde görüşmeleriniz, toplantılarınız, çalışmanız, stresinizi atmanız, kendinize güvenmeniz, iletişim kurmanız, daha kolay olacaktır. Çalışma ortamınızın düzeni, dekorasyonu, masanız ve bazı özel eşyalarınız imajınızı etkileyen çok önemli faktörlerdir. Bunlarla ilgili seçimlerinizi bırakmak istediğiniz izlenimi düşünerek yapmalısınız.
imaj resimler ile ilgili görsel sonucu
 Sözlerinize dikkat edin: İş yaşamında her zaman sözler verilir, vaatlerde bulunulur. Ancak, bunlar yerine getirilmediğinde sonuçları son derece olumsuz olur. Bir söz veriliyorsa yapılmalıdır. Çaba göstermeye değmeyecek bir iş  ise ve yapmak istemediğinizi biliyorsanız, saygılı olmaya özen göstererek bir mazeret bulun ve yapmayacağınızı söyleyin. Karşınızdakini kırmamak için yapmaya çalışacağınızı, çaba göstereceğinizi söylememelisiniz. Karşınızdaki kişi çalıştığınızı ancak beceremediğinizi ya da daha kötüsü onu oyalamaya çalıştığınızı ve daha da kötüsü dürüst olmadığınızı düşünecektir. Bu nedenle, söylediğinizi yapın, yaptığınızı söyleyin ve söylediğiniz her şeyin bilincinde olun. Bu arada sözleriniz kadar hatta ondan daha fazla söyleme tarzınızın önemli olduğunu bilin. Ses tonunuzu, konuşma hızınızı ve beden dilinizle verdiğiniz mesajları kontrol edin ve geliştirin.

Hareketlerinizi ve jestlerinizi kontrol edin: İş yaşamında jestler birilerinin yararı yada beklentisi doğrultusunda “o kişileri yükümlülük altına almak” üzere yapılır. İşle bağlantılı bir iyiliğin(jestin), kişisel anlamda olmaması gerekir. Ayrıca, incelik ve ustalıkla yapılması önemlidir. Bir iltifat yada jest, karşınızdakini ne kadar size borçlu duruma düşürür ve eziklik duygusu yaratırsa, etkinliği o ölçüde azalacaktır. Eğer birine iyilik yapıyorsanız ve onun haberi yoksa bunu aşırıya kaçmadan ona söylemeniz gerekir.
 Kaynak : Prof. Dr. İsmet S. BARUTÇUGİL

Günün Sözü :
 Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı  sözdür.    
                       Aristo                               

 
İbrahim Birol
02/05/2016, Antalya